nätti kirjoitella tänne, ja kysyä vinkkejä..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tuning & Styling', aloittaja Anonymous, 31.1.2003.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. luppes

    luppes 1st gear

    Ei millään pahalla mutta johtuisko edellisestä että "slangi" käännös on spoilerista sitten "tärvin" eli pilata =
    tärvätä ?
     
  2. Fargo

    Fargo Gearhead

    Ei oo koskaan jenkkiautotyypit aukoneet päätään kun olen ollut liikkeellä bemarilla missä on kelluketta ja spoileria yms paskaa (minun mielipide, auto on kaverini) mutta jokusia kertoja kun olen ollut rakkaalla pickupillani on räkänokkapojut opeleineen ja corolloineen alkaneet soittaa turpaansa, syyttä... Kerran kyllä ymmärsin päänaukomisen kun raukat jäivät liikennevaloissa. Tosin täällä vittuilu ei edistä mitään eikä ketään
     
  3. HEMI

    HEMI 1st gear

    Mä oon kans sitä mieltä että ton tuning jutun vois vaihtaa euro/japani otsikoksi koska tuskin tänne nut "kovan" luokan tuning miehet eksyy.Tommonen euro/japani auto osato on ihan hyvä koska niillä suurin osa varmaan ajelee kummiskin talvet/kayttöautona
    kuten minä.

    Ei täällä tuning/ei jenkki harrastajien negatiivisia kommenteja pahemmin kaivata en mäkään kay aukomassa päätäni tuninki sivuilla mut kyllä välillä tekis mieli ku täällä kay nää nimettömät itkemässä tää sivu on niinku vähän jenkkimiesten reviiri et jos tulee jenkistä negatiivista kommenttiä V*****U mielessä ni ihan varmasti auon päätäni takasin koska pidän jenkeistä (toki asialliset muutkin harrastajat on tervettulleita).

    Noi isi leasing miehet on kyllä aika naurettavia siinä mielessä että ostetään osa viiään korjaamolle laitettavak ja sit ne yleensä pitää itseään tosi auton rakentajan vaikkei oo mitää ite asentanut,
    vaikkein noissa ny kummonen mutterin veivääjä tarvii olla että osaa asentaa jonkun puskurin/spoilerin autoonsa.

    Ehkä oon ahdasmielinen, repikää siitä
     
  4. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Tuli mieleeni ku joku kyseli hieman aikaa sitten autosta kuuluvia ääniä ajossa.
    Joku kaikkitietävä Nimetön sitten tiesi kertoa vian, "se on se sun eukkos joka huutaa ja pelkää olla kyydissä yli 70km/h vauhdissa...
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    valittelen että kirjoittelen nimettömänä, mutta ei oo vielä ollut tarvetta rekisteroityä.

    mutta siis, kommentoidaan nyt tätäkin: Omistan kyllä amerikan auton, polttoaineen kuluteksen johdosta käyttöautona oon pitänyt japanialaista, mutta nyttemmin vaihdoin vanhempaan eurooppalaiseen.
    Ei itellä niin suurta vihaa mitään rakentelusuuntaa kohti ole, mutta luonnollisesti toisista tykkää ja toisista ei.
    Uskaltaisin väittää, että jokaisella on jotain josta ei pidä. Matalaprofiilikumit, madaltaminen, siivet, spoilerit, mattamusta maali, automaatti tai vastaavasti manuaaliaski.
    olivatpa ne missä tahansa autossa.
     
  6. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Kaikilla ei yksinkertasesti riitä näkemystä kaikkiin erilaisiin tyylisuuntiin, kyllä tuninkejakin löytyy tosi hienoja. Jos malliesimerkeiksi otetaan jotain tankkitarrakuvia ei se hirveesti anna käsitystä, millasia autot voi hyvin tehtynä olla.
    Kaikkia räpellyksiä ei pidä kutsua tuningiksi. Jos on ikänsä laitellu jenkkejä, niin onhan se vaikea hyväksyä jotain uusia juttuja, mutta tyylit ja näkemykset muuttuu...

    Ei nämä uudet jutut silti estä rakentamasta autoansa oman mielen mukaan, on aihio sitten jenkki tai ei, turhat avautumiset vaan pitäs jättää pois, se vaan huonontaa asioita. Jokaiselle on omat juttunsa...
     
  7. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Mikähän tälläkin palstalla mahtaa olla keski ikä...?
    Oon tässä jo pari tuntia viettäny aikaa ihmetellen kaikenmualiman "tuning on turhaa" sivuja, enkä vieläkään ymmärrä teitä tuningin vihaajia. Ilmeisesti huomaatte tuningista vain huonot puolet ja haukutte mm. Lunttilan supraa vaikka ette näemmä ole perehtyneet kyseiseen autoon lainkaan... Ilmeisesti ootte vaan kateellisia kun kromi puskimia ei niin vaan muokatakkaan etu spoikaks tms.. No, eihän siinä, mutta itse ainakin pistän Darttiini alumiinisen lintulaudan, kalvot takalaseihin ja 12-tuuman subin peräkonttiin, eli "tuunaan" sen verran kun pystyn. (kunhan saan sen eka käyntiin)

    Tulkaa kesällä Jämsän Himokseen niin näette senkin ihmeen, ja myöskin olds delta88:n riittävän monella putken päällä... :wink:
     
  8. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Supra 3 litran kutitetulla turbokoneella on mahtava ja asiallinen peli, tämä on naurettavaa:
    http://www.spldynamics.fi/tommi/suprapi ... ges/48.htm

    Ja näin sanoo siis 'pas2' joka ei ilmeisesti huomannut että kuvan spoikka oli keskeneräinen, ja taisipa olla myös väliaikainen... Tilalle tuli tietääkseni tommisbilletin hillitympi alu siipi.

