Navigaattori ohjelma PC tietokoneeseen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja GARAGE_INC, 2.12.2008.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi LOISTO ja sitten saman tekijän VENEILYcd vaatii todella tehokkaan koneen kun niissä kartat on salattu ja aina kun ruutu piirtyy uudestaan niin se salaus pitää purkaa jne.
    Paras perusvenenavigointiprokkis on mun mielestä vanha kunnon MeriCD. Se näyttää nopeuden, piirtää viivaa missä mennään, sillä voi suunnitellä etukäteen reittejä ja se laskee etukäteen kauanko kestää ajaa ym.. Käyttöliitymä on tosin aivan perseestä.
    TSUNAMIS on taas paras ominaisuuksiltaan, mutta se on kallis ja vaan ulkomongoolian kielinen.
    Läppärissä toimii helvetin hyvin Genimap:in reittikartta. Se osaa ihan joka paikkaan, paitsi ei ehkä niissä kunnissa joissa keksitään uusia osoitteita liitosten takia :rotfl: . Eikä ole 3-ulotteinen.

    Toi OziExplorer ei vissiin ole suoraan navigointiohjelma?? mutta sillä voi tehdä ite karttoja läppäriin, puhelimeen ja mihin tahansa. Joko skannaa puhelinluettelosta tai ottaa kuvaruutukaappauksen valmiista kartasta ja sitten vaan kalibroi koordinaatit kohdalleen.
     
  2. kira

    kira 1st gear

    Terse,

    Joo, en nyt ole mikään "kokenut merikarhu", mutta kyllä ainakin mun Ossisa on jotakin merellisiä jutskia. Tuuppasin vaan nässyn järvikartat ossiin ja tuntuu pelittävän ainakin niillä "kaupunkiosuuksilla" joihin kartat yltää.
    Ei toi "hakkis" vielä ole kovinkaan vanha tuttavuus. Eiköhän se tule kuitenkin tutuksi nässyllä ensikautena ;)
    Hakkiksesta, Ossista ja muista softista (ja asennus(ongelmista)) saa tietoa ihan suomeksi:
    http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t505559
    http://www.hakkapeliittagps.com

    Eli ihan vaan jos nyt joku ei vielä tiennyt...

    - Kimmo

    edit: Heh, olinkohan ensimmäinen joka linkittää "muropakettia" tänne?!
     
  3. VRC

    VRC 1st gear

    Jos on nettiyhteyttä varten mokkula (tai läppärissä sisäänrakennettuna 3G modemi) ja GPS -pulikka, niin kannattaa kokeilla myös Google Mapsia, se on ilmainen ja siinä on sekä kartta että satelliittinäkymiä.
    Osaa myös laskea reittejä, itse olen käyttänyt sitä pöytäkoneen ääressä matkojen suunnitteluun, ne saa printattua paperillekin joka toimii luotettavammin kuin kojeet matkan päällä.

    Mobiililaitteessa Google Maps pysyy kartalla jotenkin älyttömän karkealla tasolla (+- 1..3 km) myös pelkän GSM-paikannuksen avulla, mutta oikeasti navigointiin tarvitsee avukseen GPS-pulikan.

    Huom! Koska Google maps lataa karttaa nettiyhteydellä sitä mukaa kuin edetään, niin datapaketteja viuhuu ilmassa, joten liittymä on syytä on ns. flat-rate eli kiinteä hinta riippumatta siirretyn datan määrästä.
     
  4. mpjaprotopaja

    mpjaprotopaja 1st gear

    Ihan pikkusen vanhentunu viestiketju mutta, muutamilla näyttää olevan kokemuksia mericd ja loisto ohjelmasta. Saakohan niihin tehtyä omia merkintöjä? Tarttis keksii joku halpa merikorttiohjelma läppärille mihin saisin merkttua hylyt ilman että se näkyy kaikille kuten noissa halvoissa nykysissä mobiiliohjelmissa. Navionicsissä kun näyttää löytyvän liisan mökkiä ja kallen kalapaikkaa ja näyttää sinne joku merkanneen löytämättömiä hylkyjäkin. Ite kun en haluis julkasta ihan heti täysin julkiseksi hylkylöytöä, jos edes kerran kerkeisi itse siellä sukeltaa ennen kuin se ryöstetään...
     

Kerro tästä muillekin!