Mustan raudan tig hitsaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Tangentti, 23.2.2013.

  1. Tangentti

    Tangentti 1st gear

    Päivitystä alkuperäiseen ongelmaan: Laitoin kaasulinssin, niin loppu rätinät.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No kun tossa on kaks liikkuvaa osaa ja toinen vaihdettiin niin 50% :poff: .
     
  3. Tangentti

    Tangentti 1st gear

    Ei siinä ollut sitä alunperin, se on lisävaruste. Kun menin ostamaan 1,6mm elektrodia niin annettiin ymmärtää, että se linssi on itsestäänselvyys. Hommasin sitten semmosen, kun vähän toista kymppiä maksoi. Samalla porasin sen reiän linssistä 2,5mm niin voi samalla linssillä käyttää 2,4mm elektrodeja, kun vaihtaa vaan sen kiristyshylsyn. Saman tuloksen olis saanut, kun olis ostanut suoraan 2,4mm elektrodin linssin, mutta eipä tullut mieleen. :lol:

    Toi linssi eroaa tavallisesta siinä, että siellä on tiheä verkko, minkä läpi se kaasu virtaa saaden hanamaisen virtauksen kaasulle:
    [​IMG]
    Vasemmalla linssin kanssa ja oikealla ilman.

    Ainut miinus, että tuo kaasusuutin on isompi, mutta mua ei haittaa, kun ei ahtaisiin paikkoihin tarvii mennä. Toisaalta helpotusta pitäisi tulla siitä, että elektrodia voi nyt tuoda pidemmälle kuvusta, kun kaasu pääsee paremmin kohteeseensa. Lisäksi kuulemma selviää 20% pienemmällä kaasun virtauksella. Mene ja tiedä.
     

Kerro tästä muillekin!