Nettiauto vs overdrive

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja makemydayjew, 26.8.2011.

  1. makemydayjew

    makemydayjew 1st gear

    Erehdyin laittaan ilmoituksen tsättiautoon ja heti seuraavana aamuna sain todeta mimmosta väkee siä yön pimeinä tunteina vaeltaa :eek: .. vielä karseempaa kuin täällä, mikä tää ny on :oops: ...voi kristus! :rotfl: Ehkä kuiteskin suoli24llä on vielä rankempaa kamaa, se on sakeinta mitä oon löytäny täältä tiedon valtatieltä.
     
  2. Mora

    Mora 1st gear

    Kyllähän siellä ihan käsittämättömia tyyppejä on joukkoon, termi "ei vaihtoa" tarkoittaa ilmeisesti keskiverto sättiauton ostajan termein että vaihdetaan kaikkeen kalakukosta perkuujätteisiin ja mummon kalsareihin :rotfl:
     
  3. MustangSally

    MustangSally Gearhead

    Täytyy vissiin laittaa tämmönen havainnollinen kuva, jotta mihin vaihdetaan ---> klik! :rotfl:
     
  4. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    toi on vähän kakspiippunen homma..

    se et muodostuuko jonkun myynti-ilmoituksesta chat-ruutu vai ei riippuu monesta asiasta.. toiset ilmoitukset suorastaan kerjäävät huomiota osakseen, tahallisesti tai tahattomasti. sit tietynlaiset ajoneuvot keräävät hassuja kyselijöitä. ja sit jos joillekin pöhköille erehtyy vastaamaan, löytyy pian useampikin "vähän fiksumpi yksilö" jotka kukin katsovat parhaaksi taivastella "niiden tyhmempien yksilöiden" lukutaidottomuutta tai muuta ominaisuutta.

    omat ilmoitukseni eivät oo kyl saanu osakseen sellaista huomiota ku se pahimmillaan on, vaik oon myyny monenlaisia autoja. välillä kyl jopa toivois typeriä kysymyksiä, ihan vaik viihteen vuoksi.
     
  5. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Harva noista on oikeasti vaihtamassa jos kertoo että väliraha on tämä ja siitä ei ole mahdollista saada alennusta. Jotkut haluavat vain sen oman romunsa esille jonkun toisen, paljon klikatun ja suosikkilistatun auton kautta.
    Paljon näkee myös autoja joita myyjällä ei ole aikomus myydä koska liikennekäytöstä poisto mahdollisti pitempiaikaisenkin haaveilun ja mittailun siitä paljonko autosta mahdollisesti saisi. Tällainen ei ole laitonta, mutta sotii kyllä hyvää kauppatapaa vastaan, sillä aidolla asialla oleva ostaja, joka haluaisi vähän korjata hintapyyntiä, tekee vain turhaa työtä.

    Ja sellainen "liian rehellinen kaveri" saattaa tehdä jopa taloudellista tappiota ajatellessaan että jos mä nyt ostan sen kymppitonnilla, vaikka halvempi vastaava tulisi tarjolle, mutta ei kehtaa jättää tekemättä kauppaa siitä autosta mitä varten on niin paljon tehnyt taustatyötä.

    Kunnon kuvat ja edes jonkinlainen hyvällä suomen kielellä kirjoitettu (ei capslockia koko tekstiin ym.) myyntiteksti, niin sitä asiallisempaa on palautekin. Kirjoittaa vaikkapa wordiin kunnollisen myyntitekstin ja liittää sen chattiautoon.

    Kauankos teillä jotka olette OD:n kautta myyneet autonne, on menyt aikaa koko kiertoporsessiin? Ja miten oli ostajaehdokkaiden laita verratuna chattiautoon?
     
  6. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kyllähän OD:n tosiharrastajien kanssa käytävä kauppa on aivan eri maata kuin Nettiauton ostajien. Jää turhat jäpinät pois ja harrastaja ymmärtää olevansa ostamassa 30-80 -vuotta wanhaa autoa.

    Pahimpia ostajia on isä/poika -partiot. ARGH sitä viisastelun määrää...
     
  7. JHämming

    JHämming 3rd gear

    isä ja pojat tontilla on tosiaan joskus rasittavaa. viimeksi tosin kun möin auton pois niin isukki kysy vaan pari kysymystä, ja poika pisti rahat kouraan. ei koeajoja, renkaanpotkimisia eikä peltien peilailuja. hintakaan ei ollu niin alhainen että olis jääny kaiveleen. alle 10 min. ja kaupat tehty.
     
  8. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Sitten varmaan postimiehen poika ;)
     
  9. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Tästä syystä ostin ensimmäisen autoni isältä salaa. Sitä myötähäpeää auton haukkumisesta, puhumattakaan hihnanvaihtoajankohdan tiukkaamista työntötankokoneisesta autosta ei vain olisi kestänyt. Noita isä/poikapartioitakin on kahta tyyppiä. Joko vanha äijä aikuisen poikansa kanssa tai sitten keski-ikää lähestyvä isä, joka haluaa näyttää ajokortti-ikää lähestyvälle pojalleen miten myyjiä käsitellään, usein siinä vain itsensä nolaten ja poikakin vetelee spedeläpsyä otsalleen.

    Appiukko/vävypartiosta jäi positiivisempi mieli. Tulivat trailerin kanssa, koeajoksi projektiautolla riitti metri pakkia ja ykköstä ja ei muuta kuin auto ylös. Ei haitannut edes pakoputken tipahtaminen trailerille ajettaessa.
     