    Jos nauratte "tuningille" niin naurakaa nyt edes oikeasti naurettaville tapauksille! Annan tämän neuvon puhtaasti siksi että teillä olis hauskempaa!
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    :lol: Oli väliaikanen tai ei ni eipä voinu olla nauramatta sori ny vaan, tollanen jos vastaan tulis ni ajasin varmaan ojaan saamastani shokista :lol:
     
  10. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Mä kans tuunan tuon Furyn kesäksi http://www.joe-ks.com/archives_feb2003/Aerodynamics.jpg
     
  11. AteV8

    AteV8 Gearhead

    HYI!
    Toi oli jo niin hirvee että ei edes naurata. :grin:
     
  12. pas2

    pas2 Gearhead

    LOL
     
  13. pas2

    pas2 Gearhead

    Pysyn mielipiteessäni, että _tuning_autot ovat asiallisia, mutta spoileriviritykset ovat kamalia joitain erittäin harvinaisia poikkeuksia lukuunottamatta.
     
  14. taateli

    taateli 1st gear

    Joo eli suuresti ihmettelen kans sitä kun ei autoharrastajat pysty vetämään yhtä köyttä. Kaikkihan me kuitenkin harrastetaan laitetta jossa on neljä pyörää ja polttomoottori. Myönnän, että kyllä mullakin oli aikoinaan teini-iässä ollut jenkki kielteinen asenne ja se tuning oli ainoa oikea ja silti luettin V8-magazinea innolla. Tiedä sitten mistä se johtui,tais olla kaveri piiri syynä siihen. Nykyisin olen kiinnostunut ihan yhtälailla jenkkien rakentamisesta kuin tuunamisestakin. Kai mä sit olen kasvanu henkisesti kun en enää ylenkatso mitään suuntausta ja ehkäpä monen munnkin olisi syytä mennä itseensä tässä asiassa(niin jenkki kuin tuning harrastajienkin).
    Jokainen rakentaa tyylillään ja niin kuin itse haluaa. Ei näyttelytkään kovin kummoisia olis,jos kaikki autot olis samanlaisia. Kyllä musta ainakin on mielenkiintoista seurata uusia tuulia ja tapoja vaikkei ne sitten ehkä miellytäkkään mua mut ehkä ne miellyttää joitain muita.
    Ja sen verran täytyy viel sanoa,että miettikäähän kummalla tavalla saataisiin vaikutettua paremmin eduskuntaan ja tähän Suomen autoharrastukseen. Jenkkiharrastajat ja tuning harrastajat protestoivat molemmat omissa oloissaan vaiko se että kaikki harrastajat kerääntyvät yhteen kun jotain nimiluetteloita jälleen luovutellaan ministereille tai järjestetään mielenosoituksia.
     
  15. pas2

    pas2 Gearhead

    Niin ei mulla ole mitään sitä vastaan, että ihmiset kiinnittelee uusiin autoihinsa alumiinisiipiä tai vanhoihin jenkkeihin potkukelkkoja, omalle saa tehä mitä huvittaa.
    Ite en vaan pidä spoilerivirityksistä.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    nauraa... siis tää on uskomatonta.. te ootte kuin pieniä poikia hiakka laatikolla... =) mä rakastan jenkkejä mutta ajan tunig autoo.. ja mul ei oo ongelmii kummassakaan porukassa.. mut täytyyhän se ymmärtää että noi autot on miehille munan jatkeita ei harrastus.... =)

    kissa
     
  17. HEMI

    HEMI 1st gear

    No minkäs sille tekee ku on pieni muna :lol:

    Ja "kissathan" on aina tervettulleita joka porukkaan (jostain kumman syystä :grin:
     
  18. Fastback

    Fastback Gearhead

    pitäähän tähänkin kommentoida taasen. Ihan yksi lysti vaikka joku hitsaisi kottikärrystä scoopin tai lankusta takaspoikan, mutta yksi mitä en ymmärrä on auto hifi - tai ymmärrän sen että on hienoa kun laitteet soivat täydellisesti. Sikamaista "bumtsi bumtsia" en ymmärrä, nauttiiko siitä joku kun korvat huutavat hoosiannaa, vai ajavatko ne earit korvissa?
     
  19. lennu

    lennu 1st gear

    No täytyyhän basson kuulua kele!
     
  20. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Ihan pakko livauttaa tähän, että autohifillä ja teinijumputuksella ei ole mitään tekemistä keskenään. Paitsi kokeintaan näiden näppynaamojen mielestä.
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!