Myydään tosi siisti...alkuperäinen, ajanpuutteen vuoksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mie, 17.9.2011.

  1. mie

    mie Gearhead

    Eli paskakasa, kun ei omat voimat riittänyt leimakuntoon, miksi noita pulpahtelee kokoajan, "leimattuna hinta nousee", no leimaa ja katotaan sitten, voin ostaa sillä rahalla, "no ei nyt ehdi, menee kyl läpi, jos ostat" ..ttu mitä munattomia ilmoittajia.
     
  2. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    minen ny oikeen ymmärtäny notta mitä sä myyt?? :D
    onko katsastettu?
     
  3. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Kullakin on omaisuutensa myyntiin riittävän hyvät syyt.
    Ei niitä passaa mennä sivullisten väheksymään.

    Minusta ajanpuute on ihan hyvä syy. Nykyään toisilla on työelämässä ja arjessa sen sortin hoppu päällä, että harrastehommat jää priorisoinnissa mitalisijojen ulkopuolelle. Ei kai se myyjästä munatonta tee. Mun mielestäni ja omiin kokemuksiini perustuen, osoittaa jopa normaalia järkevämpää ajattelua, mihin en itsekään ole vielä kyennyt kuin yhden ainoa kerran, useita vuosia sitten.

    Ostajan pitää tehdä valinta lompakon ja resurssiensa välillä.
    Että ostaako sen sitten katsastettuna ja kalliimmalla, mikä on ihan hyvä syy sekin nostaa sitä hintaa. Jos pakka ei ostajalla enää leimattuna ostoon riitä, niin ei se myyjän vika ole. Jokaisella on oikeus myydä omaisuutensa siihen parhaaseen hintaan, oli myynnin syy sitten mikä tahansa.

    Toteutunut kauppa kertoo, oliko alkuperäinen hinta oikea. Myyjän tai ostajan mieli saattaa toisinaan olla kaupan jälkeen haavoittunut, mutta ainahan näissä kaupoissa kipurajoja haetaan.

    Toisaalta, jos taas myydään koeajokelvotonta paskakasaa hillittömällä ylihinnalla, kiireeseen vedoten ja vikoja peitellen, on kyse kusetuksesta ja myyjästä saattaakin tulla hampaaton.
     
  4. makemydayjew

    makemydayjew 1st gear

    niin, kumpi on, munaton myyjää vai rahaton ostaja?? useinhan se on jälkimmäinen vaihtoehto..miksi mollaat naisia auton myyjinä? ookko menny ehdotteleen jotain ja tullut taas torjutuksi??
     
  5. JOVA

    JOVA 1st gear

    Ittellä ei tommonen myyntiilmotus ois mikään ihme, duunit alkaa viieltä aamulla, ja loppuu kahksalta illalla, ja viikonloppuna mielellään sitten nukkuu vähän pidempään, ja tekee vähään kotitöitä ja sitte onki jo muittten harrasteiden aika. ja ne viimeset paritunttia käyttää ihan mielellään tekemättä yhtään mitään. Näkisin että tuo on ajanpuutetta.

    Nimim: kyllä mä totn turbiinin vielä joku päivä vaihan.
     
  6. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Noi katastuskonttorit menee kiinni viimeistään klo 17 ja viikonloput kiinni, niin eipä päivätyöläinen välttämättä kovin helposti kerkeä autoa konttorilla käyttään.
     
  7. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    ''Nyt laiskuuden takia halvalla''... Ja pitänee paikkansa ainakin omalla kohdalla. :lol:
     
  8. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Kyllä mie rupeisin vaihtelemaan työpaikkaa, jos ei onnistu 4 kuukauden katsastusaikana puolen päivän vapaa että saa autoon leiman :wink: Keikkatyöläisille tietysti hankalampaa, mut joka tapauksessa :odroll:
     
  9. Ronkeli

    Ronkeli Gearhead

    Miks ylipäätään pitää laittaa ilmoitukseen joku syy ????????
    Katsastettu on tai sit ei oo, toisille sama hinta voi olla kallis ja toiselle halpa :D
    Kyähän ne nyt faktat riittäis - vai uskooko ketään että joku oikeasti on täysin rehellinen tollasissa "myyntipuheissa"? :lol:
    "osta halvalla hiano kännykkä, se on kyl pöllitty ja jos yrität sitä käyttää se ei toimi"
     
  10. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Niin olikos tällä threadilla jotain tarkoitustakin?

