"Mystinen" valovika Neon:issa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Petteri A, 20.12.2007.

  1. Petteri A

    Petteri A 1st gear

    Kyseessä jo yli kymmenen vuotta vanha Rysler Neoni, se "melkeen ämeriikanauto" :lol:
    Inssi mokoma huomautti (ja syystä) kuskinpuoleisesta takavalosta joka jostain käsittämättömästä syystä on alkanut hiukan temppuilemaan...
    Näin; Laitan valot päälle, O.K. kaikki toimii, mutta kun painan jarrua, oikealla puolella syttyy myös jarruvalo ja takaluukussa oleva "lisäjarruvalo", mutta kas kummaa, kuljettajanpuoleinen takaparkki sammuu... ja syttyy taas kun jarrupoljinta ei paina... :eek:
    Noh, otettiin takalyhty irti, tarkistettiin maadoitusjohdot, O.K. tsekattiin takalyhdyn polttimonkannat ja liittimet, jaa, liitinkantoja fixailtiin kun ne olivat hapettuneita (ja arveltiin että vika onkin niissä) putsattiin kaikki hyvin ja VD-nelikymppistä vielä ja nippuun, mitäh! ei mitään vaikutusta.
    Tarkempi tutkimus osoitti että tuosta 21/5W takavalo-jarruvalo kaksilankapolttimosta toimii tosiaan vain se 5W lanka, ja mikä oudointa, kun ei kytke valokytkimestä valoja päälle vaan pelkästään painaa jarrua, syttyy jarruvalot kyllä kaikki, mutta kuskinpuolella tuossa kaksilankapolttimossa se 5W lanka eikä 21W lanka jonka nimenomaan pitäisi palaa tuolloin. :eek: Hämärää!
    Uskoisin että vika ei ole pelkästään tässä "yksilössä" koska muitakin Neon:eita olen nähnyt joissa kuskinpuoleisessa takavalossa jotain häikkää... :-?

    Watafak...
     
  2. audiq

    audiq Gearhead

    Maavika. Mittaa maa vas. puolen polttimon kannalta, kun painaa jarrua. Tod. näk. kanta on silloin jännitteellinen.
    Jos pinnat puhdistettu, niin maajohto on luultavasti poikki jostain.
     

Kerro tästä muillekin!