nätti kirjoitella tänne, ja kysyä vinkkejä..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tuning & Styling', aloittaja Anonymous, 31.1.2003.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Meinaan vaan, että tuntuu tyyli olevan sellainen, että laita pakoputken pääksi kurkkupurkki, ja ampäri tai pulkka scoopiksi. Mielestäni täältä voisi poistaa koko tuning osaston, koska nämä aidon ainoan oikean NIIN ihanan JENKKI-auton rakentelijat eivät osaa vastata asiallisesti! Kyllä niitä rumia jenkkejäkin löytyy, mutta kukaan tänne tosissaan tuningista kirjoittava ei taida olla niin lapsellinen, että levittäisi niistä kuvia/ videoita, siitä kiitos heille!

    Harrastakaa jenkkejänne omissa pikku piireissänne!
     
  2. Ylläpito

    Ylläpito Gearhead Staff Admin

    Olet valitettavan oikeassa... :sad:
     
  3. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Ikävä kyllä.

    On se kyllä %¤"##¤&% kun pienessä Suomessa ei voida sulassa sovussa harrastaa eri rakentelu suuntauksia.

    Tekisi mieleni sanoutua irti koko jenkkiauto harrastuksesta, koska projektini on Kanadalainen, eli olen siis Kanada-autoharrastaja.
     
  4. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Nyt täytyy kysyä, että minkä sivuston kautta Overdrivelle eniten siirrytään, itse käytän aina usacarclub.net -soitetta ja sieltä keskustelut -linkkiä...eikös tämä ole kuitenkin muidenkin sivustojen käytössä? Vai ihan yksinomaan Pieksämäki USA Car Club ry:n palsta?
    Eli tarkoitan sitä, että moniko tuning-harrastaja klikkaa ensin http://www.usacarclub.net/ ja sitten vasta keskustelut, ja sieltä tuning-osaston?
    Tarkoitan vaan, että jos autonäyttelyssä olisi vain yksi sisäänkäynti, 500m pitkä jenkkiauto-osasto heti sen jälkeen ja hallin perällä pieni tuning-nurkka, niin kuinka monta tuning-harrastajaa sinne hallin perälle eksyisi?
     
  5. Slas

    Slas Gearhead

    Onkos tuo nyt mikään ihme etteivät ihmiset mahdu saman katon alle jos lapsellisen intomielisesti harrastavat omiaan aivan eri lähtökohtien ja harrastusta ryydittävien mielikuvien pohjalta. Aina joka leiristä löytyy niitä joille muiden mollaaminen se keskeinen juttu, turha siihen myllyyn on lisää vettä heittää.

    Metka näin euro- ja aussiharrastajana ollut huomata kuinka järjestään ihmiset töissä ja vapaa-ajalla pitävät minua(kin) ainoastaan jenkkiharrastajana. Ainoa jenkkini on ollut vain hetken aikaa käyttöajossa ollut kutoskoneellinen farkku.
    Eurojakin olen koettanut parannella paremmin makuuni ja mieltymyksiini sopiviksi vaan silti ei kukaan vahingossakaan ole väittänyt tuningharrastaksi.

    kaikkea sitä..
     
  6. kmovat

    kmovat 1st gear

    Johtuu varmaan siitäkin täällä oleva vähäinen tuuninki keskustelu kun euroharrastajilla on niin hyviä omiakin sivustoja esim ffp & ocf...
     
  7. Vani76

    Vani76 Gearhead

    Totta, olen samaa mieltä ettei saa olla liian ahdasmielinen harrastuksen suhteen. Ei se oma harrastus ole se ainoa ja oikea.

    Eihän nämä sivut ole pelkät jenkkiautosivut, vaikka suuri osa käyttäjistä harrastaakin USA-autoja. Elikkä minun mielestä kunkin tyylisuunnan harrastajat ovat parhaita asiantuntijoita kommentoimaan kysymyksiin (eli tuning hemmot lienevät parhaiten perillä omasta harrastuksestaan ja näin ollen parhaita vastailemaan kysymyksiin). Tuskin tässä kaikkien ryhmien tarvitsee ruveta omia piirileikkejä leikkimään, minun hiekkalaatikolle mahtuu leikkimään naapurinkin kakarat.
     
  8. jimsgarage

    jimsgarage Gearhead

    Jeps taitaa se vähän olla niin... Mutta esimerkiksi sinäkin voisit REKISTERÖITYÄ.. mulla ainakaan ei ole juurikaan mielenkintoa vastailla kovinkaan perusteellisesti nimettömiin kysymyksiin..
     
  9. fisu

    fisu Gearhead

    jeah, eiköhän tuuninki porukat ole edelleenkin siellä suåmi24:llä :grin:
     
  10. Moppepepe

    Moppepepe Gearhead

    Juurikin tämä kuppikuntaisuus ja jokaisen oma ja ainoa oikea käsitys harrasteautoista ja harrasteautoilusta on johtanut siihen, että Suomessa EI ole toimivaa kattojärjestöä EIKÄ (kruisingit poislukien) sellaisia harrasteautotapahtumia, joissa kaikki olisivat tyytyväisinä mukana ja asioista keskusteltaisiin.

