Muutokset ruiskua varten, osien valintaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja coupe 74, 23.9.2005.

  1. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    kuvan tyyppisen tsydeemin meinasin väkertää vetten tankkiin.
    orkkis tankissa kun ei ole minkään näköisiä loiskelevyjä niin ajattelin tehdä tuosta rasiasta sopivasti isomman niin ei hörppäilis ilmaa vajaalla tankilla.. porailis tankin pohjaan sopivan kokoisia reikiä ja hitsais rasian paikalleen.

    mitoitus vois olla vaikka n:600hp.lle niin riitäis sitten kakku tulevien muutostenkin kanssa.

    jos tuo rasia vetäis vaikka litran ja tekis esim 10kpl 6mm reikiä tuohon tankin pohjaan niin meneekö siitä riittävästi keittoa silloin läpi ja onko sillä mitään merkitystä minne vetää paluulinjan, kai sen voi tuohon samaan rasiaan heittää..




    [​IMG]


    meneeköhän taas pieleen :rotfl:


    edit:eek:tsikko
     
  2. Jasca

    Jasca 1st gear

    Muusta en tiedä, mut kannattaa sit tuulettaa se tankki TODELLA hyvin ennenkuin alat hitsuuttelemaan. Jos siis on käytetty tankki, missä on ollut bensaa. Muuten saattaa kuulua ISO pamaus ja sitten voipi jopa sattua...

    Ammattilaisethan (itsesuojeluvaiston omaavat) kait täyttää käytetyn tankin jollain aineella (vedellä?) hitsauksen ajaksi.

    - Jasca -
     
  3. HEKULIINI

    HEKULIINI 1st gear

    Mulla on tuommonen "välisäiliö" asennettu konehuoneeseen 8)
     
  4. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    jep, bensaa on siinä ollut vissiin viimeks 1997. haiskahtaa se silti suht palavalta :mad:

    on kai se vesien kanssa hitsailtavaettei käy :eek: (tuo meikäläisen tuurilla saattais tulla silemille muuten :wink: )
     
  5. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    no niin..

    nyt on suunnitelmat muuttunu taas sen verran et tuli ostettua kone joka on 850db.lla

    tarkoitus ei ole ruiskua tehdä vielä tässä vaiheessa,myöhemmin kyllä eli voinko jo tässä vaiheessa tehdä ruiskulle käypäisen bensalinjan pumppu mukaan luettuna?

    saako regulla veivattua paineet sopivaksi kaasuttimelle?

    vai teenkö niin että sähköiselle pumpulle liittimet valmiiksi, pumpun tilalle suora letku? apua :eek:
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voi tehdä siitä ruiskulle tarkotetusta korkeapaine pumpusta kaasarimallin.Katselen tässä juuri kuvia erään Jenkkiläisen Ilokaasugurun pensasysteemeistä.Tarvit vaan pari regua.Esim pumpun jälkeen lasket paineen 10-40psi bypass regulla.T-haaralla siitä linja toiselle regulle jolla säädät paineen kohokammioille esim:4-10psi:tä


    PS:Kuva kertoo enemmän ku tuhat sanaa
     
  7. Anssi

    Anssi Gearhead

    Voit.

    No regullahan sen nimenomaan saa veivattua. Hankit vaan sellaisen, jolla on riittävän laaja säätöalue. Siis säätöalueen alapäässä se kaasarin haluama ja yläpäässä ruiskusuuttimille suunniteltu paine. Ei sitten tarvitse lähteä enää regulaattorikauppaan myöhemmin...

    Mulla on käytössä tuommoinen Aeromotiven regu, numero 13301. Paineen saa säädettyä välille 3-60 psi ja kelpaa myös ahdettuihin laitteisiin, jos tilanne tulee joskus vastaan :)
     
  8. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    Huh..ompas kalliita :oops: no köyhäähän se vaan kirpasee.. tilasitko merentakaa vai ostitko paikallisesta vauhtiputkasta?


    jeps elikkä tilanne on tullut jo vastaan eli remmillä on kone 8)

    mikähän pumppu se sitten kannattais ostaa? huh..valikoimaa piisaa..

    esim tuosta pumpusta http://216.242.145.16/products/product.phtml?p=5 sanottiin ohjeissa näin

    Make sure you use high pressure(150 psi minimum) fuel line for this connection!

    täh :eek: edit: eiku nyt tajusin..olimpa kömpelö
     
  9. Anssi

    Anssi Gearhead

    Nojoo.. Kyllähän se kerran kirpaisee. Omani ostin eräästä Keravalaisesta liikkeestä..

    Itsellä MSD 2225 tankin alle sijoitettuna. Pari kesää ajeltu, eikä ole ollut valittamista tähän mennessä. En osaa sanoa, onko käyntiääni kova vai hiljainen, kun tuo autokin pitää jonkin verran ääntä käydessään :)

    Tee riittävän iso paluulinja, ettei se ala reguloimaan painetta oma-aloitteisesti.
     
  10. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    nyt kun näitä pumppuja on tullut ihmeteltyä, malleja merkkejä yms omituisuuksia on niin että hirvittää :odroll:

    minkälaisen pumpun minä ostan?

    tuo Anssin ehdottama regu vaikuttais hyvin järkevältä ja semmoisen taidan hankkia. onko pumppua joka pelaa pienellä ja suurella vastapaineella ok ja onko sillä edes väliä jos ottaa tarpeeksi jytkyn pumpun.

    asiastahan tekee mielenkiintoisen se että kone tulee olemaan aluksi kaasuttimella ja myöhemmin siis tehdään megasguirt eli ruisku.. nyt kun alkaa nuo bensalinjat olemaan ajankohtaisia niin tekis sellaisilla komponenteillä että käy samat osat molempiin tarkoituksiin, ei tarttis kahdesti maksaa itteensä kipeeks.

    kone oli sbc remmillä vajaa 500hp 700nm eli pitäis rittää tuo + vähän päälle (ehkä 20% voi nälkä joskus kasvaa)
     

Kerro tästä muillekin!