Muutoskatsastusapua! (Sisältää jo voimasanoja)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Polara, 19.7.2005.

  1. Polara

    Polara Gearhead

    ...Tarviisin!
    Olisin laittamassa -72 satelliteen 440 tekniikan ja soittelin siitä jo konttorille.
    Mulla on joskus pari vuotta sitten Aro-yhtymältä tilatut paperit dodgen -71 malleihin, joista näkee Coronet/charger tekniset tiedot. Mutta nyt ne vaatii jotain dokumenttia jolla todistaa, että ne on sisarmalleja keskenään ja että pystyis käyttämään niitä dodgen papereita!
    Kaikki mulla on autossa OK ja mitään jousia/jarruja ei tarvii vaihtaa. Mutta nyt tökkii sen katsastuksen kanssa, tai papereiden oikeestaan.

    Josko joku osais/pystyis auttamaan! Laitelkoon vaikka yksityisviestiä, ja sieltä tarkempia yhteystietoja.



    -Jarno-
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Re: Muutoskatsastusapua!

    Kelpaiskohan konttorille joku riippumattoman toimittajan korjausopas á la Chilton? Siellähän noi Plymouthit ja Dodget on samassa luvussa keskenään. Kun ovat detaljeja lukuunottamatta samaa tavaraa. Ja jos ei kelpaa, sitten pitäisi ottaa mukaan ehkä tehtaan varaosamanuaali. Jaa, mistä niitä nyt sitten just sillä hetkellä saa...
    -slant sickness-
     
  3. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    tai sitten oot ihan hissunkissun konttorilla :odroll:
     
  4. Polara

    Polara Gearhead

    Juu, kyllä sinne kelpaa joku haynesin tai chiltonin opas. Mutta koitin alfamerilta katella semmosta opusta ja ei siellä oikein semmosta ollu, missä ne ois samassa kirjassa ollu...
    Jostain kun semmosen löytäis!
    Auttakkee!
     
  5. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    ...mutta missä siinä oli mainittu satellite :eek:
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tollasessa opuksessa on mainittu just tasan kaikki mikä voi jotakuta kiinnostaa: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... ename=WDVW
    Sieltä löytyy kaikki tarvittava tieto muutoskatsastuksen vertailuja varten. Aiemmin Aro-yhtymältä sai kopioita noista ilmaiseksi joista selvisi mm. jarru ja jousitusjutut eri koneiden yhteydessä. nykyään ne kuulemma velottaa niistä.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eiks tosta just puutu se Dodge-osio, joka ketjun aloittajaa kiinnosti?

    -slant sickness-
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Puuttuu, mutta siinä on vastaavat Plymoutheja koskevat tiedot joilla muutoskatsastus hoituu. Sisarmallien toditaminen taas voihoituu jollain yleismallisilla korjausoppailla, tai vaikkapa mopar performancen chassis kirjaa hyväksikäyttämällä. Ainakin musta tuntu viimeks siltä, että erilaisia opuksia kopioimalla ja lainaamalla olis pystynyt todistamaan suunnilleen mitä tahansa sellasaikin juttuja, jotka ei oo ihan niin.
     
  10. Polara

    Polara Gearhead

    Niin, mutta jos siinä opuksessa on se plymouth osio, niin eiköhän se kelpaa pelkästään sinne!?
    Niin tuo kirjako oli siellä aro yhtymällä?
     
  11. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kyllä Arollakin toi kirja varmaan on, mutta netistä sellasen saa myös ostaa. Siitä löytyy likipitäen kaikki mikä tollasessa autossa voi kiinnostaa nin korin kun tekniikankin osalta. Jos on tollasta kerran vilkassut, ei oikein osaa jotain Hayneseja arvostaa kovinkaan korkeelle.
     
