Naurua Plenumii...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Ana67, 3.4.2006.

  1. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Oisko kellää kokemusta/tietoo Naurun käytöstä 225 kuukas??? :D .

    Ihan utopia vai toimiva "viritys"??? Ois iha "kiva" jutska jos tarvittaessa tulis napist potkuu... :poff: .
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Paa mutka siihen putkeen, ni tulee paukkua aina tarvittaessa, eikä vaan silloin kun pullo sattuu olemaan mukana/auki/täysi ja laitteet muuten toimimaan. Vaikkakin ilokaasu antaa näennäisen helposti ja halvalla lisää paukkua, siinä on sitten muita juttuja jotka on kehnompia piirteitä. Ihan siitä lähtien, ettei niiden käyttö tieliikenteessä oo sallittua. Toinen kiusallinen piirre on se, ettei pulloa saa huoltiksella täytettyä.
     
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Niino, kaikki HAUSKAHA on Suomes kiellettyy.... unohdetaan moiset "kiellot" ja oletetaan et pullo on täys ja auki ja pelaa.

    Ettei pitkästä imusarjasta tule onkelmaa, laippa-systeemis? Epätasainen jakauma....Muut "onkelmathan" on suht helposti ratkaistavissa.

    Ideaha ois se et kuukan norm. kulutuksel edetään normaalisti ja sit ku "pipo-päät" elvistelee :poff: .

    Ei turpoo :wc: eikä kasia :D
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei toi pitkä imusarja tee sitä tilannetta yhtään sen huonommaks kun ilman kaasujakaan. noi setit on pienillä suuttimilla yleensä hyvin rikkaalle säädetty, eli ovat turvallisia, ainakin 250 heppaan asti käy ihan reippaasti paksulla suositelluilla kaasu/bensasuutin yhdistelmillä mitä me ollaan kokeiltu. Jos motti on muuten erinomaisessa kunnossa ja sulla on siihen sopiva laippa, niin sellasta sataa heppaa varmaan uskaltais käyttää valumännilläkin. Jotta normaali tallaaja saa tehtyä voikosken kanssa kaasunostosopimuksen, pitää olla kilpailulisenssi tai muut hyvät syyt ja perusteet mihin kaasua tarvitsee. Tuo täydennyspuoli kannattaa selvittää ennenkuin sarjan ostaa. Sarjan mukana tulevia pulloja ei Suomessa virallisesti täytetä koska pulloista puuttuu täällä vaadittu katasatushyväksyntä. Toimituspullojen venttiilisysteemit taas on erilaisia, mutta oikein asennettuna nekin kyllä riittävät johonkin. Ne siis asennetaan erilailla kun sarjan omat pullot, ja tietysti tarvitset niille tehdyt telineet sekä adapterit letkulle. Toinen vaihtoehto on hommata täyttöasema ja siirtää ite voikosken pullosta sarjan pulloon, tai jos tietää jonku joka moista tekee, niin korvausta vastaan saa varmaan pullonsa täytettyä. Ja kolmas vaihtoehto on täyttää pullo ulkomailla, Virossa makso viime kesänä muistaakseni 50e 4.5 kilon täyttö. Suomessa kama on jo voikosken pullossa kalliimpaa ja kaasua ei yleensä saa ihan kaikkea siirrettyä vaan pikkasen menee hukkaan. Yhellä 4.5 kilon pullolla ei montaa minuuuttia kaasutella.
     
  5. Ana67

    Ana67 Gearhead

    No nii, nyt tuli asiaa :D . Sikäli motti on OK ettei öljyä kulu eikä kolise. Ynnä tulpat ovat loistavan väriset.Ilmeisen vähän ajettu koskapa viime talvena vasta vesipumppu pamahti (alkuperänen) ja kosla on kummiski -80.

    n. sataa heppaa aattelinki, ehkä vähä alle. Parisen sataa hepoo yhteensä piisais :poff: . Kai sil jo Aspeniki vähä livakammin liikkus :) .


    Ja mikäli pullon täyttö Viros onnistuu ni sekin asia järjestykses.....


    Joten, asia vakavaan harkintaan 8) .
     

Kerro tästä muillekin!