Näköhavaintoja (Charger500, Caterham 7, GT40 ym.)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja peto, 1.8.2002.

  1. peto

    peto Gearhead

    No tosta caterhammista mun täytyy sanoa sen verran että se ei mitä ilmeisimmin ole aito lotus eikä edes caterham vaan suomessa rakennettu bensco replika(toinen mikä on saatu aikanaan kilpiin). Benscoja on mun tietojen mukaan rakennettu yhteensä 4kpl joista yksi oli radalle rakennettu kilpuri. Nämä kolme muuta on juuri tuo punainen volvo 360 pohjalta tehty seven(kilvissä), V8 roverin pohjalta tehty seven(ei ilmeisesti kilvissä) ja hopean värinen 132 fiatin pohjalta tehty ginetta tyylin peli(kilvissä).
    Caterhammeneita ei ole mun tietojen mukaan saatu rekisteriin yhtään kappaletta mutta aitoja lotus seveneitä on ilmeisesti kaksi kappaletta(toinen 70 luvun futuristisen rantakirpun näköinen series 4 ja toinen vihreä series 2).
    Joitain kappaleita westfieldejä on myös tuotu suomeen mutta ei niitäkään ole saatu ilmeisesti yhtään kilpiin.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: peto 2002-08-01 21:23 ]</font>
     
  2. Make2

    Make2 3rd gear

    En ole kuullut että Suomessa olisi aitoa 1969 Charger 500. Kaikki 69 500 kun olivat käsittääkseni 426 hemillä ja rakennettu ainoastaan kilpa-autojen luokitukseen. Aitoa hemi Chargeria ei suomessa pitäisi olla. Vain pari R/T:tä 440:llä. Ettei tässä nyt vaan sekoiteta vuoden 70 Charger 500 malliin joka oli itseasiassa R/T:tä "kesympi" malli. Aidon 69 500 tuntee tosiaan ulkoisesti tuosta Coronetin maskista ja kallistetusta Charger Daytona tyylisestä takalasista.
     

Kerro tästä muillekin!