Mustangit 1974-8?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja PetteriT, 4.11.2003.

  1. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    Onko kenelläkään tietoa ko. pirsseistä. Paljonko suomessa/millainen ylläpitää?

    Olisi kiinnostusta hankkia tuollainen projekti ekaksi jenkiksi ja rakennella siitä tuollainen pro-touring tyylinen tuuningauton kiusaaja jollain 302 cid motilla ja manuaalilla. käsittääkseni kyseisessä autossa olisi potentiaalia sellaiseksi = kevyt koppa ja kohtalaiset ajo-ominaisuudet.

    Petteri
     
  2. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Mikäs siinä, eihän pikkukakkosessa mitään vikaa ole, paitsi joidenkin mielestä ulkonäkö. Toisaalta se karsii ostajajoukkoa, joten hinnat ovat huokeampia kuin joissakin halutuimmissa vuosikerroissa.

    Suomessa ei ole monta, mikä haittaa ensikertalaisen rakentamista (pl. tekniikka), kun ei ole asiaa jo tehneitä, joilta kysellä. Sellaista mutskua ei 65-66 mallissa olekaan, etteikö vähintään 10 tyyppiä olisi senkin Suomessa avannut.

    Kevyt koppa, niin no, ainakin verrattuna edeltävään 71-73 Mustangiin.

    Hyvää on etupään ripustus ja ohjaus, ihan oikeat A-tukivarret ja hammastanko. Pro-touringin kannalta huonoa on se, että kone on enemmän etuakselin etupuolella. Yllättävän keulapainoinen kasilla, eli akkua takakonttiin, alukannet ja -imusarja. Lasikuitua konepeitoksi, puskuriksi ym. tätä normaalia touhua.

    Mutta varsinkin sellaista porrasperäistä saisi kyllä hauskan sleeperin. Poistat vaan Mustang-logot ja liimaat takakonttiin jonkun 1.3L lapun ja Kent Cams -tarran.
     
  3. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Joo.
    Arton kanssa samoilla linjoilla.
    Osien saatavuus "pikkukakkosiin" on aika huonoa verrattuna ihan mihin vaan muuhun Mustangiin.
    Osta mielummin Fox-korinen Mustang eli ´79 eteenpäin.Ei ole ihan kauheissa hinnoissa nuo vanhat Foxit ja niissä on huomattavasti paremman näköinen keulakin nelivaloineen kun uudemmissa.
     
  4. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    Olen myyntipalstoja seuraillut, mutta ei niitä pahemmin näy, eikä tapahtumissakaan ole riesaksi asti näkynyt, joten harvinainen on.

    Kuopiossa oli noin 5 vuotta sitten joku 1979 musse neloskoneella myynnissä alle 20000 vanhaa rahaa, hinta ei ollut paha, mutta opiskelijan tuloilla sekin oli liikaa.

    Korin ulkonäkö ei todellakaan ole ehkä kauneimpia ko. vuosimalleissa, mutta ei sillä ole niin väliä jos paketin saa kulkemaan rivakasti mutka- ja suorapätkillä.

    Petteri
     
  5. Lounliraider

    Lounliraider 1st gear

    Vantaalla Tikkurilan lähistöllä on monta vuotta seisoskellut ilmeisen joutilaana tuollainen coupekorinen Musse 74-78; jos kiinnostaa, voin käydä kurkkaamassa rekkarin niin voit yrittää tavoitella omistajaa josko olisi halukas myymään
     
  6. MustangGT

    MustangGT Gearhead

    Kauan sitten Street&Race niminen jenkkiautolehti rakensi -75 Mustangista Pro Street tyyppisen sleeperin.

    Mustang oli silloin 10 vuotta vanha, ruosteinen ja väsynyt mutta V8-koneella (302).

    Jutun mukaan projektissa keskityttiin koneen rakentamisen lisäksi myös alustan kaarrekäyttäytymiseen. (taisi olla uutta silloin)

    Juttusarja alkaa Street&Race nro 2/86.
     
  7. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Kuopiossa on muistaakseni ollut toinenkin 79- korinen musse. Siinä oli 2.3 neloskone.
     
  8. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    oliko se sellaine kiva "mattapunainen" hirvitys...
     
  9. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Se oli väriltään musta ja koppa oli porrasperä. Muistaakseni tämän mussen omistanut henkilö oli toivalan ala-asteen opettaja.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Keuruulla oli -74 sininen coupe valkoisilla Shelby raidoilla. Koneena 302. Kulki rivakasti. Omistaja muutti Jyväskylään ja auto purettiin jonnekin talliin sinne Jyväskylän lähettyville. Tästä on aikaa 3-4 vuotta. Makaa luultavasti vieläkin siellä.
     
  11. musta78

    musta78 Gearhead

    Mulla on projektina(ollu jo -96 lähtien) :-? mustang II hb 2.8v6 manuaali. Tekniikaks vaihtuu 302+puhallin(ehkä)+5vaiht manual,isompaa jarrua ym. Kunhan olis aikaa ja sitä toista.Alkoi taas 2010 kiinnostaa tuo projekti eli yritän saada viimeistään 2016 liikenteeseen. Silloin olis musse ollu 20vuotta omistuksessani. :D
     
  12. musta78

    musta78 Gearhead

    Etenee tämäkin projekti. Tänään tuli Jenkkilästä isommat jarrut eteen(ssbc 11").Satuloiks tulee wilwoodin nelimäntäset,pitäis pysähtyä pikkukakkosen.
     
  13. musta78

    musta78 Gearhead

  14. musta78

    musta78 Gearhead

  15. musta78

    musta78 Gearhead

    Viikon pääst hakemaan/ostamaan pari turbokonetta.
     

Kerro tästä muillekin!