  10. kapa

    kapa 3rd gear

    mulla oli kans vähä samanlainen tapaus, isä kysy pojaltaan -tykkäisikkö sä ajaa sillä?
    myöntävän vastauksen jälkeen isä lato taalat tiskiin :lol:
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Harrasteautot ja V8 räyhämotit myyny OD:en kautta nopeasti. Hinnat kohdillaan. Yksi meni samana päivänä. Uusia kavereita tullu kaupanpäälle. Käyttikset nettiauton kautta edelleen asiallisesti hinnoiteltu. Ei vaihtoa joka ilmossa. Vaihtoa tarjottu jokaiseen, mutta en niihin edes vastannu.
     
  12. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Sitä minä ihmettelen että miksi niihin vaihto- yms. kyselyihin edes vaivaudutaan vastaamaan jos on selvää ettei ilmoitustakaan ole luettu/ymmärretty. Jos noille turhille kyselijöille ei kukaan vastaa, niin kait sitä jossain vaiheessa kyllästyy kyselemäänkään. Vai?
     
  13. tammercity

    tammercity Gearhead

    Kyllä mä pitäisin isä/tytär ryhmää vielä pahempana.

    Se on yleensä autoista ei kumpikaan tiedä hevon vit... ja perään soitetaan aivan varmasti.
    Oli se sitten huomenna tai puolen vuoden päästä kun romusta on vaikka öljypohjan tiiviste haperoitunu ja räkässy öljyt pihalle, niin aina siellä isi poraa puhelimen päässä, että te olette kusettanut minun tytärtäni, rahat takasi.

    Kriteerit on vielä yleensä semmoset, että tyttärelle nyt hyvää, toimivaa ja luotettavaa 300euron käyttöautoa ollaan hakemassa.

    Se on melkein puhelimessa voi suoraan sanoa, että pihaan jos eksytte niin teille ei myydä vaikka maksaisitte tuplat
     
  14. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    Nettiauto toimii!
    ODlla on hauskempaa ja aika kuluu. Kauppaa ei synny autoista, muut kyllä myy. Voi tosin olla väärät merkit ja mallit?
     
  15. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Auton ostaja, varsinkin harrasteauton, pelaa objektiivisuuden sijasta pitkälti mielikuvilla. Sama iskostuu myös myyjänä toimiessa, on joku mielikuva tosiostajasta, jonka Cadillac -hankintaa ei jarruta edes työkkärin karenssi ja kaupaksi menemätön 2-kilpinen Mazda 323. "Joku päivä vielä se tulee pihaan, maksaa pyydetyn hinnan ja ajaa Caddyn pois".
     
  16. Putte

    Putte 1st gear

    Tai sitten pitävät vastaamattomia myyjiä mulkkuina, vaikka eivät itse ole ymmärtäneetkään lukemaansa.
     
  17. houru

    houru Gearhead

    näin on todettava.mulla oli firebirdi vuoden odella myynnissä eikä ainuttakaan kyselyä.sitten sain ittestäni sen verran irti että panin nettiautoon ilmon.erittäin vähäsanaisen sellaisen.ja heti seuraavaa aamuna tuli soitto ja heebo tuli kattelemaan ja koeajamaan ja osti pois.
    ylipäätään eka auton minkä myyn "julkisesti". yleensä niitä tulee vaan ostettua. :lol:
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    En kuittaa Hourulle. Mielestäni asiallinen Firebird oikealla motilla järkihintaan. Ihmettelin itsekin kun ei mene Auto kaupaksi. Topille sanon että tämä on hinnoittelukysymys.
    Siihen vielä kerran kun mun on pakko ollu myydä jotain niin hinta kohdalleen ilman vedätystä. Tää on epistä. Aina kun ostan jotain ne maksaa hunajaa. Sitten kun tulee kiire hukkaa jotain ne menee alle torihintojen, mutta OD:n kautta menee ja ostaja on tyytyväinen.
     
  19. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    Pakko kans heittää kokemusta Isä-Poika ostoksilla-aiheesta.... Eli oli myynnissä siskon pojan rutku volkkari joka hinnaltaa noin 400€.
    Isä kävi edeltävänä päivänä tsekkaamassa auton ja ihmetteli tovin ja sano jotta tulee huomenna katsomaan poikansa kanssa, nyt kun ei vesisateen vuoksi nähnyt hyvin pinta vikoja ym.

    No seuraavana päivänä tulivat ja katsoivat auton niin tarkasti läpi että meni toista tuntia ja tämän jälkeen sitten mietittiin hetki. Päätöksenä että he miettivät vielä...
    Nauratti kyllä sisäisesti aikas railakkaasti tuo touhu, ilmeisesti uutta olivat ostamassa, harmi kun löyty pari vikaa.

    Itse kun tuppaa alle tonnin auton ostamaan jo melkein silmät kiinni jos se nyt vaan liikkuu ja toimii jotenkin...Harvoin sitä ajatteleekaan uudeksi.
     
  20. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Ja mitä tulee tuohon auton haukkumiseen ja näsäviisasteluun niin valitettavasti moottoriajoneuvot tuntuvat olevan ainoa, jonka myyntiin olennaisena osana kuuluu se että ensin haukutaan tuote mutta tarjoudutaan silti ostamaan se kunhan hinta on alempi.

    Vertailun vuoksi voidaan ottaa vaikka kitarat. Viimeisen 5 vuoden aikana olen myynyt muistaakseni neljä kitaraa yksityisesti ja nyt hiljattain banjon ja pari huuliharppua. Renkaanpotkijoita toki on tai niitä jotka haluavat vain rupatella jonkun kanssa ilman ostoaikeita, mutta koskaan en ole törmännyt siihen että haukutaan soitin ja syytetään huijariksi mutta edelleen tarjoudutaan ostamaan alle käyvän hinnan. Ehkä se on ollut vain tuuria, koska olen tehnyt kuin Rebeli, eli heti hinta kohdalleen ilman vedätystä.
     

Kerro tästä muillekin!