nappiautomaatti -> 727

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja cubic_inch, 16.8.2009.

  1. cubic_inch

    cubic_inch 1st gear

    elikkäs mun autossa on nyt nappiautomaatti loota/kone (354 hemi)/perä 56 imperialista. olis tarkoitus heitä 727 loota tilalle, mutta miten vaikea tällainen projekti on? tai sopiikse suoraan :lol:
     
  2. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    ei se vissiin suoraan sovi.
    tartteet varmaankin jonkinlaisen adapterilevyn siihen väliin.
    maksavat amerikassa muistaakseni luokkaa 300-500 US dollaria.
     
  3. Simo

    Simo 1st gear

    Entä käsijarru ?
     
  4. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    vuoteen '64 asti nappi tf904:ssa on ainakin erillainen vaihteen siirto kuin uudemmissa vivullissa, kuoren valu on erillainen, vaihdevaijeri menee kyljestä sisään. kickkarin tappi on kuitenkin samassa paikassa.

    Niin ja vaihdekaaviosta taitaa puuttua Park? 904:ssa ainakin ohjataan laatikon lukitusta omasta vivusta ja vaijerilla hännästä.
     
  5. kingsway

    kingsway Gearhead

    Vaihto ei onnistu suoraan. Tarvitset erilaisen koneen ja laatikon välisen bellhousing-levyn sekä muistaakseni myös turbiinin. Jonku jenkkifirman olen nähny myyvän noita adaptereita valmiina, mutta onhan se mahdollista tehdä myös itse 354:n ja 727:n adaptereista yhdistämällä.
    727:n akselin boorit ei taida sopia 354:n turbiiniin, joten turbiinin joutuu vaihtamaan. Sitten tarvii keksiä, mistä ottaa sopivan turbiinin tai jopa turbiinin ja kampiakselin yhdessä.
    Mikäli käytät nyt nappilootan perässä olevaa käsijarrua, niin senkin joudut miettimään uudestaan.
    EDIT: Ja eihän se kardaanikaan sitte enää käy suoraan.
     
  6. kingsway

    kingsway Gearhead

Kerro tästä muillekin!