neon vm.2000 sylki kaikki nesteet...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Smokend, 18.12.2010.

  1. Smokend

    Smokend 3rd gear

    chrysler neon 2000 vm:llin 2 litrainen 150tkm ajettu auto päätti sylkeä kaikki nesteet tosiaan ulos siis öljyt,laatikon öljyt ja syylärin nesteet. olen pyörinyt auton alla muutaman tunnin löytämättä mitään mistä olisivat kamat ulos tulleet :eek:

    muutaman tunnin olen katsellut ja kokeillut letkuja että ovat kiinni sekä mahdollsia proppuja lohkosta\halkeamia siispä aattelin kysyä ennenkuin laitan nesteitä uudelleen autoon että onko jollakulla hajua miten on moinen käytännössä mahdollista sekä mistä on mahtanut nesteet tulla ulos? vai onko se nyt sitten parastapa todeta käytännössä että mistä lorottaa :rotfl:
     
  2. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Arvataan että jäähdytin hajosi. Jos jäähynestettä meni vaihteiston puolelle niin saattaa tulla kalliiksi. Tyyppivika...


    Aihetta sivuten
     
  3. Smokend

    Smokend 3rd gear

    sen verran tiedän että nesteet olivat kaikki tiessä pitkin tietä ja autohan tietty oli ajettu vaikka oli hieman nikoilettu jo etukäteen eli ei ollut esim noussut vauhti yli 40km\h... LISÄÄ kaasua vaan
     
  4. Smokend

    Smokend 3rd gear

    kiitti vuppe muuten linkistä kun tuntuu jotenkin osuvan kohdalleen tuo teksti!
    tosin moottorin öljyn häviämistä tuo ei kerro =)
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Huohotin tukkeessa ja öölit kampuran takastefasta pihalle?
     
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kappas juu että vielä moottorinkin öölit. Ripuli... :wink:

    Melenkiinnosta odotan mitä tapahtui.
     
  7. Smokend

    Smokend 3rd gear

    dodii... eli syylärin alareunasta tosiaan toinen letku oli silleen vielä kiinni että kun puolikierrosta sitä liikkutti niin irtosi. mutta näytti muuten ehjälle! mutta se oli mitä ilmeisemmin letku laatikon öljynjäähdytykselle mutta eihän sieltä pitäisi mitään syylärinestettä ulos tulla ihan normikäytössä.. eikös ne sitten silloin mene sekaisin eli onko siellä sitten mennyt syylarin sisällä putki poikki? koska tosiaan muuta letkua en löytänyt että olisi irti ollut.
     
  8. kinde

    kinde Gearhead

    :D Mä kans pähkäilin samaa hommaa jo about viisi vuotta sitten. Oli just takuu loppunut....

    Mulla tuli jäähdytysnesteet ja laatikonöljyt paisuntasäiliön kautta motarille Vantaan Keimolan kohdalla.

    Etsin kans vikaa jonkin aikaa, en löytänyt ennenkuin "tankkasin" ja jäin keulille katsomaan mitä tapahtuu.

    Syylari antautuu siitä nipan kohdalta mihin lauhduttimen putket tulee.

    Motor oil onkin sitten jo parempi temppu. :eek:

    Tosin mullakin vaihdettiin takastefa juuri ennenkuin syylari antautui.

    Taas on 02 Neon ja heti kun kerkeen, toivottavasti ennenkuin hajoo, laitan erillisen lauhduttimen, ettei pääsee yhdistymään. Pitäisköhän ostaa manuuaalimallin syylarikin niin ei tulpat irtoisi taas motarille.

    Kyllä se siitä. :)
     
  9. Antti P

    Antti P Gearhead

    Mulla olis syyläri käytetty ehjä jos joku tarvii. :D
     
  10. audiq

    audiq Gearhead

    Onko moottoriöljyjen määrä tarkastettu koska viimeksi?
    Meinaan, että onhan ne moottoriöljyt voineet kadota jo aiemmin, jos ei ole niitä seurailtu tai välitetty pienistä rykimisistä. Kuulostaa sen verran erikoiselta tapaukselta nimittäin.
     
  11. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Se syylari hajoaa sisältä, joten ulos ei juurikaan näy mitään.. se miksi moottoriöljyt tuli samalla pihalle niin :eek: mitä kautta ne yleensä tuli pihalle ?

