Nettiautosta bongattua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    toi saab fontilla kirjotettu turbo kyl kruunaa ton härvelin
     
  2. Zejk1

    Zejk1 2nd gear

    Nettiautoa selatessani osui silmiin tuttu vekotin....korinvaihtona tehty ja prosentit oli 49,5. Nyt näkyy kuvissa että vaihdettu paljon isompi ja useampiventtiilinen moottori. Saattaa alkaa olemaan tunnelma katossa, nimittäin kellarin katossa, jos joku asiasta ymmärtävä virkamies hoksaa kupletin juonen. Myyntikuvissa ainakin itse pitäisin konepellin visusti kiinni ....
    Ps, tämä siis vain vinkkinä....nythän siinä passeli kone. Tulee vain mieleen takavuosilta itg magazinessa esitelty korinvaihto auto missä jutussa kerrottiin että rikkoontuneen vaihteiston tilalle vaihdettiin uusi. Posti toi jutun jälkeen veromaksu lapun kun se olisi pitänyt vaan vanha laatikko korjata. Auto meni purkuun.
     
    Muokattu: 14.10.2019
    mikkis83 tykkää tästä.
  3. T5

    T5 3rd gear

    Kiitos.
    Linkki näihin ois kiva. Vai onko nämäkin niitä "TIETÄJÄT TIETÄÄ!!1!"-juttuja?
     
  4. Zejk1

    Zejk1 2nd gear

    En viitsi linkkiä laittaa..lähinnä ajattelin että jos myyjä huomaisi tämän viestin. Minulle henkilökohtaisesti aivan samantekevää mitä autoon vaihdettu mutta ajattelin ettei myyjä/ostaja pahoita mieltään jos tulee harmeja asiasta. Ja kyseinen auto ollut omistuksessani aiemmin 10 vuotta joten tiedän prosentit ja moottorin joka autossa ollut.
     
  5. T5

    T5 3rd gear

    Mulla on sit varmaan erilainen tuo ajattelumaailma. Minun mielestä tuommoiset kusetukset pitäisi tuoda muiden tietoon samantien. Jos (ja ilmeisesti kun) kyseessä on harrasteauto, niin sinne joku aloitteleva harrastaja upottaa säästönsä ja saa kasan sitä ihteään takaisin.

    Kusetuksena tuo on ihan samanlainen, kun mittaria ruuvattaisiin taaksepäin tai jostain kolariautosta tehtäisiin kamala kittipommi liikenteeseen. Toki niidenkin käyttöä voisi jatkaa, kun tuossa sinun mainitsemassasi tapauksessa se käyttö loppuu aika lyhyeen.
     
    mikkis83 ja Karpov tykkäävät tästä.
  6. Zejk1

    Zejk1 2nd gear

    Pertti K ja T5 tykkäävät tästä.
  7. Hai

    Hai Gearhead

    Aika pitkään ollut myynnissä, kun ensimmäinen kysymys on 04.06.2018.
     
  8. paja1

    paja1 Gearhead

    Lehtijutun perusteella meni verot maksuun ja sitten kun soitti virkamiehelle että "purkasin sen jo" niin veroja ei tarvinnu maksaa?
     
    mikkis83 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  9. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Tostahan näkee heti että se kone on vaihdettu kun avaa pellin kun se ilmotetaan isolla siinä kuomussa. Saa aika tyhmä olla ettei tota hokaise. :rotfl: Se kynnys käräyttää tollaset vehkeet on aika iso. Toi kuitenkin näyttää kohtuu siistiltä harrasteautolta eikä miltään veronkiertokikkareelta. Sama juttu kun museoautolta otettais se status pois.
     
  10. Mac

    Mac 3rd gear

    Miten helkkarissa tuo voi olla edes katsastettu?
    Vanhan 16 venttiilisen version jotenkin olisi voinut kuvitella mennä katsastussedän simien läpi, mutta tuommoinen viritelmä huutaa jo niin muutoskatsastusta kuin olla ja voi.
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  11. Charger´69

    Charger´69 Gearhead

    Joo ei tuo kyllä helpolla huomaamatta jää jos sen haluaa huomata. Mutta kyseessä muuan tonnin vanha Golf joka kuitenkin siistin oloinen, voipa olla että ei ketään silti kiinnosta. Mutta kyllähän tuon kanssa saa riskillä elää, auton arvo ei niinkään se riski kun tuosta ei kovin korkealta voi tipahtaa mutta rangaistushan voi olla tuntuva jos oikeasti joku tuosta haluaisi alkaa vääntämään.

    Mun puolesta saisivat nollata noiden korinvaihtojen prosentit tai muuttaa käytäntöä, onhan se ihan syntyjään ollut jo vammanen ajatus että jos korin vaihdat niin se alkuperänen sinetöity tekniikka pitää olla siinä maailman tappiin asti. Jos tässä nyt niin luontoakin pitää miettiä nykyään niin ei se kyllä senkään etu ole että nuo korinvaihdot päätyy kierrätykseen pelkästään sen takia että entisestä koneesta tuli kampi läpi ja prosentit ei anna lupaa enää moottoria vaihtaa toiseen. Monet korinvaihtovehkeetkin on erityisen siistikuntosia, onhan se melkonen harmitus jos sellanen päätyy Kuusankoskelle pelkkien pykälien vuoksi.

