Mustang 2.3 2015->

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mr_MilleR, 30.4.2022.

  1. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    Onko kellään kokemuksia neloskoneisesta Mustangista. Rouva on joutunut olemaan ilman avoautoa nyt jo useamman vuoden ja paine sellaisen hommaamiseksi kasvaa. Auton on tarkoitus toimia ympärivuotisena käyttöautona, joten käyttökustannuksia ja myös hankintahintaa mietiskellessäni olen päätynyt harkitsemaan Mustangia. Autohan on mielestäni todella hyvän näköinen, mutta millainen se on käytössä? Mitä mieltä olette vaihteistosta, automaatti vai manuaali?
     
    isalmela tykkää tästä.
  2. isalmela

    isalmela Gearhead

    Ei valitettavasti omakohtaista kokemusta. Kaverillani oli neloskone manuaali käyttöautona. Hieno ulkonäkö, yllättävän hyvin tilaa, voimaa riittävästi, äänet tietysti erittäin vaisut
     
  3. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Olen itsekin ajatellut ko autoa mutta en lämmennyt 4-koneen toimintaan.
    V8 on SE oikea :)

    4-kone on oikeasti paljon nuukempi bensalle mutta ajonnautinto katoaa...
    Ja äänet - ne oikeat!

    Myös se mitä voittaa ostaessa 4-koneisen hinnassa häviää aivan varmasti kun myy.
    Ja ajaminen ei anna samaa nautintoa kuin räyhäkäs V8.
    Musse kun on enemmän tai vähemmän "huviauto" sen merkitystä ei voi vähätellä.

    Jos on pakko ostaa avo minusta on parempi ostaa 2004 - 2014 malli. Ei eroa paljoa uudemmasta. "Maallikot" eivät näe mitään eroa. Saat KAKSI avoa yhden sijaan :)

    Coupe sen sijaan on aivan toista luokkaa - 2015-up on paljon makeampi! Todella kaunis ja linjakas. Avona linjat ei näy.

    Onnea ostoksille!

    Testi;
    https://www.motortrend.com/reviews/2015-ford-mustang-ecoboost-premium-real-world-fuel-economy/
     
  4. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    Kyllä hankittavan auton täytyy avo olla tai vähintään targa (Corvette). Noita ecoboosteja on aika vähän avoina tarjolla ja ne mitä löytyy ovat liian kalliita minulle. Ainahan V8 tuollaisen 4-koneen hakkaa, niin ääniltään, suorituskyvyltään kuin fiilikseltäänkin. Olen katsellut noita vanhempia GT-mallejakin ja kyllä sellainenkin vaihtoehto voisi olla sopivan osuessa kohdalle. Nykyisillä bensan hinnoilla ja käyttömaksujen tasolla haluaisi kuitenkin löytää suht edullisen vaihtoehdon.
     
  5. TopyCa

    TopyCa Gearhead

  6. mcmies

    mcmies Gearhead

    Mulla sen verran ajokokemusta 4-koneisesta, että oli vuokralla Amerikassa semmoinen 2015.

    Asia on tietenkin niin, että muskeliautoon kuuluu V8.

    Tämän sanottuani totean, että käyttöominaisuuksiltaan varsin hyvä esitys tuo Fordin Ecoboost. Neloskoneeksi hyvin vetoja ja vääntöalue siellä missä sitä vääntöä tarvitaankin. Kun rundit kasvaa tarpeeksi, veto sitten loppuu, mutta silloin on jo vauhtiakin aikalailla. Ja menee hyvin kohtuullisella bensankulutuksella.

    Uusin inkarnaatio on myös ajo-ominaisuuksiltaan hyvä. Parempi se oli ajaa kuin samanikäinen Komero, ja muutenkin siistimpi esitys. Ulkonäkö on sitte makuasia, mun mielestä se 2015 edeltävä koppa on parhaimman näköinen.
     
  7. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

Kerro tästä muillekin!