    Olen aikojen saatossa tavannut kyllä varsin munallisiakin harrastajia jotka ovat myyneet laitteitaan keskeneräisinä, eri syistä.
     
  11. mie

    mie Gearhead

    OK, kaljapäissään huono otsikko, pahoittelut siitä.

    No ei sen kummempaa syytä, voishan tää mennä vaikka ihmeelliset ostajat/ myyjät threadiin.

    Vähän erikoisempaa harraste-käyttökiesiä ettinyt ostoilmoituksilla tai soitellu edes vähän kiinnostavista. "ei oo just ny leimassa",

    "saat halvalla ilman leimaa, menee kyl heittämällä läpi, ok voin maksaa leiman jos kerran leima no problem ja tuun sit hakemaan, no oikuneikun se nyt on, vähän viel rojekti"

    Vituttaa nuo myyjät/tarjoajat, joiden autot on "leima hakemalla", mutta eivät uskalla edes konttorille tarjota rahallakaan jos on kerran niin muodollisuus.
     
  12. IntrigueGL

    IntrigueGL 1st gear

    Tämä. Kun lähtökohta kuitenkin käytetyssä autossa on että se on aina jonkun hylkäämä. Kaikilla on joku syy myyntiin. Mietin vain miltä tuntuisi raajansa tapaturmaisesti katkaisseesta, kun ostattelija tiukkaa että missä ja kenen kanssa olet sillä ajellut ja mitäs sä hyvää autoa nytten myyt kun se on vasta vuoden sulla ollu?
     
  13. makemydayjew

    makemydayjew 1st gear

    joo, tulee sitä aina joskus ittekkin kaupan huumassa lupailtua sitä sun tätä..
     
  14. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Niin, miksi pitäsi kertoa aina joku syy omaisuutensa myyntiin tai miksi sitä pitäsi jonkun kysyä.
    Se vaan on joku ihmeen pinttynyt tapa. Ostajat kun tulkitsee asioita esimerkiksi; aikapula = vähän alennusta, taitopula = halvemmalla, rahapula = nyt pitää saada jo halvalla jos käteistä antaa, avioero tulossa = puoli-ilmaiseksi...
    No sitten myyjät satuilee vaikka mitä vaikka oikea syy olisi v**tu en osaa eikä enää kiinnosta. Myös rahapulan tai muiden vaikeuksien selittämien voi olla henkisesti vaikeaa ja toisaalta eihän ne asiat kenellekkään kuulu.
    Eihän uusien autojen kaupassakaan myyjä selittele miksi auto myydään.

    Kun itse olen ostanut "romuläjiä" niin ihan sama mitä myyjä satuilee jos käyn kaupan kohteen itse toteamassa ja koska otan itse selvää asioista. En käy kinaamaan pitääkö tehdä 2 vai 20 tuntia, että sen saa leimalle.
    Itse omat myyntiartikkelini pyrin kuvaamaan mahd hyvin, että säästetään aikaa turhalta renkaan potkinnalta puolin ja toisin.
     
  15. Jza

    Jza Double Gearhead

    No jos auto myydään leimaamattomana, niin vaikea uskoa että syynä olisi ainakaan aikapula. Saamattomuus ehkä. En muista, että olisi juuri varttia pidempään ikinä leimalla aikaa kulunut. Kerkee käymään vaikka ruokatunnilla ja jos ei kerkee, niin luulisi että joku tuttu kerkee käyttämään, kun lyö leimarahat kouraan ja kahvikupillisen saakin konttorilta ilmatteeksi.
     
