Mustangin talviajoa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Challenger Rtee, 15.11.2017.

  1. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mä kun yks syksy ootin lumiin asti, enneku siirsin Mussukkaa tallia kohti, niin ei se liikkunu ku sivuttain.
     
    isalmela tykkää tästä.
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Toi on hieno laji, mul on polttisbuggy olemassa tuolla mut pitäs kone hommata. Omaks ilokseni oon ajellu sillä. Hittovie kun ei nykyään meinaa kerjetä oikeen tekeen mitään vaik olis mahdollisuus tehdä jonkunsortin ratakin itelle. Oma auto nelivetonen, miten hullu se oliskaan takavedolla.

    Lähtee ihan uskomattomasti kun painaa lämän tiskiin, oliko siinä 2 heppaa koneessa.
     
    Muokattu: 17.11.2017
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Kyllä, juutuupista löytyy viteoita...
     
  4. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Tuolta listaa sallituista ja markkinoilla olevista koreista VTR -autoihin. Korien detaljit ovat nykyisin korkealla tasolla ja 80-90-luvun sinnepäin silhuetit oikeista ovat mennyttä aikaa.

    http://rc10.fi/index.php?topic=39977.msg491550#msg491550


    Ja alkua kori listalle
    Parma:
    -1970 Cuda
    -1970 Mustang Boss
    -1949 Mercury
    -1941 Willys
    -1932 Ford
    -1957 Chevy
    -1969 Camaro
    -1961 Impala

    Protoform:
    -1970 Javelin
    -1971 Trans Am

    HPI:
    -Toyota Corolla AE86
    - Toyota Sprinter Trueno coupe AE86
    - Toyota Trueno AE86
    - Toyota Levin AE86
    -De Tomaso Pantera
    -1965 Shelby GT350
    -1968 Camaro
    -1966 Mustang GT
    -1966 Mustang GT Fastback
    -1970 Cuda
    -R32 Skyline
    -1967 Corvette
    -BMW M3 E30
    -1969 Camaro
    -1970 Mustang
    -1970 Challenger
    -1978 Trans am
    -Lambo Countach
    -1969 Mustang 109930
    -1981-85 Toyota Soarer #30731 190mm
    -Nissan S13 109385

    Carson:
    -Audi Quattro
    -Audi Quattro B group
    -Citroen 2cv nro 13162

    Deltaplastic:
    -Peugeot 205 T16 B group

    Rally Legends ja EZ Power:
    -Lancia Delta s4 B group
    -Lancia 037 B group
    -Lancia Stratos
    -Fiat 131 Abarth
    -Lancia Delta Integrale
    -Mk2 Escort
    -Audi Sport Quattro

    Controlfreaks:
    -Ford Rs200 B-group


    Spice:
    -Toyota Starlet
    -Isuzu Bellet
    -Toyota CARINA 4 Door GT-TR
    -Mitsubishi Starion

    RetroRacing:
    -Opel Manta
    -Opel Kadett B Coupe
    -Ford Escort Mk1
    -Ford Escort Mk2
    -Ford Cortina GT
    -BMW 2002

    ABC Hobby:
    -Mazda Savanna Coupe Gt
    -Mazda Savanna Coupe Gt Racing
    -Mazda RX-7 (korimalli S4-S5)nro66008
    -SKYLINE HT2000 GT-R
    -SKYLINE 2000 GT-R
    -SKYLINE PGC10 GT-R(4Dr)
    -FAIRLADY 240Z
    -SKYLINE R30
    -430 CEDRIC
    -FAIRLADY Z(S130)
    -FAIRLADY Z(Z31)
    -SKYLINE HT2000GT(C210)
    -SKYLINE HT2000 GT-R(KPGC10)Racing version
    -TRUENO AE86
    -LEVIN AE86
    -Toyota SUPRA A70
    -Nissan 180SX

    Yokomo:
    -Nissan 180SX ilman driftisiipeä ja etu kylkispoilereita.Syy:Ei ole OE-mallinen.
    -Mazda RX-7 ilman driftisiipeä.Syy:Ei ole OE-mallinen.


