Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

1. Terok

Terok 1st gear

Tässähän noi faktat tulikin, eli alkuperäinen loota on juuri TH375. Ai mistäkö tiedän? Sattuu olemaan mun vanha auto ja mä olen ton tekniikan rakennuttanut Kivinummella. Auto on melko orggis ulkoasultaan, pieni madallus on entisen omistajan jäljiltä. Sisältä erittäin siisti ja ehjä, ainoa muutos on Autometerin rundikello. Sniperin näyttö on hanskalokerossa, en halunnut sitä näkyviin. Eiköhän Janne saa nekin kuvat otettua...

2. leivonharri

leivonharri Gearhead

On kyllä törkeen hieno chevy.

3. Lowry

Lowry 2nd gear

Tais toi SS löytää jo uuden omistajan.

isalmela tykkää tästä.
  4. Lowry

Lowry 2nd gear

Tämä kerkesi jo siirtyä Poriin liikkeeseen, mutta kävin nyt silti ihan ostomielellä paikan päällä. Aika rujosti oli peltitöitä tehty Kalifornia autoon ja olisi saanut tehdä jatkossakin. En tiedä oliko sitten liian kovat odotukset suorituskyvyn suhteen, mutta tuntui että se tuli esille lähinnä ääninä. Liikkeen myyjä oli kyllä asiallisen oloinen kaveri ja tuntui tuolle olevan ostajia, vaikka ei minulle kelvannutkaan.

Saa varmaan viikata ostohousut takaisin kaapin perälle, kun ei alle kahden kympin taida nykypäivänä saada oikein mitään kiinnostavaa jenkkiautoa.

5. Fuselage

Fuselage Gearhead

Meinasin ehdottaa, että jos isot muskelit kiinnostaa, niin Moparin c-bodyt. Mutta kävin nettiautosta katsomassa tarjotaa ja hintoja, onneksi olin jo valmiiksi istumassa... Tätä vauhtia noi menee vuoden päästä hinnoissa ohi jo Hemi E/B bodyistä.... :D

6. Lowry

Lowry 2nd gear

No tässä nyt mennään vähän fiilispohjalta päivän mukaan, mutta periaatteessa joo muskelivuosien 2d(ht) autothan ne eniten kiinnostaisi, mutta niissä toki on ne kovimmat hinnatkin.

Onhan näitä C-bodyjakin tullut katsottua, kun nettiauto on melkein 24/7 auki.

https://m.nettiauto.com/chrysler/newport/11504293?vifAdCount=4&vifNav=Y

https://m.nettiauto.com/chrysler/newport/11589431?vifAdCount=6&vifNav=Y

https://m.nettiauto.com/plymouth/fury/11589170

Hinnoista en muuten tiedä onko miten kohdallaan, mutta ensimmäinen osuisi budjettiin, tosin oletettavasti "virheet" vasemman puolen lokarien maalipinnassa tarkoittanee hitsihommia ja niitä on jo ennestään tarpeeksi. Ei koske pelkästään tätä autoa, mutta en ymmärrä minkä takia ilmoituksiin ei ylipäätänsä voi ikinä laittaa sellaisia kuvia mistä näkisikin jotain. Turha soittelu ja ympäri maata ajelu tuhlaa vaan kaikkien aikaa.

En tiedä irtoaisiko kaksi muuta alle kahteen kymppiin, mutta varsinkin keskimmäinen on ainakin kuvien perusteella ehkä vähän turhankin hieno, kun auto tulisi ihan rehelliseen ulkokäyttöön eikä talliin koristeeksi. Helvetin isojahan noi on, että ehkä etusijalla olisi kuitenkin jotain vähän pienempää. Sinänsä isolohko Moparissa olisi plussaa, että tarvittaessa voisi lainata ikuisuusprojekti Challengerista stroukkerin jne.

Alkaa kyllä ajokausikin jo olla kohta ohi, että ei tässä sinänsä mitään hätää ole, mutta voisihan sitä rahaa nyt käyttää kerran sitä tuli käyttötilille siirrettyä.

