mussen suora 6 viritys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tuurna, 7.5.2004.

  1. tuurna

    tuurna 1st gear

    Olisi mukava saada tietoa tämän "matkalaukku"6 virityksestä, Eli 200cid. Tehoa vakiona 120hp.
     
  2. tuurna

    tuurna 1st gear

    Varmaan kaikki jo tietävätkin,mutta kerrompa silti. Kannessa imu-ja pakosarja valettu kiinni, mutta hyvää tässä koneessa on 7 pulttinen alakerta. Toinen tehtaansuora 6 taisi olla 170cid ja 101hp? No joka tapauksessa vinkkejä kaivataan jotta musse kulkisi.
     
  3. mikko69

    mikko69 1st gear

    elikkä, tässä tulee jämäkkää tekstuuria!
    laita sinne pellin alle 302 pikkulohko kasi tai jos ei tää oo sun mieleen, niin kannattaa ehdottomasti laittaa 6:een fööni kylkeen, ei sitä muuten kulkemaan saa!!
     
  4. tuurna

    tuurna 1st gear

    Kannattaisko massikasata 6 koneen turbo ja scanian cooleri? Kestääkö kone? Peltisarja löytyy ja uus putkivois olla asiaa, mut onko "3" liian iso? mahd,"2,5"?
     
  5. mikko69

    mikko69 1st gear

    kyllä se varmaan kestää jos ahtopaineet laittaa tarpeeks alhasiks (kannattaa kysellä varmuudeks alan liikkeestä näitä turbotus vinkkejä!!) mut se cooleri ainakin sopii jos saat sopimaan ja kyl 6 koneeseen 2,5" piisaa, kunhan käytät läpivirtaus vaimenninta!!
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos turboa suunnittelet, niin 3" on sopiva, vaparille 2,5". Turbotus on Fordin kutvoselle hyvä vaihtoehto, sillä sisäänhengitys on tuon kutosen huonoin puoli. Pitkä kampiakseli ei tykkää kierrosvärinöistä, joten hyvä tasapainotus on hyvä vakuutus sekä turboon että vähän kiertävämpään kutoseen. Vaparina vaatii joko koneistamiseta tai sitten Aussi-kantta. kts:

    http://www.ncinternet.net/~durham/index2.html

    Pakopuolelle peltisarja ja se kahden keskimmäisen pakokanavan jakokappale auttaa jo jotain. Ennakkoa saa myös laittaa aika paljon, olen ajellut sellaisella, jossa sweet spot oli n. 22 perusennakkoa, pienemmällä tärisi ja isommalla kilisi.
     
  7. Jyx

    Jyx 1st gear

    Webin kermaa on http://www.fordsix.com -osoitteessa lymyävä keskustelupalsta. Siellä kuutosta virittelevät jenkit ja aussit ja muutkin ihmettelevät toistensa sixbangereitä. Löytyy valmiita reseptejäkin, ainakin hiljattain eräs aktivisti julkaisi vapaastihengittävän pakettinsa, jonka teho-olettama oli luokkaa 225hv. Myös turbot on siellä tuttuja, samoin mm. kaikki mahdolliset imusarjan pilkkomiseen hengenahdistuksen helpottamiseksi liittyvät jutut. Pelle pelottomia riittää, joku esim. laittoi 6 kpl jonkun 1100:n japsipyörän kaasaria syöttämään kakkua kuutoselle jne.

    Fordsix.com on FSPP:n "sponssaama" saitti. FSPP eli Ford Six Performance Parts itse on osoitteessa http://www.fordsixparts.com. FSPP:n kilpailija Clifford taas löytyy osoitteesta http://www.cliffordperformance.com ja heillä mm. ruiskurakennussarja kuutoselle...
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    No mikäs vitsi tämä kevennys tuolla Foerdsix-saitilla on?
    "And we haven't forgotten all those Orphan Inlines from Rambler, Packard, Hudson, Pontiac, and all the rest. Check out the Orphan Inline Forum.
    "

    Mitäs toi Poncho tuolla listassa tekee?
     
  9. Muki

    Muki Gearhead

    Edustaa varmaankin ao. firman OHC-kuutosta. Sellainen tosiaan oli.
     
  10. tuurna

    tuurna 1st gear

    Ei oikein viittis maksaa miljoonia mistään kalliista ja uudesta turbosta. Käytetyt taas monesti loppuun kulutettuja. Halvalla varmaan sais vaikka garretin t-03, mut ei taida potentiaali riittää antamaan ahtopaineita kutoselle, vai?
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin sellainen oli, mutta ei se ole "Orphan"-merkki.. Kuten nuo muut.
     

Kerro tästä muillekin!