    Hlökoht olen kyllästynyt kun esim. Pick-Nickissä känniset tötterötukat osoittelee sormella ja sanoo "V..tu, et o ruma korisarja" tai kun lökäpöksyt haukkuu "V..tu, miten ruma sikalintta"

    Asiaa, eikö vain? Sitten, kun korotetut käyttömaksut, idioottimaiset rakentelusäännökset ja ympäristöverot tulevat kehiin, on myöhäistä.

    Ja kaikki tämä vain siksi, etteivät Suomen harrasteautoilijat osaa vetää yhtä köyttä.

    Ei herneitä. Eri tyylejä, makuja ja ideoita pitää olla, sehän on tämän harrastuksen idea. Mutta suvaitkaa toisianne.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hitto nyt tulee ongelma kun rasssaan euro thjyyning fordia ja sleeper chevy vania..

    Pitää kai sitten valita puoli...
     
  12. psychobilly

    psychobilly 1st gear

    joo joo, mutta eikös kysymys ollut siitä, että jos ei osaa vastata asiallisesti, niin sitten ei lienee tarvi vastata lainkaan..?
    voihan jenkkiautoiliatkin tänne kirjoitella, mutta ei tarvi vittuilla!!
    saahan jenkeistä hyviä vinkkejä euroihin, ja päinvastoin, ainakin minä olen saanut!
    Täällä on paljon tietoa, mutta jakakaa se tunig-miehet ja jenkit!!!

    Ps: minä olin se nimetön, joka aloitti tämän kirjoituksen, kun joku sitä ihmetteli...
     
  13. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Käyntiosoite tiedoista Webmasterilla paras tieto.
    Overdrive on käytössä seuraavilla sivuilla:
    Pieksämäen UCC
    Eyeball Products
    Calimero Cruisers
    Kuopio Hot Rodders
    Kouvola FHRA
    Finnish Mopar Association
    Kus tum 'ize


    Juuri näin minäkin toivoisin!
     
  14. datsunpower

    datsunpower 1st gear

    Ni kyllä vähä asiallisemmin voisivat ihmiset Tuninkiin täällä suhtauta. Tuning ei ehkä sovi jenkkeihin, mutta miettikääpä minkälainen hirvitys joku Toyota olis jos se chopattas, laitettas suorat putket ja tehtäs muuta jenkki tyylistä customointia.

    Mut, mut... Minu mielestä ÖverTraiv on yksi niistä harvoista paikoista joissa ei ensimmäisenä vastata toisten kysymyksiiin että: "Vie se korjaamoon ja maksa isin rahoilla!", vaan täällä löytyy ihmisiltä asioista tietoo ja kokemuksia.

    Minä en ymmärrä mitä joku näkee jossain kuorma-auton kokosessa jenkkilotjassa joka syöpi gasoliiniakin 3 Nissanin edestä, mutta ei se minua haittaakkaan...(No ehkä vähän ku sillä mänöllä maailmasta loppuu polttoaine nopeammin :smile:
     
  15. Cammer

    Cammer 1st gear

    Kaikki kinastelu johtuu siitä että kumpikaan ei oikein ymmärrä sen toisen harrastuksen pointtia ja punaista lankaa.

    Itseäni huvittaa se, kun tulee amerikkalaisautovihamielinen tuunari vastaan jolla kuitenkin on keltaiset parkit, äärivalot ja tuplaputket riisiraketissaan (en tiennytkään että Citroen tekee 1.8 litraista V-moottoria )

    Mutta hei, jos joku tykkää laittaa autoaan tietyn tyylisuunnan mukaan (oli sitten sikalintta tai riisiraketti) ja itse tykkää luomuksestaan, niin mitä me muut ollaan sitä arvostelemaan vaikka se olisikin meidän mielestä ihan perseestä.

    Peace, brother!

    Ps, kyllä mäkin voisin haluta ajella riisiraketilla (tai hommata sähkölukot) niin ei tarttis aina ottaa turvavyötä irti ja kömpiä toiselle puolelle huussia avaamaan hanttarin ovea, tai hampit irvessä katsoa kuinka polttoainemittarin neula menee F:stä kohti E:tä järkyttävällä suhteella matkamittariin nähden. Mutta kun mä olen niin stanan PA, ettei ole varaa ostaa sellaista riisirakettia missä olis munaa, niin pitää tyytyä ajamaan tolla mun kolholla jenkilläni.. Nih.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Cammer 2003-02-02 00:46 ]</font>
     
  16. psychobilly

    psychobilly 1st gear

    Mutta ootteko huomioinut sen, että kuinka paljo tuning hemmot haukkuu ja irvailee jenkkiluomuksista tällä foorumilla..? ei mielestäni yhtään.. Tietenkin täällä on enemmän jenkkiharrastajia, mutta eipä tänne tuning juttujakaan tule, jos vähäisetkin kysymykset ja jutut kumotaan välittömästi, ja sanotaan vaan, että laitappa poika tojotaas savupiippu putkeks, ja 35" vanteet alle, ja hakemaan ne 12-v kimulit kyytiin.. ei kovin moni jaksa alkaa väittämään vastaan, varsinkaan kun siitä ei tule koskaan loppua...
     
