Nestekytkin mopariin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 4spdBcuda, 26.1.2010.

  1. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    onko kokemusta Keislerin tai muun valmistajan paketeista....
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Täällä on jossain jo aiempi topici tästä aiheesta. Mä toteutin sen Wilwoodin vermeillä. Jos haluat vinkkejä niin voit soitella 0400-420034
     
  3. studio57

    studio57 Gearhead

    kiinnostava aihe, kuka tekee valmiita kittejä moppeen?
     
  4. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Tässä on aikaisempi viestiketju samasta aiheesta.
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=105953


    "Nestekytkimen" tuntuu väki käsittävän parilla eri tavalla. Joko niin, että perinteistä kytkinhaarukkaa käytetään hydraulisesti tai itse painelaakeri on hydraulinen.

    Hydraulisia painelaakereita Mopareihin on saatavilla.
     
  5. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Taitaa ainoat valmiit kitit olla noita nestetoimisten painelaakerin valmistajien toteutuksia. Mulla on Willwoodin pääsylkkä ja saman valmistajan vetävä työsylinteri joka käyttää haarukkaa.
     
  6. studio57

    studio57 Gearhead

    miten pelaa? onkos raskas poljin?
     
  7. B 50

    B 50 Gearhead

    Mä tykkäsin tosta Moparin omasta. Sen vähän mitä sillä ehdin ajella. En tiedä onko riittävän hiperf, tms.. Vai pitääkö nimenomaan olla tarvike?
     
  8. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Pääsin koittamaan viime kesänä Hurreissa 1970 Challengeria, jossa oli 5-vaihteinen Keisler ja kitissä oli mukana nestekytkin. Aivan jumalaisen kevyt kuten uusissa autoissa. Must wanhoille miehille!

    Mulla vois olla kuvakin konehuoneesta jossakin. Pikku säiliö vaan jarruhilujen vieressä.
     
  9. studio57

    studio57 Gearhead

    tahtoo tommosen... en vielä ainakaan henkisesti vanha mut mulla on ritariässän pohkeet mallia hankisääski ja rouvalla taas mallia tsekkikuulantyöntäjä niin keveydestä ei ole haittaa :rotfl: :rotfl:
     
  10. PauliP

    PauliP 1st gear

    Yhteen Challengeriin rakennettiin nestevälitys Scottsdalen tai vastaavan sylintereistä. Se oli haarukkaa työntävä malli, laatikon kylkeen tehtiin kyktinkopan ruuveihin kiinnitettävä noin 1cm paksusta alumiinista tehty kiinnityspala, hyvin se toimi. Pultista tehtiin säätötanko haarukan ja työsylinterin männän väliin. Piirsin sapluunan tuosta kiinityspalasta, mutta taisin heittää sen jo siivotessa roskiin.
     
  11. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Olihan se poljin hiukan raskas, nyt tulee uusi pääsylinteri 7/8 halkaisijalla (vanha 1"). Kevyempi varmaankin käyttää ja tilavuus riittää vielä työsylinteriin.
    Poljinsuhde on varsin ratkaiseva jäykkyyteen.
     
  12. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Täällä käy näemmä kaikki Suomen manuaaliukot eli kaapataan ketjua sujuvasti ja kysellään että onko kellään kokemusta Passon Performancen laatikkokiteistä?


    http://www.passonperformance.com
     
  13. black label

    black label 1st gear

    Ei tuota nestekykää keveyden takia kannata laittaa. Mulla on ihan perinteinen tankolinkku ja etusormella painaa ihan kevyesti pohjaan, ainakin Centerforcen, joka käsittääkseni ketjun aloittajallekin tulee. Kevyempi ku uusissa käyttökinnereissä.
     
  14. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Passonista ei kokemusta, mutta hilppeitä olen tilannut tuolta http://brewersperformance.com/
    ja homma pelannut. Vaikuttaa samalta kamalta molemmilla. Hinta taitaa olla ainut kriteeri ja toimituskulut...
     
  15. FE MAN

    FE MAN 1st gear

    nestekytkin

    itellään on ladan työsylkkä ja 19mm gisling pää sylkkä toimii...ja halvalla.
     
  16. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    Re: nestekytkin

    mulla on mersua ja hj tojotaa, halvalla tehty ja on toiminu jo useamman vuoden :D
     
  17. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

  18. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Musta tuo näyttää just samantyyppiseltä työsylinteriltä kuin wilwood...
    Jos haluat kuvia miten toteutin oman nestekytkimen, niin soita / laita s-postiosoitteesi YV:nä niin yritän jelpata.
     
  19. studio57

    studio57 Gearhead

  20. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Nyt on pakko "pummata" apuja. Kehtaatko laittaa ohjeesta kopion ja ehkäpä mittoja työsylinterin kiinnikkeestä, saisi mallin tuosta laatikon kiinnikkeestä. Muut osathan vaikuttaa wilwoodin paloilta. Mulla oma kiinnike rungossa ja työsylinteri siirtää hieman koko kone/laatikko pakettia!
     

Kerro tästä muillekin!