Nettiauto hyvä kauppapaikka ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja intiaani_chief, 6.1.2008.

  1. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota nettiauton "muuttumiseen", muutama vuosi sitten saman arvoisten autojen vaihto onnistu kohtuu helposti, nykyään pyydetään väliä vaikka olisi minkä arvoinen auto tarjolla samoin vaihdoikin arvo lasketaan "arvostuksen" mukaan tyyliin "voin ottaa mutta värin takia hyvitän vain 200€" vaikka auto olisi 7000€ arvoinen. Helpompaa olisi varmaan sanoa että ei vaihtoa.

    Samoin autot jotka on puhelimessa kehuttu melkein uusiksi niin paikan päällä on läpiruostunut perä/kytkin/konevikainen auto, luuleeko myyjä että näitä ei huomata ?

    Eräskin ilmoitus pisti tänään silmään, kyseessä oli FoMoCo tuote, -79 Fairmont jossa myyjä ilmoittaa että "myös vaihto, mutta hyvitän katsastetusta, toimivasta neliovisesta autosta hyvin renkain MAX 500€ jos katson vaihdokin sen arvoiseksi" :D :D
     
  2. Rytari

    Rytari Gearhead

    nettiautossahan on myynnissä nykyaan vain ne autot jotka eivät muuten tahdo kaupaksi mennä... tosin "ostajatkin" taitaa olla lähes lukutaidottomia, kuvia on kiva katsella mutta se ei vaihtoa teksti jää useammilta kyllä huomaamatta.
     
  3. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Mut onkos kukaan huomannut, että vaikka ilmoitukseen laittaa vaikka kuinka isolla tekstillä "EI VAIHTOA", niin 90 % vastaajista silti tarjoaa vaihdossa jotain helvetin separaattoria?
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    On huomattu. Joku aika sitten tarjosin noin 15000€:n autoa (pyynnit ovat siinä 16-18000)vaihdossa 13000€:n autoon (todellinen arvo jossain 10-11:n välillä) liikkeessä. Olis pitänyt maksaa vielä reilusti väliäkin :eek: Nojoo.

    Toista autoa olin ostamassa tässä taannoin, niin myyjää ei kiinnostanut pätkääkään auton myyminen sen vertaa, että olis vastannut puhelimessa kysymyksiin, vaikka itte mulle soitti. Lähinnä tuo vittuili mullepäin että miksi olin esittänyt aivan käsittämättömän vaikean kysymyksen auton sallitusta peräkärryn massasta, mikä häntä ei kiinnosta selvittää. :eek:

    Ja kun yritin kysellä että koskas sitä autoa voisi kattomaan tulla, niin hän oli juuri lähdössä töihin, eikä tiiä koska tulee takaisin. :odroll:
    Jatkoin että nyt, huomenna, viikon päästä, keväällä? Sama vastaus: "ei yhtään tiiä, ehkä joskus" :eek: :poff: Vittu, pitäköön kiesinsä mutta tähänkään en ollut edes vaihdokkia tyrkyttämässä niin miksi pitää autojaan myynnissä, kun ei kerran kiinnosta kaupanteko.
    Auto on kenties täysi susi, eikä uskaltanut sitä sitten kaupata meikäläiselle. Tiiä häntä...

    Terveisiä vaan turusta, jos tätä luet :poff: Myyjä ei voi erehtyä tapauksesta...
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ja yritäpä myydä jotain rikkinäistä vanhaa Hondaa tai Toyotaa siellä, niin tulee kolmesataa puhelua hoonosoomimaasta ja yksikään ei ole osannut lukea kohtaa, että "ei kilvissä", "moottori puuttuu", "vaihdelaatikko hajalla" tai vaikkapa "pelkkä moottori".