    Seben Racing:
    -1970 Cuda
    -1968 Camaro
    -1966 Mustang
    -Nissan Skyline R32 GT-R ilman takasiipeä.Syy:Ei ole OE-kokoinen.(kts omavalmistesiipi-sääntö)
    -1966 Shelby Mustang



    Tamiya:
    -BMW M3 Sport Evo
    -Skyline R32
    -Lancia Delta Integrale
    -Datsun 240Z Rally
    -Mercedes 190 Evo
    -Porsche 911 Carrera RSR (51543)
    -Toyota Celica 51476

    Kamtech
    -1969 Dodge Charger
    -Vw Corrado

    HGI
    -Corolla AE86
    -Toyata Corolla AE86 Initial-D
    -Volkswagen Santana(Passat)


    Colt
    -AE86 levin 200mm M2320 (Hyväksytty ilman spoileria.Syy:Ei ole OEM-mallinen)
    -AE86 sedan 200mm M1129

    Pandora
    -Toyota Mark II gt71 TwinTurbo
    -Toyota AE86 Trueno-N2
    -Toyota mark II 81
    -Nissan Cedric Wagon

    Sylkamodel
    -Lada VFTS

    R2Hobbies
    -Nissan Skylin GTS R31 rcvp334310140
    -Nissan Cedric -79 c330 rcvp334310141
    -65 Mustang

    Bolhapoint:
    -1978 Chevrolet Opala Commodore
    -1975 Chevrolet Opala Coupe
    -1975 Chevrolet Opala Caravan
    -1969 Dodge Charger R/T
    -Passat TS
    -1940 Ford Coupe
    -Fusca Fafá/Fusquinha (VW Beetle)

    Valmistaja tuntematon:
    -Opel Commodore B/GSE 200mm(myynnissä ainakin racersparedise.de)
    -Opel Kadett C,sallittu myös tähän tarkoitetut levikkeet ja takasiipi(pieni orkkistyylinen)

    -Volvo 240
    -Ford Sierra
    -BMW 635
    -BMW M1
    Ostopaikka:http://www.rc-expert.com/scale-f1-rc-body-110-rc-touring-car-body-c-634_647.html


    B-group autojen koreja löytynee osoitteesta:www.rcbodyshop.fr


    Vaterra:
    -69 Camaro
    -67 Mustang
    -69 Corvette
     
  5. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Me on pysytty toistaiseksi erossa polttisautoista. Opetellaan lainalaisuudet ensin sähkövehkeillä. Kyllä tuollainen harjattomalla koneella oleva Short Course truckikin 2- ja varsinkin 3-kennoisella LiPo-akulla sysää niin, että alkuun hirvitti. Uskomattoman hyviä ne on silti käsitellä. Se hämmästytti heti. Hetken olin poikaa taitavampi ja nopeampi, mutta kuukauden kuluttua osat vaihtui ja rako vaan kasvaa koko ajan. Säätömahdollisuksien määrä alustassa on hirvittävä ja ottaa vuosia hanskata se kokonaisuus. Aloitettiin tarkoituksella tuupilla eli takavedolla. 2wd autolla on pakko kehittää ajosilmää ja kaasukättä. Siitä on hyötyä kun siirtyy nelareihin. Moni nelareilla aloittava ei koskaan enää opi nöyrää asennetta auton käsittelyyn ja ajodynamiikan perusteita, koska nelaria viedään teholla ja melkeimpä jatkuvassa luistossa.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ulvilan radalla joskus aaiiikoja sitten kävin, kaveri tais olla mukana sen perustamistouhuissa.


    Pari likeltäpiti metanolikuolemaa ja vittumainen pärinä teki omankin valinnan aikoinaan sähkölle. Toki kilpaa ei ajettu, harjattomia moottoreita sai mutta maksoivat penteleet, tai eivät niinkään moottorit vaan säätimet. Kyllä sillonkin 60kmh sähköllä sai ja nykyään varmasti 100kmh ei ole este?