    Omassa vuoden 00 neonissa vaihdettiin se syylari heti kun auto tuli talouteen, ei ole mitään ongelmia ollut auton kanssa koko aikana, muutama tippa öljyä tulllut takastefan kautta mutta siinä kaikki.
     
  12. LPV

    LPV 3rd gear

    Moi,
    10 vuoden Neon-kokemuksella väittäisin että perinteinen kansipahvi vika on kyseessä.

    Vika johtuu siitä, että uudenaikaisten multilayer-tiivisteiden valmistaja oli ilmeisesti säästänyt metallikerrosten välissä käytettävästä aineesta.
    Muistaakseni tuo aine on teflonia (PTFE) tms. muovi-pohjaista.

    Pahvi hajoaa niin, että sylinterin paineet menee ensin öljykanavaan ja lykkäävät edellään öljyä jäähdytysnesteen sekaan.
    Vikaa ei edes heti huomaa, kun paisuntasäiliöön ei tapaa tulla öljyä, sen näkee venttiilikopan päädyssä olevan painekorkin alta.
    Seurauksena on, että jäähdytysjärjestelmän osat, jotka eivät kestä öljyä, paisuvat ja muuttuvat pehmeiksi kuin tuore laku.
    Lisäksi öljynkierron tiivisteet eivät ole tarkoitettu kuin n. max 1bar paineelle, kun sylinteristä tulee joku 10bar...

    Mulla on pahvi-vian seurauksena vaihdettu Neoniin mm. Syylari, öljynpaineanturi ja kampiakselin takastefa.

    Tietenkin kansi oikaistiin ja kaikki siihen liittyvät tiivisteet vaihdettiin.

    Neoneista ovat hyviä -97 vanhemmat ja 2001 alkaen Neon II:t, näin olen ainakin ymmärtänyt...
     
  13. LPV

    LPV 3rd gear

    Ai niin,
    Yksi ominaisuus on se että kone kovempaa kierrätettynä "oksentaa" öljyä huohotusputkesta tms.

    Mä huomasin 1. kerran ko. öljyämisen kun olin öljyjen vaihdon jälkeen käynyt motarilla ja hiljentelin kaupungissa parkkiin kadunlaitaan.

    Ihmettelin lähtiessäni kun oli öljylätäkkö auton alla, mutta ajattelin että huoltomies oli laittanut liikaa ja ne vaan tuli ulos...

    Seuraava kerta oli kesälomareissulla pitemmän kovavauhtisen ajon jäljiltä jossain huoltamon pihassa.

    Autolla oli tuolloin ajettu 70 - 80 tuhatta.
     
  14. Smokend

    Smokend 3rd gear

    tuo selittää kaippa sitten ne öölit... no mutta TO katson ja ihmettelen autoa lisää jos vaikka sais kuntoon =) laitan liittimen kiinni ja "tankaan" toivotaan ettei mitään tule ulos
     
  15. LPV

    LPV 3rd gear

    Muista tarkistaa ettei nesteen joukossa ole öljyvaahtoa!

    Syylärin ja koneen väliset letkut muuten turpoavat myös melko paljon, jos öljyä ja painetta on päässyt väärälle osastolle!!!
     
  16. virta

    virta Gearhead

    Näitä juttuja ku lukee,ei tuntuis kovin hyvältä ajatukselta käytettyä ruveta kokeilemaan :cry:
     
  17. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Miten selitätä että oma on täysin kunnossa ?? gen2 ei ole muuta ongelmaa kuin nuo syylarit jotka hajoavat ja uusi maksaa 200€, pystyy itsekkin vaihtamaan.
     
  18. Hai

    Hai Double Gearhead

    Kyllä sen syylärin saa 150€urollakin uuden.
    Tilata tosin pitää, mutta 1-2 viikossa saa kuitenkin.
     
  19. juulos

    juulos 3rd gear

    Mistä kannattaa pääkaupunkiseudulta hankkia?
     
  20. Hai

    Hai Double Gearhead

    Laita YV:llä auton tehdasvuosi (VIN-koodin 10:nes merkki, tämä siksi, että ylivuotisia tai etuaikasia on Suomessa myyty -1...+3 vuoden heitolla) ja onko 3 vai 4 eteenpäin vievää vaihdetta.
    Tsekkaan päivän hinnan hommataan syyläri.

    Hai
     

Kerro tästä muillekin!