  17. Cammer

    Cammer 1st gear

    Ehkäpä tämän thyyning osaston voisi muuttaa ihan vain Euroauto osastoksi? Jolloin saataisiin joitain käyttäjiä kiusanneet käyttö(euro)kinnerijututkin tänne. Eikä tule niin suurta kiusausta ruveta aukomaan päätään.

    Ja enpä oikein usko että tänne tulee kukaan ostoskärryspoileri - jutuista kyselemään, kyllä ne on jo kaveripiiri ohjannut FFP:n yms sivuille.
     
  18. Dewpoint

    Dewpoint 3rd gear

    Psaikobili on mielestäni oikeassa. Minunkin mielestä tuning-osaston vois poistaa kokonaan Overdrivesta! Vakavammin, jos joku tuning-heebo tosiaan haluaa tietoa esim. lasikuitutöistä tai sinisten äärivalojen laillisuudesta, niihin saa vastauksen muiltakin osastoilta. Tuning-osastolle kirjoitetut viestit, asiallisetkin, tulee monien toimesta otettua vähän "kevyehkösti", johtuen juuri siitä että valtaosa porukasta täällä on jenkkiautomieh...ihmisiä.(Terveisiä Mintulle ja Missille!) Ihannetilanne tietysti olis, jos kaikki vois olla toisilleen avuksi harrastuksessa tai malttais edes olla kettuilematta, mutta siinäpä sitä onkin koitosta. Overdriveä mielestäni kuitenkin pidetään lähes puhtaasti jenkkiautoharrastajien keskustelupaikkana, vaikkei se sitä olekaan. Ja kyllä tänne mahtuu muitakin, kun oma asenne on kohdallaan,esim Capri2.6i on jokapäiväinen kävijä, eikä kukaan oo sanonu, että työnnä se euroritsas järveen. Mutta eipä oo Caprikaan kitissy, että: äitii, rasvatukkaraggarit kiusaa.

    Joo,eiköhän sitä siinä, täytyy lähtee starttaileen äärivaloin ja erikoisvantein varustettua jenkkiä, jossa on myös vunderbaumi.(se jenkkilippukuvioinen...)
     
  19. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Väittäisinpä että nihkeähkö suhtautuminen jenkkiautojen harrastajien piirissä tuningharrastajia kohtaan johtuu siitä että suuri osa tuningkavereista harrastaa lajia tutkimalla katalogeja ja sitten ajavat liikkeeseen että laitetaan tuo ja tuo, tulen tunnin päästä hakemaan auton, kiitos. Ja sitten ollaan taas niin rakennettu autoa, että! Ja parhaimmillaan vielä pappa betalar.
    Onhan niitä toki toisenlaisiakin tuningrakentajia, jotka tosiaan rakentavat ja huoltavat autonsa itse (tai kaveriporukalla) kuten usein jenkkiautopiireissä tapahtuu, mutta nuo ensinmainitut on kuitenkin iso ja näkyvin osa sitä koulukuntaa.
    Ihmisiäkin on niin erilaisia. Jotkut arvostavat vanhoja, perinteisiä juttuja, esineitä jne. toiset taas vaan sitä uusinta uutta. Parhaimpia kuulemiani kommentteja kuulin eräältä tuningharrastajalta eli vimpan päälle tehdystä 60-luvun lopun muskelijenkistä totesi ettei ymmärrä miks joku viitsii rakennella tommosia vanhoja paskoja.
    Mutta jokainen rakennelkoon ja ajakoon millä haluaa ja osallistukoon ihan vapaasti mielipiteidenvaihtoon. Ite voin vaikka vastata vanhalla jenkillä tuommosiin edellisenkaltaisiin lausuntoihin jättämällä tuningvehkeet aina aika ajoin liikennevaloissa seisomaan kun tikku paskaan. Niinhän ei pitäis tehdä, mutta vanha ei vaan aina voi vastustaa kiusausta. :evil:
     
  20. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    Tuo idea vaihtaa osaston nimi, on hyvä!

    Tuning on vain yksi osa euro/japsi harrastusta. Onhan tuolla Street&Race ja rodi&Kustomi osastokin: molemmat alalajeja harrastuksessa.

    Ei kaikkia jaappanilaisia tai euroja tuunata ja tyylisuunnan huomioon ottaen, ei kaikki tuunatut ole euroja/japseja.. on noita luminoita ja neoneita ja ptkruisereitakin tuunattu. :smile:
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!