Naarmuinen mittariston lasi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja 400 cid, 9.2.2004.

1. 400 cid

400 cid Gearhead

Onko hyviä konsteja himmeän ja naarmuisen mittariston lasin (muovin) kiilloitukseen, ts. meneekö v**uiksi jos alkaa jonkun Fareclan kanssa hankaamaan.

2. vw79

vw79 3rd gear

autoglymin metal polish tahnalla ja pehmeellä liinalle vedellen omista romuista saatu muovilasit sileemmiksi niin mittaristosta kuin ulkovaloistakin. pyörrejälkiäkään ei jää näkyviin kun loppuvedot puhtaalla ja pehmeellä ilman kovaa painallusta ja pyörivien hiontaliikeiden välttämistä.

suosittelen!

3. gran sport

gran sport 1st gear

Itse ostin Stockmannilta pienen tuubin kellon muovisten "lasien" kiillottamiseen tarkoitettua tahnaa, toimii hyvin ainakin pienillä pinnoilla. Voisi löytyä myös kellokaupoista.
    Muovisiin lampunlaseihin olen käyttänyt vanhaa kunnon Autosolia hyvällä menestyksellä, pienet naarmut ja matta pinta korjaantuu.

4. rt72

rt72 1st gear

Mä oon käyttäny 3m:n hionta-ja kiillotusaineita, pinnasta tulee parempi kuin uusi. Kannattaa kyllä olla varovainen karkeemman aineen kanssa, puree yllättävän nopeasti...

5. Lancer 225 2d

Lancer 225 2d Gearhead

Itse hioin etuvilkkujen lasit(muovit) ensin 600:sella, sitten 1000:sella vesihiomapaperilla ja lopuksi Fareclan Rubbing Compoundilla. Lopputulos oli tosi hyvä ja aikaa ei mennyt paljon! Tämän idean otin hieman sovellettuna Thunderbird and Cougar Club of America:n sivuilta, hiovat tällä tavalla Fordien helposti kellastuvia ajovaloumpioita kirkkaiksi.

Mittarilasin tapauksessa tämä keino saattaa tosin olla hieman liian raju. Jos naarmut eivät ole kovin syviä, niin saattaa pelkkä Fareclakin riittää. Kannattaa joka tapauksessa kokeilla johonkin vastaavanlaiseen muoviin tai johonkin näkymättömään paikkaan ensin, ettei tule sutta.

6. pena

pena 1st gear

Oon joskus kiillottanut joitain kännykänlinssejä rakeisella hammastahnalla,ei hio liikaa.

7. janimm

janimm Gearhead

Minä kiillotin pintanaarmut pois chargerin mittariston 'lasista' askarteluliikkeen muovinkiillotustahnalla. Taisipa olla ostettu Sinooperista. Oli melkoisen kovatöistä, mutta lopputulos on hyvä.

8. smuige

smuige Gearhead

oon jostain kuulluu että hammastahnall vois kiillotella himmennyttä muovia...tiedä sitten toimiiko, onhan siin kai jotai hiovia ainesosia?

9. Anonymous

Anonymous Guest

Ettei vaan olisi helpompi vaihtaa uusi muovi kuluneen tilalle ja laittaa hammastahnat suuhun. :0

10. Tupis

Tupis 3rd gear

Tosiaan jos lasi on helposti uusittavissaniin kannattaa vaihtaa.
    Kännykän lasia olen elvyttänyt pienoismallien kiillotussarjalla. Siinä on hioma kangas karkeudet 1800-12000. Lopullisen kiillotuksen olen tehnyt 3M kiillotusnesteellä. Rautakaupoista saa ainakin 1200, 2000 ja superfine vesihiomapaperia. Eikä maksa paljon.

11. 5670

5670 Gearhead

cd ja dvd levyjen naarmujen hiomiseen on myynnissä hyvät tökötit toimi ainakin avolakissa kun oli aurinko paistanut pinnan himmeeksi,ei tarvinnut kauaa hinkata kun tuli haracoo.

12. tomimk

tomimk 1st gear

Kaveri hio hienoimmalla saamallaan vesihiomapaperilla ja sen jälkeen lakka päälle. Kiilsi kuin juutalaisen k***i pakkasella!

13. Badabum

Badabum 1st gear

Menee mainostukseksi, mutta Novus valmistaa mielestäni parhaat naarmunpoistoaineet ja on jopa tarkoitettu tuohon muovin kiillotukseen... Olen käyttänyt sitä yhteen naarmuuntuneeseen mittaristoon ja veneen tuulilasiin (pleksi) + muihin pienempiin muoviosiin, joten uskallan sitä jo suositella muillekkin.

14. Tbird62

Tbird62 1st gear

Eikös nykyään automaalitkin ole akryylimuovia ja niitä pintojahan varten noi hiomatökötit on kehitelty.

<font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Tbird62 2004-03-11 15:28 ]</font>

15. Rubberduck

Rubberduck 1st gear

Naarmuisille CD-levyille olen joskus antanut ensiapua hammastahnalla. Vanha kansa kuulemma kiillotteli kellonlaseja samalla aineella.

16. WBBC

WBBC Double Gearhead

"alkaa jonkun Fareclan kanssa hankaamaan."

eikös fareclaa ole montaa erilaista karkeutta. miten se hienoin mahtaa toimia?
    voihan sitä kokeilla esim CD-levyn kanteen

17. Anonymous

Anonymous Guest

Mistäs tällaisia aineita voi ostaa?

18. OMG

OMG 1st gear

itse käytin keraamisen liesitason puhdistus ainetta ensin ja sitten tavallista nestemäistä autovahaa toimi ainakin minulla

19. Mosse

Mosse Gearhead

Justiin kiillottelin Mussen ratinkeskiön, aika vähällä hinkkaamisella, vaikka oli ihan matta. Pepsodent Sensational whitening tahnalla tein ;) Jos saa mainostaa. Ei liene merkistä kiinni, mutta oli todella positiivinen yllätys. Kiitoksia vaan vinkistä.

<font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mosse 2004-03-24 22:15 ]</font>

<font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mosse 2004-03-24 22:15 ]</font>

20. B.B.Chevy

B.B.Chevy Double Gearhead

Mopoliikkeet myy hyviä aineita kypärien pleksien kunnostamiseen. Kokeilin aikoinaan kun pojalla oli kartingia ajaessaan sellanen Shoein Kenny Roberts- malli johon uus visiiri maksoi reilut 500 mk eikä just sillä hetkellä tuntunut olevan varaa siihen sijoituksen (aikanaan piti kyllä sitten sekin hankinta tehdä kun poika halus siihen sellasen hienon mustan visiirin :grin: ))
    Toi oli aika pirun työläs aine mut lopulta silläkin sai tosi hyvän lopputuloksen eli naarmut poistu niin hyvin että ei enää näkyneet tai haitanneet näkyvyyttä juuri lainkaan.
    Toimii siis varmaan myös noissa mittarijutuissa.

Kerro tästä muillekin!