Näin ajetaan katuautoa!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Anonymous, 13.11.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Toihan on just niinku Alastaronkin GTI-päiviltä. Mitä tuuninkimpi auto sitä vaikeempi se on asettaa niihin valoihin. Ja paikallinen Vaittinenkin yrittää kaikkensa, mutta ei ne tunarit vaan osaa....
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ei kait se noitten tuunareitten vika ole jos liiallinen lasikuitu vaikeuttaa auton steitsaamista oleellisesti. Tämä on selkeästi havaittavissa kun corvette klubi saapuu kiihdytysskaboihin, niin sitten steitsataan välillä takarenkaista ja välillä mennään joulukuuselle asti.. :smile:

    Ja joukossa toki niitäkin jotka osaa homman.
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

  4. triniemi

    triniemi Gearhead

    auts :sad:
     
  5. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Aika mukavasti kerkes kelata vauhtia, vaikkei huisin pitkälle päässyt veto päällä.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo, ton kun näki niin täytyy olla vaan tyytyväinen, ettei se "rallivallun" perä sen pahemmin sillon siel Porissa revahtanu. Ei oo turhaa noi turvavarusteet kilpureissa...
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Siellä kun ei oo noita kaiteita tai penkereitäkään hidastamassa, niin olis voinut yleisöönkin tulla liikettä. Porissa siis meni taka-akselin kuori poikki, mutta kun oli luotettavat lehtijouset, niin se pysy kyydissä vaikka olikin vähän "vikuri"
     
  8. Cuda

    Cuda 1st gear

    Kuori poikki? Mistä kohtaa? Olisko joku banjon taakse hitsattu tukirauta auttanut? Tarvisko sitä kasikolmevarttista jäykistää tehojen ja pidon kasvaessa. Onko sulla nyt jonkinlainen tuki (tai Dana60 yms)?

    Ratkenneita 12 pulttisia ym. vastaavan tyyppisiä (menee noi Hotckissit ja Spicerit aina mulla sekasin ja ristiin) on nähty, mutta en ole aiemmin nähnyt kasikolmosta tai ysituumaista korkattuna. Eivät kai ne erilaiset tuet aivan turhia sitten olekaan. Olen tullut aiemmin pitäneeksi niitä overkill-varmuudenvälttämiseksi-maksimointeina joita ei välttämättä tarvittaisi, mutta ilmeisesti riittävällä teholla ja pidolla tarvitaan sit kuiteskin?
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kuori meni poikki heti U-pulttien sisäpuolelta, vanhasta kavennushitsaus-saumasta. Siellä oli kyllä tukirautaa hitsattu, mutta ei ulottunut niin pitkälle. Nyttemmin korjattu sama banjo alla, vähän kuumemmalla lämmöllä hitsattuna, ja hyvin on kestäny sen jälkeen.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    tottahan se camaro vauhtia kelas.nois kisois ei juuri bb mopareilla ajeta.noi ahdinkoneetki on letukka perustaisia nois outlaw aitoissa johtuen mm.ns.contingency sponsseista jotka ovat keskittyneet bbc viriosiin,enkä puhu mistään rpm-kansista vaan oikeista rallipalikoista.veto päällä oli arviolta n.25-30 metrii,jos huomas missä 60 jalan kennot oli.toinen kelas ahtimella 180 mailia 201 metrillä joten aika tykkejä oli jo kyseessä.varmaan 130-150km vauhtia ku vetari nitkahtaa..
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei niin. Mopareilla ajetaan Top Fuelia. Tservolet-motardisille on sitten noi pröö-modi ym. juniorluokat... :wink:

    Olvin mainoksessa on hyvä slogani.
     
  12. triniemi

    triniemi Gearhead

  13. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tällä hetkellä taitaa enemmistö ahdin koneista olla samaa kamaa kun top alcohol luokissakin, eli Hemejä sieltä löytyy niin chevyjen, fordien kuin moppejenkin keulilta, mm ekan pro mod 5:n ajaneessa corvetessa. Ahdetut metsku hemit sallittiin pro modissa vasta pari vuotta sitten, ja aika paljon on sittemmin siirrytty niihin.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    ellei sitte katukisoissa ole kielletty toisen valmistajan osia.noi pätkät on usein ns.katukisoista joissa on ihan omat säännöt.ei porsche pysy peräs ku iso pumppu vinkuu.olikohan vakiolohkon päällä toi 14-71?
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    kaunista kattottavaa ku iso pumppu ahtaa isolohkoo...sitä oikeata.ei vaiskaan.häiskällä oli rahat vähis ja bbc lohkot kestää köyhien hintaluokis vähä paremmin.
     
