neliveto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja blazer-98, 23.3.2007.

  1. blazer-98

    blazer-98 1st gear

    Morjes. blazer-98 neliveto ei lähde pois päältä vaikka miten ohjekirjan mukaan yrittää nappia painella, napse jakolaatikosta kyllä kuuluu, mutta ei .
    takalukko kyllä toimii napista normaalisti. mistä vikaa kantsis etsiä.
     
  2. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Etupään navoista...
    Ainakin itselläni on joskus tarvinnut manuaali-navoista lukitus tarvinnut purkamalla avata.
     
  3. blazer-98

    blazer-98 1st gear

    niin mutta tämä on erillisjousitettu keula. :oops:
     
  4. Blösö

    Blösö 1st gear

    Ja olet varmaan kokeillut peruuttaa vähän matkaa neliveto pois kytkettynä?
     
  5. blazer-98

    blazer-98 1st gear

    ?

    kun se ei kytkeydy pois. valo vilikuttaa hetken ja jää 4hi lampulle palamaan.
    joku ei voi olla oikein, kaks vedon sain päälle kun laskettelin mäkeä milloin etuperin ja taka perin. sekä nappia naputellen n, 10-50 kertaa, niin sitten onnistuu. täytynee pysytellä kuivilla teillä ja purkaa koko veto sydeemi ennen
    ens talvea.. :-?
     
  6. blazer-98

    blazer-98 1st gear

    ei

    eipä onnaa ennää naputtelullakaan. ei vaihdu pois neliveto. ei. :mad:
    ja korjaamollekkaan ei vaikuta viedä kun purkuun menee kuiteski. (avataan ja katotaan, sie maksat. tulee jos tulee kuntoon))
    akseli pois ja tutkitaan kun keritään. vai tietäiskö joku vian, jotta tarvittavat hilut sais tilattua valmiiksi.?


    kun näitä kärryjä on suomenmaassa muutama, ja aika monessa sama jakoloota, eikö kelläkään ole kokemuksia vastaavista ongelmista :argue:
     
  7. blazer-98

    blazer-98 1st gear

    hermoletti

    no niin nyt on perän vedon siirtorattaat uusittu. neliveto toimii..kivaa..
    :mad: menee kyllä päälle mutta ei lähde pois.. :mad:
    sähköt toimii ali-paineet vaan jää etuperän siirtäjälle päälle.
    jakolootan päällä oleva alipaine mulikka on vaihdettu..
    letkut ei vuoda.. mielen kiintoinen vika jota ei skandinaviassa saada kuntoon.. :mad:
    nyt odotellaan lumia jotta auton saa käännettyä kaupungillakin..
    vääntää sen verran vastaan etupää että kummit ottaa lokareihin kiinni :mad: ETTÄ TÄMMÖNEN TAPAUS HERMOLETTI..
     
  8. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Re: hermoletti

    Tämä on hyvä esimerkki miksi en välitä sähköllä/alipaineella kytkeytyvästä voimansiirrosta. Perinteinen keppi ja napalukot paras ratkaisu 8)

    Onko etu-akselin kytkentä alipainekellolla? Kaksi letkua, toinen kytkee, ja toinen avaa? Mittarilla katottu että tulee alipainetta molempiin?

    Ensimmäisena tulee mieleen että se alipainekellon akseli jumissa. Dodgessa oli siinä vika kun neliveto ei mennyt päälle. Purkasin siirtohaarukan kelloineen pois ja WD-40:llä herkistelin sen.
     
  9. blazer-98

    blazer-98 1st gear

    joo ja ei

    alipaine kytkee ja pitää päällä. kun tökkää 2h nappia alipaineen pitäisi (kadota) jolloin neliveto kytkeytyy irti, alipaine ei poistu joten neliveto on aina päällä..sähkö antura ilmoittaa vain nelivedon tai 2h: (niin minulle kerrottiin,)
    jos tempasen alipaine-letkun irti niin pitäisi irrota.?? :argue: mikähän per.. tätä toosaa vaivaa ??
     
  10. Rytari

    Rytari Gearhead

    osat jumittaa....
     
  11. supercoupekolli

    supercoupekolli Gearhead

    Nostan tässä vanhaa aihetta kun tuollainen -98 blazeri tuli hankittua ja samalla tavalla on pitkä neliveto päällä koko ajan. Akun alla oleva alipainemötikkä vaikuttaa siltä että on koko ajan vetäneenä vai onko sittenkin vaijerin toisessa päässä jotain jumissa? Yritin irrottaa vaijerin toisesta päästä laipan joka kolmella pultilla kiinni mutta ei tullut ulos kun vaijeri menee laipasta läpi ja tuntuu olevan tanakasti kiinni jossain, näin varmaan kuuluu ollakin. Sisältä napista kun ei anna kuin 3 kertaa yrittää ja sitten käytettävä akun kenkää irti... Keskustelusta kun ei tule ilmi mistä vika löytyi nii neuvokaa mitä tehdä.
     

Kerro tästä muillekin!