    Sitten kun näitä raappahousuisia (suomen) nuoria toivoja hinautuu lippikset vinossa ja syntymässä saadut viikset naamalla paikanpäälle, niin onkin kamala pettymys kun se viidenkympin auto ei olekaan uusi ja juuri leimattu :D
     
  6. 9000

    9000 Gearhead

    Onko nettiauto joku autoliike? Eikös siellä ole yksityisillä vapaus myydä ja ostaa ihan mitä haluavat. Jos 90% tyrkyttää jotain vaihdossa niin luulis käteisostajalla olevan ihan hyvät mahdollisuudet päästä kauppoihin. Käytettyä ostaessa kannattaa muistaa että uutta se ei vastaa pitää vaan olla tarkkana ja siltikin jos joutuu pettymään kauppaan niin se on vaan nieltävä. Jos ei halua ottaa riskiä niin autoliikkeistä saa kai jotain takuuta tai muuta turvaa auton hajottua.
     
  7. PsykoDrift

    PsykoDrift 1st gear

    Oon huomannut myös sen että turusta tulee sellaisia ostajia jotka katoaa kesken kaupan teon röökille ja jättää käsirahan tiskille mutta ei tule enää takaisin sisälle edes hakemaan rahojaan. Kai se on helpompi jättää se tonni tiskille kun tulla sanomaan ettei kiinnostakkaan :lol:

    Jos kyseinen herra tunnistaa itsensä niin voipi tulla hakemaan tonninsa pois :D
     
  8. HRTP

    HRTP Gearhead

    :lol: tuo kuulostaa kyllä kovin tutulta... mutta monet autot olen kyllä myynyt nettiauton kautta mutta nykyään ei enää viitsi sinne kovin mielellään laittaa mitään arvokkaampaa myyntiin kun tulee just noita ihan turhia vaihtotarjouksia,tyyliin että ota tää mun 500e toyotan ritsa vaihdossa ja annat mulle vielä väliä niin voin ottaa vaihdossa sen muutaman tonnin auton :mad: silloin kun autoa itse myyn niin yleensä se sen ostaakin joka soittaa ja viitsii tulla paikan päälle katsomaan ja koeajamaan auton... (itse kokeilin myydä rahapulassa tuota nykyistä chevyä ja taas huomasin että ei tuolla ole kuin näitä ylihintaisia paljon ajettua kinnereitä mitä ne yrittää tarjota vaihdossa :mad: Onneks tuo talouspuoli parani ja eikä tarvii enää autoa kaupitella 8) )
     
  9. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    Jos et muista kaverin ulkonäköö niin mää voin tulla hakeen sen tonnin pois :rotfl: :rotfl:
     
  10. Nappula

    Nappula Gearhead

    Taitaa se olla autokaupoillakin päteä se että hyökkäys on paras puolustus.
    Ihmismieli on siitä eriskummallinen että mitä enemmän valehtelee sitä suurempi osa uskoo ainakin osan valheesta eli jos 500 euron autosta pitää saada 500 euroa niin sen saa helpommin kun pistää auton pyynti hinnaksi 1500 euroa ja laskee sitä hintaa 1000 euroa kuin että hinta on 500e eikä tingi siitä ollenkaan eikä ota mitään vaihdossa.

    Uskomattoman helpolla ihmiset tekee autokauppoja selvittämättä paljonko se tuottaa itselle tappiota. Täälläkin päin eräs autokorjaamo&automyyntiä pitävä yrittäjällä käy päivittäin asiakkaita jotka tuovat auton remonttiin kun ei mennyt leimasta läpi, firman pitäjä katsoo auton ja kertoo että autossa on todella pahat ruostevauriot ja korjaaminen maksaa xxxx euroa ja pitää vaihtaa tuo ja tuo osa ja maksaa xxx euroa lisää, sitten asiakas viedään ulos ja näytetään vaihdokkeja ja kerrotaan että tämän oikea hinta olisi tämä mutta sinulle vain erikoistarjouksessa tämän verran jos jätät oman "ruostekasan" vaihdossa ja moni luulee että tämä on oikeasti hyvä tarjous ja tarttuvat tarjoukseen.
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    Joo, sama täällä :rotfl: Mitäs autoa pitikään olla ostamassa ja minkänäköiseksi pitäisi ittensä meikata?
     