  16. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Jos vakiolohkolla mennään, niin ei toi mopsin isolohko ihan sieltä heikoimmasta päästä ole. Kakspulttisena sillä ollaan mekin ajettu yli 700 hepan tehoilla vakiopukeilla, ja muualla yli tuhannen vähemmin vapaasti hönkäävinä ja alumiinipukeilla. Toi Y mallinen lohko jäykistää sitä aika paljon ja se on osa syy miks niitä noissa mäski ja nitroluokissa käytetään.
     
  17. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Onhan noita tehoja saatu mopsin pikkulohkoistakin..
     
  18. triniemi

    triniemi Gearhead

    Minä en oikeen mitään ymmärrä muutakuin Chevyistä (ja en tiedä ymmäränkö oikein niistäkään) mutta kyllä mun mielestä on makeeta että muitakin koneita tehdään. Taitaa toi iso tai pieni Chevy vaan olla se most bang for the buck jos puhutaan vapaastihengittävistä.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: triniemi 2003-12-09 21:32 ]</font>
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    samaa mieltä.monimuotoisuus pitää kisat mielenkiintoisina.itse olen jonkunverran ajellut kisoissa ja sekä aika että menestys tyydyttää ainakin itseäni.ilman mitään älyttömän kalliita reisosia.summitti-linjalla on pysytty.csb ja bbc on helpohkoja rakentaa ja niihin löytyy jo valmiita kokeiltuja reseptejä.rakennettiin kerran kaverin kanssa paperilla 1000 heppaset isolohkot ja vertailtiin hintaa.gm bbc tuli halvemmaksi ku moparin bb aika isolla erolla.oli käytössä tietokoneet ja useita luetteloita ja jopa yks joka myi elääkseen,hän piti pelin reiluna.fordiakin olis kokeiltu muttei ollu tietoa sopivasta lohkosta.siellä tuli hinta vastaan.
     
  20. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    On niiitä saatu joo, mutta turvallisena rajan tehdaspikkulohko mopseilla pidetään n. 550 heppaa ja isolohkolla n. 600 vakiopukeilla. Isolohkolla pääsee aftermarket pukeilla korkeempiinkin turvalukemiin, mutta pikkulohkojen heikkokohta on enempi itse lohkossa ja siinä ei toiset pukit just auta vaan täytyy siirtyä race lohkoon. Tuosta syystä noita rallilohkoja pikkulohkoon alettiin valmistaakin jo '70-luvulla. Aika moni ajaa menestyksekkäästi pitkäänkin isommillakin tehoilla, mutta noiden rajojen yli ne saattaa, ja myös lävähtää, ennenmmin tai myöhemmin.

    Samaa mieltä tuosta merkkien kirjosta ja sen takia oon tota omaakin korttani yritellyt kekoon kanniskella. Jos uusista osista tekee, niin hintaeroa ei vaikkapa mopsin tai letukan välille oleellisesti muodostu. Mutta osatarjonta, sekä uusien, että käytettyjen, on chevyyn paljon suurempi. Samoin tietotaitoa löytyy paljon enemmän; "anyone can make a chevy run". Ja mikä noissa chevyissä tärkeintä, varikko on niitä pullollaan ja varaosia voi lainata liki keneltä hyvänsä jos iteltä sattuu puuttumaan :grin: Meillä esimerkiks tilanne on se, että jos jotain menee, niin on ihan turha koettaa vaikkapa keinuvipua varikolta ettiä, eikä tartte muuten mennä edes maanataina kauppaan sellasta hakemaan vaan tialtaan ja odotellaan.

    Olis kiva nähdä varikolla enempi myös fordeja, AMC:tä, oldsia, buickia ja Pontiaccia. Joissain super luokissa tai bracketissa noi olis onnen omiaan kun ei tarttis kauheen eksoottisilla osilla vielä ajella jos vaan olis hyvä koppa.
     

Kerro tästä muillekin!