Mystinen 700

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja _Pexx_, 11.8.2018.

  1. zero

    zero 3rd gear

    Hauskaa lukea tuota aloitusviestiä, kuin olisi itse kirjoittanut. Siskon miehen kanssa "rasvailtiin jo köyttä" kun ei saatu th700 toimimaan, taudin kuva oli täysin sama kuin aloittajalla... Laatikko oli juuri remontoitu täysin, venttiilikoneisto avattiin moneen kertaan, tv valvea ihmeteltiin ja syyteltiin. Koitettiin myös toisella tv vaijerilla ja sekin oli uusi. Kaasuvivun geometria tarkistettiin jne... Lopulta yksi mies sanoi lähes sattumalta "nykyään ei saa enää mistään laadukasta tv vaijeria missä säätö ei hypi yli"... No sitten se vasta tajuttiin että se perkeleen vaijerin säätö antaa periksi ja aina mitta muuttuu, sen takia se toimi hetken ja sitten ei enää toiminut ja muuttui kesken koeajon miten sattui. Lopulta säädettiin vaijeri arvoonsa ja laitettiin putkiklemmari säätöpalikan taakse mikä estää säädön hyppimisen. Nyt se on pelannut jo monta tuhatta km.
     
    LPV tykkää tästä.
  2. _Pexx_

    _Pexx_ 1st gear

    Zerolta hyvä idea. Ja ihan hyvin voi olla tuossa vika. Kasatessa pitää lukita ja mitata näkyvä vaijeri.
     
  3. 401

    401 2nd gear

    Monikohan on lähtenyt tuonkii asian tiimoilta ennen aikojaan kengät täynnä aateeäffää..
     
  4. _Pexx_

    _Pexx_ 1st gear

    Koneisto paikoillaan.
    Tällä kertaa tuli säädettyä tv vaijeri, niin että öpohja oli irti jotta varmasti näkee miten plunger liikkuu sisään.

    Siinä tuli huomattua, että plunger ei mene perille asti wot tilassa. Jää näkyville n.1.5 kierrosta.

    Eli tämä uusi vaijeri on liian lyhyt, en saa millään liikerataa riittäväksi. (Pioca1960)
    Tai en osaa stna

    Eli kysymys kuuluu.
    Pitääkö "idle" asennossa plunger olla hiukan jo sisällä?
     
  5. _Pexx_

    _Pexx_ 1st gear

    Palataan aiheeseen.
    Päivitystä:
    Uusi vaijeri jolla saa paremmin säädettyä tv:n
    Nyt se tiukalla eikä lipsu lukossa.

    Uusi kuvernööri "vakio" paikoillaan.
    Jolla pintakaasu vaihdot liian rajut
    1-2 n.4500rpm
    2-3 n.4000rpm
    myös vauhdit liian kovat tottakai.

    Seuraavaksi kuvernööri irti ja purkaa se punnita painot ja tunnustella jouset.
    Sitten kaupasta bm kalibrointi kitti.

    Miten tuota lähtisitte ensimmäisenä muuttamaan?
    Painot antaa olla samat ja jäykempää jousta tilalle?
     
  6. _Pexx_

    _Pexx_ 1st gear

    Talven kunniaksi koneisto irti pöydälle, jotta ajettavuuden saisi paremmaksi.

    B&M ohje on käskenyt tehdä näin.
    -MTV up jousi pois
    -1-2 accumulatista jouset pois ja spacerit tilalle.
    -Line bias valvesta jousi pois ja blokkeri tilalle.

    Aloin lukemaan Transgon ohjetta ja aloin kumoamaan bm ohjetta.

    -Accumulariin transgon sininen ja oranssi jousi.
    -Line biasiin boost valvea 0.500 vastaava jousi. Ja blokkeri mäkeen.
    -Accumulator valveen vaihdoin toisen jousen joka vastaa corveten servoa.

    Kannattaaako suosiolla jättää mtv up jousi pois, koska en ole 100 varma onko mulla siihen alkuperänen?
    Se on sellanen keltanen, eikä netistä meinaa löytyä kuvaa.

    Vertasin MTV down jouseen, joka oli punainen ja jonka koko oli käytännössä sama kuin tuo mystinen keltainen.
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllähän noi niinku yleensä tehdään yhden sarjan osilla ja ohjeilla. Kahden eri kitin sotkeminen saa aikaan värkin, jota ei korjaa kukaan.
     
  8. _Pexx_

    _Pexx_ 1st gear

    Joo. Aluksi transgosta laitoin vain päivitetyn tv valve hilut.

    Sen jälkeen kun laatikko tuli huollosta (bmm 70233) pitänyt ite opiskella aika paljon laatikoista, aivanko kokonaan uuden kielen.
     
    Muokattu: 21.2.2020
  9. _Pexx_

    _Pexx_ 1st gear

    Koneisto paikoillaan uudella reseptillä.

    MTV up jousen jätin kuitenki pois, koska en ole 100 varma että onko se oikea.
    Mietin että pienempi paha näin, entä pesässä vääränlainen jousi.

    Myös checkballeja tuli laitettua laatikonpuolelle neljä.
    BM ohje oli tyytyväinen kahteen.

    Tv vaijeri viritetty jälleen pohja auki, jotta näkee kunnolla.
    Vaijeri siis mallia säädettävä, jossa paljon ylimääräistä, jonka "häntä" lukitaan ruuvilukolla.
    Ensin tutkin että paljon plungeria näkee ihan levossa (6 rinkulaa)

    Idle asento piti hiukan esijännittää, jotta wot tilassa liikerata ja geometria painaa sen kunnolla pohjaan.

    Idle: näkyy semmoset ( 5 rinkulaa)
    WOT: näkyy plungeria semmonen milli, niin aattelin olkoot tässä.

    Testiajo piti tehdä vielä renkaat ilmassa, koska täällä o lunta...

    Annoin käydä lämpimäksi ja lisäilin öljyn oikeaan pintaan.

    Vaihdoit oli lupaavan hyviä.

    1-2 3000rpm (ennen 4200)

    2-3 3000rpm (ennen 4000)

    Ja äkkiseltään ei semmosta aasinpotkua ollut havaittavissa.

    Nyt odotella, että tiet sulaa.
     
  10. _Pexx_

    _Pexx_ 1st gear

    Koeajon tulos:
    Toimii.
     
    zero, 63S88 ja atobee tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!