  12. Luksu

    Luksu 2nd gear

    Ja hauskaa se et suoralla hinta 2000 ja vaihdossa 3500.Ei se paska siitä muutu vaikka siihen vaihdokin tuo,väliraha pitää hieroa kohdilleen.Ja olen ohittanu suoraan nää ilmoitukset mitkä on kaksoishinnoiteltu.Muutenkin siellä on noita ylihinnoiteltuja pilvin pimein... Osa taas sitä mieltä et tosiostaja soittaa,niin soittaa ja tosi myyjä vastaa ja jos muutamana päivänä on yrittäny samasta numerosta soittaa,niin luulis myyjän soittavan takas.Mutta onneks nykyään ei tartte enää joka kuukaus vaihtaa autoa.... :D
     
  13. Terosu

    Terosu 1st gear

    Joo ja "Vaihdossa voidaan harkita 80-luvun GM-autoa" tarkoittaa että vaihtoon voi tarjota esim. '69 Cortinaa tai '91 Fiestaa :-?

    Se kysymyspalsta on varmaan ihan hyvä just vaihtokaupan ehdottamiseen jos myyjä on kiinnostunut ja siihen sitä olen iteki käyttäny, mut ihmetyttää se asiaton autosta tinkaaminen ja muu paskanjauhanta, ei kai se toiselle soittaminen oo niin pelottavaa?

    Lisäkuvien kyselyä en myöskään oikeen ymmärrä, niistä kun ei yleensä meinaan saa selville yhtään mitään vaikka olis tarkkojakin. Ainakin kun kyse on jostain ritsasta niin who cares, samanlaisia paskoja kuitenkin löytyy myynnissä joka kaupungista eikä oo iso homma käydä paikan päällä katsomassa. Nykyisen autoni ostin sillä ulkonäkötiedolla että väri on kellertävä, ja vanha auto meni vaihdossa vaikkei ollu ku yks paska kaukaa otettu kuva tarjota näytettäväksi. Niin se menee.

    Vähän myös ihmetyttää ilmoitukset joissa tuotteen kuvaus on luokkaa "kova kiire osta pois puh ***************". Onko myyjällä kiire päästä autosta eroon vai oliko kiire ilmoitusta jätettäessä, tulee vaan mieleen. Luulis että siihen vois joitain perustietoja laittaa, kun siihen sitä varten on tila laitettu. Helpompi laittaa siihen kun saa rauhassa miettiä ja muistella mitä autolle on tehty ja miten sen saa hyvin kuvailtua, kuin että puhelimessa koittaa ostajalle selittää ja muistaa kaiken, kuitenkin jotain unohtuu. Ostajan on ennen soittoa hyvä kirjoittaa avainsanoja paperille, jotta muistaa mitä piti kysyä (ite ainakaan en muista).

    Autojen kanssa en oo kovin kauaa ehtiny kauppoja tekemään mut muiden tavaroiden kanssa netin kauttaa kauppaa tehdessä olen huomannu että toimivin taktiikka on kysellä se, mitä tarvii tietää ja mahdollisimman äkkiä tehdä tarjous, yleensä jengi laahustaa kaupanteon kanssa pari viikkoa, miettii ja harkitsee ja kyselee et millon on viimeks öljytty se ja se, ostaja myy paljon mielummin sellaselle joka tuntuu oikeasti haluavan ostaa.
     
  14. M

    M Gearhead

    itelläkin pontiac myynnissä sekä nettiautossa että täällä ja sanotaan, että eipä eroa kauppapaikat toisistaan. ei tästä ole kauaakaan, kun joku sankari tarjosi broncoa 2:sta vaihdossa tyyliin "vaihdetaan päittäin". voorti reilu pari tonnia halvemmalla pyynnillä täällä myynnissä... tätä mä en ymmärrä.

    ei silti, eipä mua harmita, vaikka joku tarjoaakin kaikenlaista vaihdossa jos verkossa toimitaan. ei se nyt pitäisi olla niin suuri vaiva vastailla (tyhmiinkin) kysymyksiin. kyllähän sitä saattaa olla, että harrastajien keskuudessa iskeekin himo johonkin ihan muuhun mitä on hakenut. ja kyllä sitä itsekin tulee kyseltyä väliin vaihtoja.
     