  12. Polara

    Polara Gearhead

    Juu, kopiot tuli ja konttorille!
    VOI VITTU! Miten osaa olla vaikeeta toisille ymmärtää kirjotettua tekstiä ja numeroita! Jätkä välillä kaverilleen kerto jotain kalajuttuja ja hyviä kelejä kehu samalla kun pläräs monisteet läpi ja sitten valitti kun ei niistä saa oikein selvää! PERKELE!
    Sitten rupes peräämään kuitteja moottorin hankinnasta ja painoja! No minä sille, että kyllä kai työ nyt autojen painot tiiätte jos kerta niitä katsastatte! Niin ei kuulema heillä oo mitn semmosia tietoja! Minä sille jotta näinköhän on! Alako nimittäin jo vähä kiehuttamaan se tilanne ja läksin v***uun sieltä. Ja nykyään ake haluaa olla perillä mistä moottorit tulee!! Ja onkos kutos vai kasi kone... ei herranjestas! Minkätakia ne kaikenmaailman jurpot aina minun kohalle sattuu!?!

    No seuraavalle konttorille menin ja sielläpä se mies sitten sano, että tuo vaan auto tänne ja ota nämä paperit mukaan, niin ruvettaan selvittämään!

    Entiiä onko siinäkin joku juju takana!
     
  13. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Toi vaatimus osien alkuperän selvittämisestä tarvittaessa on ollut voimassa ainakin toistakymmentä vuotta.
     
  14. Polara

    Polara Gearhead

    No niin, mutta miks ne toisilla konttoreilla sitä vaatii ja toisilla eivät kysele yhtään mitn!?!
    Viimeks kun tein muutoksen pari vuotta sitten, niin ei sillonkaan paljo kyselleet!!!
    Tässä menee pienen harrastaja pää ihan sekasin!
     
  15. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Se konttuuri joka ei vaadi, ei pidä kiinni ohjeistaan. Alkuperän selvittämisellä, käytännössä ostokuitti, pyritään tietysti vaikeuttamaan tota pöllimistouhua, eli, että osat ei olis peräisin harmailta markkinoilta. Mutta ei ne sitä hylätä voi, vaikkei sulla kuittia oliskaan. Sanot vaan, että toi jäi mun edellisestä autosta yli, tai sain sen kaverilta ku sillä oli toi joutilaana, tai sitten myyt moottorin faijalles eurolla ja ostat sen takasin samalla rahalla ja saat siitä kuitin. Sen takia niitä ei jotkut kysele, kun sillä si mitään käyätnnön merkitystä ole.
     
  16. Käkö

    Käkö Gearhead

    Justjust, mulla kävi silleen pari vuotta takaperin kun vielä nojailin siinä konttorin tiskillä niin siihen tuli kolme katsastusmiestä jotka kertoili toisilleen juttuja ja sit kun ne huomas mut niin yx niistä kävi hakemassa avaimet ja paperit ja tokas niille toisille et "venatkaa vähän, mä käyn hylkäämässä ton letukan"...
    Ja autohan oli '73 Dart...
     
  17. Polara

    Polara Gearhead

    Alkaa olla jo melkein yhtä huvittavia piirteitä, kun pari vuotta sitten sen minun valiantin muutoskatsastuksessa! Muistatko, taisit muuten Käkö olla sillon kun auttelit...
    Heh, oispa nytkin a-body niin kehtais taas kysellä apua... No, jospa tämä tästä.
     
  18. Käkö

    Käkö Gearhead

    Juu, ai se oli sun se Valiant... :D

    Täytyy kyllä sanoo et se konttori missä sä käyt ei oo kyllä edes kohtuullisesti kartalla näissä yenkkarihommissa...

    Me mentiin sillon a-kuupan kanssa hakuninmaalle niin siellä ne repes nauruun kun selvitettiin tilanne ja nehän sieltä sitten hoiti loput!

    Pitäsköhän sun ottaa yhteyttä sinne uudestaan...
     
  19. Polara

    Polara Gearhead

    Juu, taidan soitella hakuninmaan asemalle ja kysellä sieltä neuvoja! On varmaan siellä vähä enemmän hoitaneet näitä asioita!
    Mitä voi päätellä inssin ammattitaidosta, kun se sano mulle, että sinä varmaan oot enemmän perillä näistä asioista, niin eti ne tiedot valmiiks...
     

Kerro tästä muillekin!