Muokattu: 9.9.2020
  7. tammercity

tammercity Gearhead

Tämäkin näköjään pysyy tuon autoliikkeen ikkunalla taas talven yli
    https://www.nettiauto.com/cadillac/brougham/9653228
    Poika käy koulua tossa lähistöllä, niin katsellut jo muutaman vuoden käkkylää lasien läpi aina kun seison valoissa siinä vieressä.

8. dallas

dallas Gearhead

No katos perskele. Aina sitä oppii jotain uutta. :oops:

9. BRAKE DRUM

BRAKE DRUM Double Gearhead

Montako HEMI B- tai E-Bodya on ollut myynnissä nettiautossa viimeisen vuoden aikana kun kerta tiedät hintatasonkin?

exchevelle tykkää tästä.
  10. Lowry

Lowry 2nd gear

esmi tykkää tästä.
  11. Fuselage

Fuselage Gearhead

12. hla

hla Gearhead

2dHt:

https://m.nettiauto.com/dodge/monaco/11384286?vifAdCount=11&vifNav=Y

Väärä korimalli vissiin, mut sopis budjettiin:

https://m.nettiauto.com/dodge/polara/11583525?vifAdCount=7&vifNav=Y

isalmela, Lowry ja esmi tykkäävät tästä.
  13. Lowry

Lowry 2nd gear

Monaco näyttää hienolta, mutta ei oo kuitenkaan mun auto. Polarasta puuttuu kova katto.

Nettiauton tarjonta on selattu niin moneen kertaan läpi, että jos joku jotain tarjoaa, niin mielellään sellaisia autoja mitä ei sieltä löydy. Jännästi se tuntuu taas menevän niin, että silloin olisi kaikkea kiinnostavaa myynnissä kun ei ole rahaa, tai on jo kerennyt ostaa jotain, ja sitten kun on rahaa ja ostohaluja, niin ei löydy oikein mitään. :)

14. leivonharri

leivonharri Gearhead

Tuolta Ruotsin puoleltahan näitä kannattaa krooniseen autokuumeeseen katsella...

https://www.blocket.se/annons/jamtland/cheva_el_camino_70/90884698

Ihan kun olis chopattu Camino?

Niin, kyllä siis sielläkin autoista pyydetään rahaa, mutta tarjontaa on aika paljon enemmän ja tuntuu, että "Brukskick" tarkoittaa jotain muuta mitä "käyttökuntoinen".

isalmela tykkää tästä.
  15. leivonharri

leivonharri Gearhead

https://www.blocket.se/annons/ostergotland/chevrolet_biscayne/91788580
    2D sedan isolohkolla ja nelilovisella manuaalilla, tuollaisen sinä tarvitset!

16. exchevelle

exchevelle Gearhead

Niinkuin tuossa viisaasti toteat niin hitsihommia varmaan tiedossa. Ei se ruoste vaan yhteen kohtaan lokasuojaan iske (tai muutamaan niinkuin näyttäis tuossa). Muutenkin vähän epäilyttävän näköinen maalaus kun näyttää ruostekukkasia puskevan maalin läpi tuosta pyöränkaaren yläpuolelta.

Muistelen menneitä mutta eikös Keminmaalla ollut pidempään myynnissä vaaleansininen C-body joka olisi vastannut hakukriteereitä?

Lowry tykkää tästä.
  17. Lowry

Lowry 2nd gear

Mikäli puhutaan siitä kolmesatasesta, niin kyllähän sitä tuli katseltua. Se vaan kerkesi mennä ennen kun sain myytyä yhden auton pois, että sain nostettua budjettia riittävän ylös. Jos se olisi ollut jossain lähempänä, niin olisi varmaan tullut käytyä katsomassa, mutta n.750km välimatka asettaa omat haasteensa. Silloinen myyjä taitaa kirjotella foorumille, niin osaa varmaan kertoa auton kunnosta enemmän, mutta kuvissa olin näkeväni kuplimista vinyylin alla ja sen nyt tietää mitä se tarkoittaa. Mutta tämä tosiaan vaan kuvien perusteella nähtynä.