    Tosin ite en juuri noista syistä laita mistään hinnasta korinvaihtoa, ei vaan jaksa jännittää ja tapella typerien sääntöjen kanssa. Aikanaan on ollu mullakin parikin korinvaihtobemaria ja ottihan se pattiin aina kun tiesi että jos kilahtaa niin koko auto voi olla sen jälkeen enää osien arvonen.

    Eihän noita korinvaihtoja oo mitenkään paljoa harrasteautokannasta ja nykyään tuskin juurikaan noita edes tehdään lisää, antasivat vapauden noihinkin vaan vaihtaa rikkoontuneet osat uusiin vastaaviin edes. Edes niin että vapauttasivat kaikki ennen tätä vuotta tehdyt että vapautukset ei houkuttaisi porukkaa noita tekemään enää lisää.
     
    mikkis83, juko7, Pertti K ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Korjatkaa, jos olen tajunnut väärin.

    Eikö korinvaihtoautonkin voi korjata siten, että vaihtaa rikkoutuneen osan tilalle samanlaisen osan? Muutosprosenttihan tuo on?

    No, mulla on yksi prosentti muutosta, kun laitoin piilofarkkuun ALKUPERÄISEN takapenkin paikoilleen. En viitsinyt kähteä tappelemaan...
     
  13. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Pitääkö tää enää paikkansa?:

    "Ajoneuvojen osien ja osakokonaisuuksien suhteelliset osuudet on määritelty vaurioituneen ajoneuvon kunnostamisesta ja ajoneuvon kokoamisesta osista annetun liikenne- ja viestintäministeriön asetuksen (1258/2002, muutettu 104/2005 ja 1087/2006) liitteessä. Kanta-ajoneuvon osuus pienenee aina, kun jokin taulukoissa mainituista alkuperäisistä osista vaihdetaan. Myös rikkoutuneen tai epäkuntoisen osan vaihtaminen samanlaiseen osaan pienentää kanta-ajoneuvon osuutta."

    https://web.archive.org/web/2017011...uudelleenverottaminen_osien_vaihtamisen_takia
     
  14. Charger´69

    Charger´69 Gearhead

    Noin kai se on menny jo aikapäiviä. Noissa korinvaihdoissahan on (tai siis pitäisi olla) sitä kanta-autoa yleensä moottori ja voimansiirto, sitte sisustaa jne. että on saatu korinvaihto niin tehtyä että kanta-auton osia siinä on yli 50%. Nuo kanta-auton osat pitää myös pitää siinä AINA varsinkin jos prosentit on muutenkin lähellä 50%:ia ettei pelivaraa ole. Toki kuluvat osat kuten jarrut yms saa vaihtaa ja huoltaa normaalisti, mutta moottori ja voimansiirto esim on sallittua vain korjata, EI VAIHTAA, muuten nousee prosentit ja se taas on kiinni korinvaihdosta kestääkö vaihdettujen osien prossat nousta.

    Sen korin taas itessään saat vaihtaa vaikka sata kertaa, koska se on jo laskettu vaihdettuihin osiin. Tuossa korinvaihdossahan se just vaikeaksi tekee se että sen on yleensäkään voinut tehdä, on pitänyt kanta-autosta ottaa koko tekniikka + paljon muuta, eli yli 50% edestä osia. Tekniikanvaihtohan on täysin eri peli, siinä on vaihdettu moottoria ja voimansiirtoa ja niistä on prossat otteessa, jos joku noista porsii niin siinäku vaihat vaikka 100 eri moottoria keulille, prosentit ei nouse. Korinvaihto on hyvin vaikea jos moottori tai vaihelaatikko esim hajoaa lohkoa/kuoria myöten...
     
    juko7 tykkää tästä.
  15. Zejk1

    Zejk1 2nd gear

    Tuo kyseinen vw on erittäin hyvä koriltaan , amerikasta tuotu ja autossa korimalliin harvinainen ohjaustehostin. Alunperin ollut 1,8 koneella mutta kanta-auto ollut vain 1,5.
     
  16. karra

    karra Gearhead

  17. mpower

    mpower Gearhead

    mikkis83 tykkää tästä.
  18. Karpov

    Karpov Gearhead

    mikkis83, Charger´69, Gary Grand ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. exchevelle

    exchevelle 3rd gear

    Tahallaan vai tahattomasti. Pienempää tila-auto Toyota Corolla Versoa myydään isompana Avensis Versona o_O Vieläpä 7-paikkaisena mallina :rotfl: Avensis Versoa on saanut myös 7-paikkaisena. Corolla Versoa ei tietääkseni.

    https://www.nettiauto.com/toyota/avensis-verso/10856237
     
  20. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Vieläpä melkein Bible-beltillä, missä välimatkat on pitkiä ja perhekoot isoja.
     

Kerro tästä muillekin!