Neonin aikoja.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja neonisti, 25.5.2005.

  1. neonisti

    neonisti 1st gear

    Ajattelin ihan uteliaisuudesta kysellä minkälaisia aikoja neoneilla on Suomessa ajettu 1/8 ja 1/4 maililla. Eihän se neoni mikään kilpa-auto ole mutta huvinsa kullakin. :lol: Itselläni on tämän kesän paras 1/8" aika on VAIN 12.128s/97km/h (0.059 reaktioilla).
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ilmeisesti kolmevaihteinen automaatti? Neonin motissahan on ihan kivasti paukkua, mutta välitys vaan on karmeen pitkä, eikä motti oikeen pääse alueelle tarpeeks nopeesti. Manuaalilla lukemat olis ihan toista luokkaa. Mä ajoin meidän vanhalla '96:lla joskus mopar meetissa muutaman lähdön, ja muistaakseni paras aika oli 18.1 sekkaa loppunopeudella 127. Voi tosin olla, että muistan parui kymppiä väärin, 18 puolella kuitenkin. Toi 18.1 muuntuis 1/8 mailin ajaksi suunnilleen 11.7 sekkaan. Kertoimena oon käyttänyt 1.563, joka on omista 1/8 ja 1/4 mailin ajoista laskettu. Toi alku Neonilla sujuu kuitenkin välityksen takia suhteessa huonommin, ja mä löuulen, että alku on suhteessa huonompi kun toi kerroin. Reaktioajoillahan ei sinänsä oo ite aikaan mitään vaikutusta.
     
  3. neonisti

    neonisti 1st gear

    Joo tomaattipa hyvinkin. Sen alun kun sais menemään paremmin niin ajatkin vois polla vähän eri luokkaa... Mietin vaan sitä kun viime kesänä paras aika oli jotain 11.8?? luokkaa ja nyt 12.1-12.5. Tosin bensaa oli silloin vain noin varttitankki ja ilma oli muistaakseni paljon viileämpi kuin nyt. Tänä vuonna ajoin melkein täydellä tankilla. Olis kyllä kiva päästä kympillä alkavaan aikaan. :lol:
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Jonkinverran tuo bensamääräkin kevyessä autossa vaikuttanee, mutta tuskin noin paljoa. Laitteessahan on kaikenlaista hidastuselektroniikka myös mukana, liekö traction controlkin? Tollasten toiminnat voi vaikuttaa, bensan laatu jne. Mä luulen, että ilman voimansiirtomuutoksia tai moottorin tekohengitystä jää kympin ajat saavuttamatta. Neonin mottiinhan on osaa tarjolla ihan kelvollisesti. Helpoimmalla ja halvimmalla tuo varmaan onnistuisi ilokaasusetillä (hyi hyi).
     
  5. neonisti

    neonisti 1st gear

    Eipä tuossa minun tapauksessa kyllä ole luiston estoa eikä mitään muitakaan hionouksia kuten ilmastointia. Joo-o kyllähän niitä kaiken näkösiä lisä kilkkeitä on saatavana, mut kyllähän ilokaasut ja turbo olis ihan kiva yhdistelmä... (hyi hyi) Taitais jäädä vaan nuo katu ajelut aika vähäseks sen jälkeen. Saahan niitä unelmia olla...
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ilokaasut on aika helppo laittaa, eikä vaikuta muihin ominaisuuksiin mitään. Niitä ei saa käyttää tieliikenteessä, mutta tollasissa erilaisissa kadunmiehen ym. tapahtumissa kyllä. Haittapuolena kaasun saatavuus, mutta senkin nokkela heppu kyllä järjestää. http://www.ag.auburn.edu/users/gparmer/articles/neon/
     
  7. always bb

    always bb Gearhead

    turbossa ei pitäs olla mitään ongelmia neoniin kun on ihan tehdas asennus malli srt-4
     
  8. Fireball

    Fireball Gearhead

    Ja parantaa ilmanvastusta ostamalla multa siihen madallusjouset...
     
  9. neonisti

    neonisti 1st gear

    Mihin niitä jousia tarttis kun on säädettävä alusta jo kiinni tälläkin hetkellä. Matalammaks ei oikein viiti ottaa kun jo nytkin raapii tietyissä paikoissa mahasta kiinni. :)
     
  10. Fireball

    Fireball Gearhead

    No ei noista tosiaan oo ees kaulakoruiks 8)
     
  11. neonisti

    neonisti 1st gear

    Onks ne jouset vai onks ne intraxit? 8)
     
  12. Fireball

    Fireball Gearhead

    TEIN laatua ja mukavuutahan ne
     

Kerro tästä muillekin!