Neon 2004 venttiilit pitää ääntä kylmänä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja palotila, 12.3.2017.

  1. palotila

    palotila Gearhead

    Ei pikainen googlaus eikä hakutoiminto tuonut oikein mitään tulosta niin kysellään täältä? Vm 2004 Neon jolla ajettu 120000 km, tuntuu että käynnistyksen jälkeen venttiilikopasta kuuluu kalkatusta yhä kauemmin ja kauemmin. Lämpimänä ei huomaa mitään ylimääräistä? Johtuuko nostajista ja kannattaako/pitääkö äänelle jotakin tehdä? Sukulaisen auto ja sen verran kaukana että ei tule seurattua kovin säännöllisesti.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nostajat tyyppivika. Mulla lämpimänä omassa vojassa (vastaava konstruktio) rallattelee mutta eine o mikskää menny ja heti kierroksilla loppuu.

    Moni sanonut ettei uusillakaan sen parempi aina.


    Eli en huolestuisi yhtään.


    Kylmänä varsinkin monessa autoasa ne pitää ääntä.
     
  3. palotila

    palotila Gearhead

    Kiitti Karpov, rupeaa vaan pikkuhiljaa itellä usko loppumaan kun tuota kuuntelee.
     
  4. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Mikäs kone sulla siinä on?

    NUMBER: 09-007-04
    GROUP: Engine
    DATE: March 2, 2004
    This bulletin is supplied as technical information only and is not an authorization for repair.
    SUBJECT:
    Irregular Engine Snapping Sound
    OVERVIEW:
    This bulletin involves chamfering the bore radius on cam bearing caps
    L2 through L5 and R2 through R5.
    MODELS:
    2001 - 2004 (JR) Sebring Convertible/Sebring Sedan/Stratus Sedan
    2002 - 2004 (KJ) Liberty
    2002 - 2004 (KJ) Cherokee (International Markets)
    2003 - 2004 (PL) Neon
    2001 - 2004 (PT) PT Cruiser
    2001 - 2004 (RG) Chrysler Voyager (International Markets)
    2001 - 2004 (RS) Town & Country/ Caravan/Voyager
    2003 - 2004 (TJ) Wrangler
    NOTE: This bulletin applies to vehicles equipped with a 2.0L, 2.4L DOHC or 2.4L
    Turbo engine (sales code ECC, EDZ, ED1, EDV, ED2 or EDT).
    SYMPTOM/CONDITION:
    The sound may be noticed when the engine is idling in park between idle rpm and 1400
    rpm at normal operating temperature. The sound is on the upper end of the engine
    (cylinder head) towards the front of the engine or passenger side (right side). The sound is
    irregular, not periodic or harmonious. The frequency of the sound will increase with RPM.
    The sound is more of a higher pitch snapping noise not a low metallic knock.
    DIAGNOSIS:
    If the vehicle operator describes the Symptom/Condition and the technician determines
    that the sound is from the upper end of the engine (cylinder head) towards the front of
    the engine or passenger side (right side), perform the Repair Procedure.
    09-007-04 -2-
    REPAIR PROCEDURE:
    1. Remove the cylinder head cover (Refer to information available in TechCONNECT
    9 - ENGINE/CYLINDER HEAD COVER - Removal)
    2. Remove L2 cam bearing cap (Fig. 1).
    NOTE: Do not remove the #L1/R1 or L6 cam bearing caps, or loosen the fasteners.
    NOTE: Only remove one cam bearing cap at a time.
    Fig. 1 CAMSHAFT BEARING CAP IDENTIFICATION
    3. Lightly chamfer the two bore radius edges with a small hand file, creating a 45 chamfer
    1.0 to 1.5 mm in width along the edge of each bore radius (Fig. 2).
    CAUTION: Be careful not to scratch bore surface of cam bearing
    cap. Chamfer both bore radius.
    Fig. 2 CAMSHAFT BEARING CAP
    1 - CAM BEARING CAP RADIUS
    4. Clean part to remove any aluminum filings prior to reinstalling.
    -3- 09-007-04
    5. Reinstall L2 cam bearing cap by loosely assembling fasteners. Prior to and during the
    torquing of each fastener, twist the cam bearing cap by hand in a clockwise direction,
    as viewed from the top of the engine. Torque M6 fasteners to 12 N·m (105 in. lbs.)
    while maintaining a clockwise twisting force on the cam bearing cap.
    6. Repeat steps 2 through 4 for cam bearing caps L3, L4, L5, R2, R3, R4, R5 and R6.
     
  5. palotila

    palotila Gearhead

    Se on toi 2.0L. Tämä on ongelma lähinnä kylmän koneen kanssa.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tommosesta nokan laakerijutusta en oo kuullutkaan. Kuitenkin kaveri jolla kymmenen vojakerin kokemus tiesi sanoa nostajista ja netti tukee tätä myös. Youtubekin pullollaan videoita.


    Nokan alle tuleva käpälä käyttää nostajaa mikä varmaan myös lisää mökäämisen riskiä? Kun ei nää 2.0-2.4 koneet kovin nätisti oo uutenakaan käyneet.

    [​IMG]
     
  7. LPV

    LPV 3rd gear

    Mulla on ollu Neoneja 3kpl vuodesta 2001 alkaen, ajettu 50-150 tuhatta, kaikki on naputtaneet kylmänä. Tuo Bulletin näyttäisi kertovan normaali käyttölämpötilassa naputtavasta koneesta.
    Meillä kyllä koneet on hiljentyneet lämmitessään, tai kun vähän potkaisee kierroksia että menee öljy joka koloon... Hyvällä öljyllä naputtaa kylmänäkin vähemmän. Vaimon uusin on just tuollainen 04 malli.
     

Kerro tästä muillekin!