  16. Ronkeli

    Ronkeli Gearhead

    En ole kovinkaan ahkera myyjä/ostaja mutta sen olen omakohtaisesti huomannut että parhaaseen lopputulokseen (=nopea kauppa hyväksyttävään hintaan) myyjänä pääsee kun kertoo mahdollisimman paljon kylmiä faktoja sekä laittaa ilmoitukseen hyviä kuvia, niin monta turhaa puhelua, tuumaustupakkia ja renkaanpotkintailtaa jää pois - tietysti jos on "torikauppias" luonteeltaan ja tykkää illat seisoskella pihalla räntäsateessa ventovieraiden ihmisten kanssa kun ne käy voivottelemassa kaikkia niitä, huonojakin, asioita mitä siitä myytävästä kamppeesta on sitten lopulta ja yleensä ensi minuuteilla paljastunut.
    Toi ilmoittelu/mainostaminen kun on tänä päivänä paljon helpompaa ja vielä jopa ilmaista vrt. taas reilut parikymmentä vuotta taaksepäin kun esim. pieni rivi-ilmoitus paikallislehdessä maksoi markkoja/rivi niin ei raaskinnut ihan joka asia höpötellä ilmoituksessa vaan odotettin kotona lankaluurin vieressä josko joku soittais :lol:
    Ja ostajana mä ainakin hyljeksin kaikkia tollasia fiilispuoleen vetoavia (tai sitä edes yrittäviä) ilmoituksia - mitä se mulle kuuluu minkä takia joku jotakin myy, kauppa on kauppaa, tavara vaihtaa omistajaa jos on hintansa väärti ja myyjä sekä ostaja saavat vastineensa, aivan sama ainakin mulle onko joku 24h/vrk töissä ja mitä sen ohella harrastaa tai onko jalat katkipoikki :eek:
    edit; samoja asioita kuin edellä, vaan hitaampi kirijoittaja :oops:
     
  17. ido59

    ido59 Gearhead

    samoilla linjoilla, kyllä pitää olla joku Eflopin tai Käteisen kaltainen mies, ettei oikeasti olisi aikaa käydä autoa leimalle näyttämässä. Ja ne miehet harvoin myy niitä muutaman tonnin ritsoja. Kyllä ne syyt leimaamattomuuteen ovat siinä autossa, yleensä. Ei siinä mitään, mutta kertoisi suoraan mistä on kysymys.
     
  18. HV

    HV Gearhead

    Joensuussa on lauantaisikin auki konttoreita. Hyvä oli tänäänkin tehdä kuorma-auton paperit, kun viime yönä tuli auto Nummelasta meille. Ja ei tuolla ollut katsastusmiehillä hyvin kiirettä, muutama auto oli tuotu katsastukseen. Ei jonoksi asti ollut.
     
  19. IntrigueGL

    IntrigueGL 1st gear

    Fiilispuoleen vetoaviin ilmoituksiin voisi lisätä myös nämä "meidän perheellä ollut" tai "vanhallalla papalla ollut". Pelkkää myyntijargonia millä ei ole mitään todellista merkitystä. Mua ei kiinnosta myyjän ikä tai se onko ydinperhe kasassa.
     
  20. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Muuten, Suomessahan ei ole tätä ongelmaa mutta täällä Ruotsissa tuo auton leimaaminen ei välttämättä olekaan ihan yksinkertaista. Tai katsastaminen sinänsä on mutta kun ei ole aina aikoja. Kun otin oman kakkosautoni liikenteeseen niin ajoaikaa oli kesäkuun loppuun. Rupesin sitten kesäkuun alussa katselemaan niin noin sadan kilometrin säteellä lähin katsastusaika oli heinäkuussa eli noin kuukauden päässä. Peruutusajan kyllä sai mutta se piti sitten tietysti ottaa aika lyhyellä varoitusajalla. Onneksi olin lapsia hoitamassa kotona, jälkikasvu kyytiin ja matkaan niin sai sen sitten hoidettua...
     

Kerro tästä muillekin!