  15. JPN73

    JPN73 1st gear

    Ihan hyvä kauppapaikka se nettiauto on, sieltä vaan kun kaikki idiootitkin noita ilmotuksia könyää. Sitten ne idiootit tulee tosiaan paikanpäälle vittuilemaan siitä -70lukulaisesta 1500eeron autosta sulle, kun ei se ookkaan ihan uuttavastaava :mad: !!! Niin ja ihan meinas unohtua, vaikka minunkin ilmotuksessa luki isolla, että EI VAIHTOA, niin voi hyvä tavaton mikä määrä vaihtoehdotuksia, idiootteja nämäkin perkele !!!
    Kokemusta nimittäin on ihan viimekesältä noista idiooteista, vaikka vielä moneen kertaan tuli etukäteen ilmotettua, ettei mun kauppaama auto tosiaan oo mikään loistoyksilö ja että tekemistäkin tulevaisuudessa ihan varmaan piisaa. Myinpä sitten auton idioottien nokan edestä paljon asiallisemmille ostajille :poff:
     
  16. virta

    virta Gearhead

    Osa Nettiauton myyjistä näkyy laittavan puhelinnumeronsa vasta tuonne selostuksen loppuun.Toinen numero on sitten isolla näkyvillä. :eek: :eek: ihmettelin että mikä juju tuossa on...
    No ne kaikki lähestulkoon kielitaidottomat kaverit jotka haluavat ostaa halvan auton mutta eivät tajua että siittä puuttuu moottori soittavatkin numeroon 2,jossa päivystää esim. puhelinvastaaja :p :p
    Itsekkin sain noilta kielitaidottomilta soittoja kun myin pikkuvikaista autoa.Noille on sitten todella turhauttavaa alkaa selittämään että auto pitäisi hinata pois
    :mad: :mad:
    Muutenkin kun noita prepaid kortteja nykyään saa melekin ilmaiseksi niin ne on käteviä autoa myytäessä.

    Ja nuo vaihtotarjoukset joita tulee vaikka selvästi ilmoittaa ettei ota vaihtoa.Kyllä täytyy sanoa että ne kyllä harmittaa :mad: :mad: varsinkin kun ne usein on sellaisia että vaihdokki on jotenkin vaan epäkurantti tai metsään hinnoiteltu.En kyllä kommentoi vaihtoehdotuksia lainkaan jos olen ilmoittanut etten ota vaihtoa,voisi auttaa jos muutkin lähtisi tälle linjalle.
     
  17. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Se on kyllä käsittämätöntä kuinka paljon Suomessa on lukutaidottomia,kauppasin pikappia vähän aikaa "vaihdetaankopäikseenauto.com":ssa ja laitoin selvästi mitä vain ja ainoastaan otetaan vaihdossa niin ei saatana näy menevän jakeluun :mad: :mad: :mad:
     
  18. lintta&romu

    lintta&romu Gearhead

    mä myin tänään b-kadetin nettiauton kautta. viime yönä pistin auton myyntiin
    ja tänään iltapäivästä tehtiin paperit. joskus tapahtuu kummallisia asioita :eek:
     
  19. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    itse olen myynyt ja ostanutkin parit autot tuon nettiauton kautta. Ihan hyvin se toimii jos vaan ei ota niin tosissaan ihan tyhmiä ideoita ja muistaa kysyä itsekin asioita. Ainahan autokaupassa on kädenvääntöä ja kiinnostavissa autoissa vielä useamman ihmisen kanssa.
     
  20. Hai

    Hai Double Gearhead

    Viime kesän kokemuksena huomasin, että niitä idiootteja löytyy myös ihan autoliikkeen pitäjistä/myyjistä.
    Myin noin 10t€ jenkkiä ja sama autojobbari tarjos ensin 25t€ matkailuvaunua, (vittu, ei vois vähempää kusen hajuiset lasikuitukopit kiinostaa!) sitten perään jotain yli 20t€ Ooppelia. Hei, haloo. Ilomituksessa oli, että harrastepelit vois kiinnostaa.
    Okei. Oli luova jobbari, kun tarjoo harrasteen vaihtoa karavaanariks tjsp. :rotfl:
    Harvoin yksityiset haluu kalliimpaan vaihtaa, mutta kokeilevat kepillä ja rahoituksella.
     

Kerro tästä muillekin!