    Ainoa asia missä sähkö on mielestäni parempi kuin polttomoottori :)
     
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    Mihin unohtu junnunna puunkiipeilyt pallopelit autoradat (jota Artukiasten profiililla tahkosin 24/7) tai lennokkihekot joita itsellä.
    Koordinaatiota sekin vaatii että nassikkana osui talkkarin takaraivoon lumipallolla...
     
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    Niin, toi auton säätäminen...etc , sen oppii ihan ratin takaa paremmin, mukana siis perstuntuma, kello ja tiedonkeruu. Esim kahdella viimeisellä opetettiin videopelien ja RC autojen orjia ajamaan isoa autoa jo 20v sitten. Olin itse mukana moisessa silti tuli aidon ratakuskin rinnalla hopeaa.
    Se että poikasi sinut pieksee ei tullut yllätyksenä...
     
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Sulla ei sitten varmaan ole dremeliä vaan tällainen?
     
    Stahl-Ville tykkää tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    :rotfl: mistäs arvasit... Korjataan siis jos pitäs liikkua.
     
  11. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Sähkömoottori on ylivoimaisen hyvä liikkuvan kalustonkin moottoriksi. Yksi liikkuva osa, täysin huoltovapaa, maksimivääntö tarjolla alkaen 0 rpm eli autossa ei tarvita kytkintä eikä vaihteistoa ja hyötysuhde ihan eri luokkaa kuin polttomoottorilla ja lisäksi se mahdollistaa jarrutusenergian talteen ottamisen.

    Kun vaan olisi sähköä.
     
  12. MadMike

    MadMike Gearhead

    varastointi, toimintasäde, siinä etanoli ja vety mäntämoottorilla tai turbiinilla edelleen pieksee sähkömoottorin, plus säänkesto...100v ei olla paljoa sähkömoottoreissa kehitytty...
    Näin entisenä hinurikuskinakin aivan sama kuinka kallis sähkö-auto on niin Pohjoisia oloja eivät kestä...
     
  13. Rotten

    Rotten Gearhead


    Ite kyllä vetäisin pumppubensalla, mut tuohon sähkömoottorit ei oo kehittynyt?:eek:
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Jännä että kumminkin esim. paperikoneet pyörii 24/7 sähkömoottoreilla vaikka ne on noin huonoja. Säänkesto? Aika paljon sähköä on polttomoottoreissakin nykyään.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei sitä polttoainetta kuulu juoda
     
  16. Rotten

    Rotten Gearhead

    Imeytyy ihon läpi!
     
    MadMike tykkää tästä.
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Suojahanskat on pop ja muutenki varovaisuus. Tippa iholla ei ainakaan omien kokemusten mukaan ole tappanut ei se niin raju myrkky ole.

    Mut varovaisuus, suojahanskat ja suojalasit päähän teki sit mitä vaan autolle.
     
    Rotten tykkää tästä.
  18. MadMike

    MadMike Gearhead

    pikkasen verrataan nyt eri hedelmiä, olisit edes heittänyt laivan vertailuksi...vs paperikone , molemmat staattisen kierrosluvun vekottimia ja paperikoneen energia ei tarvitse varastoida... Jep kokeileppas sähömosaa 30 asteen pakkasessa, äkkiä ankkuri kentässä kiinni ja siten ulosmitattiin esim. ADR kuljetukset...
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Muistaako tota joku 12-15v kölli joka alottelee harrastusta! Ykskin tapaus oli kun polttoaineletkua irrotti ja tuntu ihan kun ois suuhun mennyt tippa pari.


    No olihan se ja kaikki kävi hyvin kun ajoissa meni sairaalaan.
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei muistanu, oot ihan oikeessa. Mut nykyään muistaa kun ei vauhtia ole niin hirveesti.

    Sit loppuvaiheessa kun irrotin letkun pistin aina sen muovikopan päälle ja irrotin sen alla.
     

Kerro tästä muillekin!