Mustangin talviajoa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Challenger Rtee, 15.11.2017.

  1. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Joo,sähkömoottori on hyvä,tehokas,varmatoiminen,helposti säädettävä ja lähes huoltovapaa,akuista koko juttu on kiinni.
    Tuskinpa niihin koskaan saadaan samaa energiamäärää painoonsa nähden pakattua kuin esim.bensa tai diesel.
     
    MadMike tykkää tästä.
  2. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Pitäiskö toivoa että saadaan vai että ei? En tiedä painosuhteista, mutta akulla on ikävä mahdollisuus luovuttaa koko tuo energiamäärä kertarytinällä jos jotain menee vikaan. En haluaisi moista pommia perseen alle saati olohuoneen nurkkaan. Bensakanisterien päällä nukkuminen tuntuu turvallisemmalta kuin järjettömän suuren energiatiheyden omaava paristo.
     
    MadMike tykkää tästä.
  3. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Tottakai myös monipuolista leikkiä ja urheilua tasapainoisen lapsuuden kyytipoikana. Nyky rc-laitteiden vaatimat refleksit kyllä kehittyy pleikalla paremmin kuin meidän lapsuuden Scalectrixeilla la lumipalloilla. Lopetetaan tää turha jauhaminen & kisaaminen netissä ja tuu joku ma tai to ilta Lukkosepänkadulle hallille koittamaan Jopen autoa. Saatat oikeasti vaikka tykätä.
     
    Muokattu: 18.11.2017
  4. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Kyllä tää on ihan samaa kuin 1:1 mittakaavassa kuvaat. Itse pitää osata ajaa sen verran, että persgyro kertoo autoon tehtyjen muutosten vaikutukset. Lapsi ei kuitenkaan osaa kuvata auton käytöstä kovin anayyttisesti vaikka nopeampi onkin ja kuuluukin olla. Tämä on hänen kilpaharrastus, minä olen statisti ja mekatsu. MyLap -transponderit ja telemetria ovat ihan vakiokauraa rc-autoissa nykypäivänä. Kaikesta tekniikan flipflopista huolimatta kisa ratkaistaan korvien välissä. Jollain pokka pitää ja pakka korvien välissä pysyy kasassa, toinen aloittaa meuhkaamisen jo ratin takana.
     
  5. MadMike

    MadMike Gearhead

    No ihan en allekirjoita tätä nykytrendia että pleikat sun muut toisi nopeampia refleksejä ja kordinaatiota kuin esim ihan tennispallon pompottelu kämmenpohjalla tai muu esim nyrkkeilyn painopallotreeni ja muu floorwork mitä kisakuskitkin formuloissa treenaa ja painitreenit. Ehkä mä olen vaan vanhanaikainen tän suhteen. En usko että entisajan kuskit oli reflekseissään yhtään hitaampia kamppailijat ei ainakaan. Ihminen on mitä on tiettyyn rajaan asti. Kiitos tarjouksesta mutta ei anna aikataulut periksi 1:1 skaalojen takia ja normityön.
     
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ihmisen selkäranka kunnossa ollessaan reagoi noin 8 asteen kiertymään (nuoren siis). Miljonan ajanut rahtari taasen vetää kokemuksella tai sitten ei.
    Ja niin hauskaa kun kaikki gizmot on niin kartingista lähtien tärkein mittari on edelleen rengaslämpömittari. Sen avulla säädetään kaikki. Ei se mitään rakettitiedettä Ole kunhan kuski ajaa tasaisesti ensin renkaat lämpimäksi.
     
    Muokattu: 18.11.2017
  7. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Kyllä sä oikeilla jäljillä kordinaatiossa olet, mutta tässä tarvitaan sormenpäiden ja silmän kordinaatiota nopeiden, monia parametreja ja laajaa visuaalista hahmottamisaluetta koskevien tilanteiden hallinnassa. Ei niinkään suurten lihasryhmien räjähtävää voimaa. Tää on kynäniskaurheilua ;-)
     
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    RC tasolla kyllä, Kartingissa kaikkea muuta. Nyrkkeilyssäkin sormenpäiden herkkyydellä ja silmällä =kokonaiskuvan hahmottamisella, mennään paljon pidemmälle kuin pelkän räjähtävän voiman turvin, ja taasen tuosta keksittymisestä tuntikausia olen näyttänyt kynteni. Kyllä kisapainetta kestää sellainen ketä kakarasta asti sitä tehnyt.
    Mutta nyt takas raiteille.
     

Kerro tästä muillekin!