nelonen ei mene päälle????....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja rötkö, 15.7.2007.

  1. rötkö

    rötkö Gearhead

    Siis loota on 47rh ja alkanut hiljattain toimimaan kuin 20 pakkasilla että ei anna nelosta vasta kuin 20km ajelun jälkeen, ja sitten kun ekan kerran kytkeytyy niin toimii sit niin kauan kun ajelee..

    Vaihoin lootan lämpö anturin, tarkastin kaasuasento tunnistimen, moottorin kierrosluku anturi toimii kun kiekka mittari pelaa, ja nopeus mittari pelaa niin luultavasti nopeus anturi toimii.. ja ei tule vika koodeja..

    Voiko tehä tommosta jos öljyt vaihon tarpeessa?? öljyillä ajettu noin 20-30 tkm täys rempan jälkeen. Tikusta katsottaessa oljy kyllä ihan hyvän väristä ja on riittävästi..

    Vai onko näistä rameista menny ohjaus pokseja??
     
  2. rötkö

    rötkö Gearhead

    edittiä

    edittiä: otin jo kerran TPS "kaasu asento tunnistimen" käteen ja mittailin et se on ok,, mut taijan vielä kokeilla kiinteellä voltti määrällä eli sillä tarkkuus potikalla se 2volttia ja eiku kokeilee..

    huomasin et loota lukitsee kolmosen 80kmh jälkeen kun ei nelosta rupee kuulumaan, niin sitte kun hermostuksissa linttaa lämän pohjaan niin löytyyhän se nelonenkin sieltä,, tietysti silloin kun on kaasu lattiassa ja hiilikuitu lukko kun ei hirveesti luista niin hiukan tuuppaa :poff:
     
  3. rötkö

    rötkö Gearhead

    löörä

    Loota ongelmiin päivitystä jos joku osais auttaa mistä vikaa hakee..

    Ilmiö on nyt kun on enemmän elellyt sen kanssa että ei vaihda nelosta juuri ollenkaan mutta lukitsee kolmosen vaikka ei paina od off nappulaa

    -eli lukko pelaa hienosti.. mutta väärällä vaihteella :poff: Onko tolla OD off jutulla jossain rele joka vois olla jumissa?? toi nappi pohjassa lukitsee kyllä aikasemmin kolmosen kuin ilman..

    Sopis kuulemma olla johdoissa se vika, mut ei ole toistaiseksi näyttäytynyt..

    Kuinkahan nuo "ammattilaiset" sais tietämättömyyskoneella tarkastettua vian???
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mittaa vaihdevivuston takana olevasta liittimestä onko solkut ehjät!! Keskimmäinen on 12v sisään, etummainen loikkarin ja takimmainen turbiinin lukolle. Mittarin pitäis näyttää 25-35Ω jos solenoidi on ehjä!
     
  5. rötkö

    rötkö Gearhead

    kyllä

    Het huomenna, nyt en kalja päissään ala räpeltää :odroll:

    saako noilta anturille tulevilta johdoilta mitattu jotain voltti määriä vai antaako virtaa vasta kun pitäs kytkeytyä loikkari\ mennä lukkoon??

    katsoin sitä liitintä jo aikasemmin niin huomasin että oli karvat näkyvissä kahesta johosta, koitin kuivailla kontakti sprayllä.. mut ei auttanut..
     
  6. rötkö

    rötkö Gearhead

    loora

    No nyt alkaa selviämään.. "siis vika"

    Vedettiin piuhat suoraan kabiiniin siltä lootassa olevalta liittimeltä virta tietysti siitä omasta siihen keski pinniin,

    80kmh vaihis kokeiltiin niin lukko pelaa hienosti mutta LOIKKARI ei mitään eloa :oops:

    Ja kuitenkin vastus olikoha 30ohm Että oisko tukossa suodatin tukos "kai sillä on semmonen" vai oisko kakkana koko solkku?

    Hiukan aiheutti hämmennystä kun voltti mittarilla auto käynnissä mittasin poksilta tulevalta johdolta keski pinnin ja laitimmaisten "molempien" välillä näytti 13volttia Kuuluuko sen tehä noi, maadoittaako jostain poksin kautta että mittari näyttää jotain...
     

Kerro tästä muillekin!