Mustang II etuakseli

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Degenerated, 30.10.2011.

  1. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Oon harkinnut tuollaista omaan autooni mutta... Onko kukaan käyttänyt projektissaan moista? Noitahan saa monilta valmistajilta ja hinnat alkaa tuhannesta taalasta, liekkö noissa laatueroja? Entä miten katsastuksessa on suhtauduttu? Onhan noi "tehdas"valmisteisia mutta onko tullut kysymyksiä suurimmasta sallitusta painosta ym? Noissa on kuitenkin putkitukivarret, eli jotain on kuitenkin kerrottava katsastajalle kun se kuitenkin kysyy jotain "teikkö tukivarret ihan itte?" tms. Tässä tapauksessa tulis käyttöön universal kitti kun ei just tähän autoon valmisteta omaa palkkia.
     
  2. Uoti

    Uoti 2nd gear

    Mulla on f100 fordissa tommonen keulalla... Ei tosin ole ajettu metriäkään vielä eikä katsastettu... Laatu vaikuttaa asialliselta, on TCI:n valmistama... Mulla tossa on ilmapussit, mutta saahan noita muillakin jousilla! Olisko ollut jonkun 18-1900 taalaa toi setti ja tosiaan mukaan tuli ilmapussit, tehostettu hammastanko ja levyjarru setti...
    Ostin tuon classic performance productilta, eikä ole juuri valittamista ollut osien suhteen, ainoastaan takajarrusatsissa oli levyistä unohtunut porata reijät fordin jaolle, mutta eihän tuo sorvarilta kummonen homma ollut...
    Nyt pitäs tilata nelilinkit ja ne meinasin ottaa heidtsiltä...
     
  3. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Itsellä Chassisengineerininc:n valmistetta oleva kiinni tuossa -40 lukulaisessa. Käyttää Heidt`sin tukivarsia.
    Tehostetut hammastangon kanssa ongelmia, muuten toiminut hyvin jo kymmeniä tuhansia. Hammastankohan noissa on nimestä poiketen Fox- koppasesta eli III mustangista, eli ei ole ongelma löytää noita.
    Ilmajousien kanssa notkuteltu melkein koko ajan ja ei tunnu mikää paikka väsyvän.
    Halvoissa sarjoissa ainevahvuus voi olla mitä sattuu ja ala A-varsien kiinnityspulttien kanssa on kuulema ollut väsymis murtumia isossa maailmassa.
    CE-inc. käyttää kapeita alatukivarsia pitkittäis tukien kera joten tuota ongelmaa ei ole. Lisäksi Palkki kiinnitettiin pulttiliitoksilla alkuperäisen paikalle joka eliminoi hitsattujen palkkien kiinnitysten väsymät ohuessa runkotavarassa.
    Tämä ratkaisu siis toimi hyvin tuossa omassa.
    Jokatapauksessa en lähtis välttämättä tilaamaan ihan hinnat alkaen mallia vaan luottaisin juuri jonkun nimekkään valmistajan tuotteisiin, vaikkakin lompakko hieman siinä kärsiikin.
    Ajo-ominaisuudet oikein asennetussa akselistossa on mielestäni nykyautojen luokkaa eli suosittelen!
    Taka-akseli tässäkin tapauksessa kiinnitetty Ridetechin 4-linkillä ja levyt joka nurkalla.
    Mikä parasta tontissa mennään jos tahdotaan 8)
     
  4. firing order

    firing order 3rd gear

    Lisätäänpä jonon jatkoksi Speedwayn setti. Tässä houkutti runsas valikoima erilaisia vaihtoehtoja (jousi, tukivarsityyppi, tehostin/ei yms.) jotka eivät vaikuttaneet hintaan. Sarja oli ehkä karkeampaa tekoa kuin kalliimmat "merkkisarjat" ja sisälsi pari tökeröä mittavirhettä, mutta paikoilleen se kuitenkin saatiin. Irto osat (nivelet, jarruosat jne.) olivat tässäkin ihan laatutavaraa. Akselistoratkaisua sinänsä suosittelen vilpittömästi ja se kuuluu sarjaan -muutokset jotka olisi pitänyt tehdä jo vuosia sitten.

    Ainoa asia mikä ihmetyttää on se että miksei millään valmistajalla ole edes suuntaa antavaa taulukkoa / kuvakavalkaadia tai muuta mistä selviäisi kuinka paljon mikäkin muutos vaikuttaa auton lopulliseen korkeuteen. Ainakaan itse en sellaista etsinnöistä huolimatta löytänyt. Esim. hatusta vedetyt jousien pituudet ja jäykkyydet saattavat olla jotain muuta kuin oikeat. Älkää kysykö mistä tiedän.
     
  5. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Tuossa CE:n sarjassa on jousien yläpäät kierteillä säädettävät- auttaa hieman hienosäätöön.
    Tilaukseen taisin kirjoittaa jotain letukan pikkulohkon käytöstä, eli osaisivat laittaa sopivat vieterit mukaan.
    Minulta pitäisi löytyä nuo jouset vieläkin kun siirryin tuulijousiin. Kesän ajetut.
     

Kerro tästä muillekin!