18. Lowry

Lowry 2nd gear

Joo ei mulla mitään epäilyksiä sen suhteen ollutkaan etteikö auto olis matkasta suoriutunut, vaan lähinnä haaste oli omat aikataulut. Mutta eipä ollut rahaakaan tarpeeks vielä sillon, niin ei siitä tosiaan sen enempää.

19. el borrachitos

el borrachitos Gearhead

En tiedä mitä esim.odotat 15tonnin muskelilta tekniikan suhteen, mutta ainakin orkkis voimamoottorien kanssa saat tän hetkisillä hinnoilla laittaa pöksyt naftaliiniin. Pienempi koneisia saattaa hintaan mahtua kun osuu kohdalle. Daamilla osui, kun od:n kautta eri ketjuja selaamalla löytyi ihan muualta kuin marketista aito ’70 350GS, mikä ei varsinaisesti ollut missään myynnissä, leima kylmä ja tehostimen pumppu irti vuodon takia. Auton mukana seurasi korjaussarja, sekä kasa muita osia. Alta 2 tuntia siitä, kun auto oli tullut pihaan, se oli käynnissä ja leima kunnossa seuraavaa päivää varten. Helvetin hyvä ja ehjä auto. Lähinnä kosmeettista siistimistä ja detaljien harrastamista. Niin helppo ja hauska auto ajaa, et eukko vetelee sillä 30km suuntaansa duuniin joka päivä. Mulla oli ostoilmoituksia täälläkin, ja tuli parit ihan potentiaaliset yhteydenotot ja ne käytiin myös kattomassa. Oli hyviä ehdokkaita, mutta niissäkin hinta alkoi kakkosella, mikä löi loppujen lopuksi pensselit santaan. Mm.erittäin siisti ’70 GS 455 klooni, josta oli rutkasti kuitteja moottorista jne. Sitten Vantaan Rompetorilla oli/on vieläkin? myynnissä ’71 Skylark 2dht 350:llä, 15900€. Nettiautoon ei mahdu kerrallaan per ilmoittaja kait kun 5 autoa, joten se ei välttämättä ole näkyvillä. Soita sille ja kysy, jos sellainen kiinnostaa. Privana voin antaa 455GS klooni myyjän tiedot, jos budjetti venyy. Se on mun mielestä ihan asiallinen pirssi. Kireenbudjetin touhu vaatii vähän aktiivisuutta ja kekseliäisyyttä

1purehell tykkää tästä.
  20. Lowry

Lowry 2nd gear

15 tonnia olin ajatellut alunperin max. budjetiksi tähän paikkaan ihan yleisesti harrasteajoneuvolle ja sitä budjettia tuli nyt hilattua sinne kahden kympin korville. Muskeliauto on tietysti aina vähän tulkinta kysymys, mutta ainakin omasta mielestä katse on nyt ehkä enemmänkin muskelivuosissa, kuin varsinaisissa muskeliautoissa. Jonkunlainen käsitys on muskeliautojen hinnoistakin, kun yksi E-body löytyy tallista. Mainitaan nyt vielä sekin, että se ei myöskään tarkoita, että autossa olisi välttämättä jotain vikaa, tai että hinnoittelu olisi pielessä, jos se ei minua kiinnosta. Tilanne nyt vaan on se, että mikään pakko ei ole ostaa mitään, niin yritän ostaa kerralla sellaisen mikä oikeasti tuntuu hyvältä.

Laitetaan tähän nyt pari esimerkkiä tältä kesältä 15-20k€ väliltä, mitkä ainakin ilmoituksen puolesta olisi vaikuttanut potentiaaliselta.

https://www.nettiauto.com/chevrolet/silverado/11483301
    Tätä tosiaan olin lopulta lähdössä ostamaan, mutta jahkailin liian pitkään ja kun lopulta soitin, niin joku toinen oli samaan aikaan tekemässä kauppoja.

https://www.nettiauto.com/plymouth/duster/11564029
    Jos en nyt väärin muista, niin tämäkin oli alle 20k€, mutta menikin kyllä hetkessä.

Ja onhan noita muitakin ollut ja on mahdollisesti nytkin.

Kerro tästä muillekin!