Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. kippis

    kippis Gearhead

    aattelin vaan, vaihtokauppoja täs suunnittelin... mut katotaan ny.
     
  2. JJ

    JJ Gearhead

    Tuo Valkealan auton kunto ei vastaa kuvia.
     
  3. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Joo mun kaveri kävi kans tuota kattoo vajaa vuosi sitte ja ainaki sillon oli ollut melko kova pettymys hänen mielestään. Ainahan sitä voi kattomassa käydä ja oma näkemyksensä esittämässä, pitkään tämä on myynnissä ollu että kyllä se ois menny jos hinta/laatu ois kohillaan.
     
  4. malvasto

    malvasto 3rd gear

  5. hartsa69

    hartsa69 Gearhead

    roadmaster95 ja isalmela tykkäävät tästä.
  6. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Voi että ku siinä vanhemmassa kopassa ois ton sisusta, muuten tuo 300C meni ihan lussuksi koriltaan kun päivittivät. Just se klassinen luukki mitä vanhemmassa oli tapettiin tolla perus tylsällä tässä uudessa.
     
  7. hartsa69

    hartsa69 Gearhead

    Jep, vähän sellanen mersun oloinen.
     
  8. tapsah

    tapsah 2nd gear Bannattu

    eikö tuo koppa ole sama mutta siihen on ympätty Pt-cruiserin keula??
     
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  10. malvasto

    malvasto 3rd gear

  11. hartsa69

    hartsa69 Gearhead

  12. isalmela

    isalmela Gearhead

  13. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    59 900e...sillä saa Ville myydä tosi kauan :rotfl:

    Ei ole edes jenkeissä tuon arvoinen...siellä saa ajamattomia, muovit penkeissä.
    Vuosimalli on ja pysyy 1990, vaikka onkin rekisteröity 1991.
    Lisäksi noita Suomi-silputtuja typeryyksiä täynnä, kuten keskikonsoli puuttuu, tilalla tuo tökerö lisäpenkki (Aro harrasti juuri näitä, YÖK !!!), se on heti yksi paha miinus + typerä pesuainepussi/pilattu maski tyhmine pesusuuttimineen + etulokareissa reiät suomi-vilkuille jne :wc:

    Hinta voisi ehkä olla jotain 17900 - 19900e koska varmaan kohtuu räpeltämätön yksilö.
     
    litres tykkää tästä.
  14. hartsa69

    hartsa69 Gearhead

    Voisihan sitä sanoa, että hyvä aihio jatkoon...
     
  15. TimoN

    TimoN 3rd gear

    Joku varmaan taas riemastuu museoajoneuvokommenteistani, mutta sanonpa silti...

    https://www.nettiauto.com/dodge/charger/9635685

    Jos oikein muistan, niin tämä on pitkäänkin ollut myynnissä, näyttää hienolta ja voi olla vaikka kuinka hyvä mutta ihmetyttää toisaalta myyntipuheessa se, että mainostetaan museoajoneuvoksi ja siihen hyvin sopivasti kerrotaan, että on alkuperäinen auto. Kuitenkin runkonumeron mukaan tuossa on ollut uutena 318 pikkulohko, eikä itse asiassa 1970 Charger 500 -malliin edes saanut tuota 440 isolohkoa tehtaalta. Se on mielestäni ihan merkittävä poikkeus siitä alkuperäisyydestä.

    Vähemmän merkittäviä poikkeamia (jotka kuitenkin alkuperäiseksi väitetyssä museoajoneuvossa kiinnittävät huomiota) ovat esim. ulkonäöltään varsin räikeä MSD sytkä, jälkikäteen lisätty tarvikemallinen paisuntasäiliö tms., 2000-luvun soitin ja tulipellistä tyhjänä törröttävät ilmastoinnin putkiyhteet.

    No, kaipa nuo toivottavasti ovat seikkoja, jotka jokainen yli 50-vuotiasta autoa melkein 60 000 eurolla ostava henkilö ymmärtää tarkistaa ennen ostopäätöstä.
     
    SK-, isalmela ja Bluestone tykkäävät tästä.
  16. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    No tuo kommentti missä mainitsee sanan alkuperäinen mun käsittääkseni viittaa tuohon koriin itsessään kun puhutaan ettei ole koskaan hitsattu. Tuo moderni CD-soitin pistää kyllä pahasti silmään itellä kuten tuo erittäin ala-arvoisesti asennettu paisuntasäiliö, mutta nuohan on todella helposti fixattavissa lähes kulutta.

    Hyvähän se on ettei Museotarkistus YLEENSÄ ole sentään pilkunnussimista, tosin siihenkin osa museotarkastajista kykenee vallan kiitettävästi. Onhan kuitenki 1970 Chargeriin saanut 440 moottoria joten ite taas en perusta siitä miten se just mallikohtasesti menee, mun makuun täysin hyväksyttävä ja jopa suotava homma että semmonen pellin alta löytyy. On teknisesti kuitenkin oman aikakautensa mukainen, eikä pellin alla ole mikään LSx :poff: Eli täyttää kyllä museovaatimukset sen osalta, edelleenki saa olla rakenneltukin auto kunhan on oman aikakauden mukainen, ja se on puhtaasti hyvä juttu että noita ei pelkkien koodien ja build sheetien perusteella määritellä.

    Minä nyt en kyllä muutenkaa oo mikkää numeroiden ja alkuperäsyyden perässä juokseva joten tämä sellaisten silmien läpi katellen kommentoitu :D Yleisesti ottaen minusta ihan asiallisen olonen Chargeri eikä mitään niin isoa ole etteikö ehdottomasti kuuluisi museorekkariin, mutta sininen Chargeri sinisellä sisustalla ei silleen itellä innosta sen kummemmin. Ja onhan tuotaki toki aikansa jo myyty eikä oo vielä menny, että vielä ehtii tämäki omistajaansa.
     
    isalmela ja TimoN tykkäävät tästä.
  17. kippis

    kippis Gearhead

  18. Mac

    Mac Gearhead

    Itsekin olen ihmetellyt noita museorekisteröityjä muskelijenkkejä, joissa lähes jokaiseen on ilmestynyt se voimamoottori pellin alle.
    Mietiskellyt onnistuisiko samalla periaatteella jos hommaisi W124 200D:n ja laittaisi sinne 420:n tekniikan, että kelpaisiko museorekisteriin.
     
  19. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

  20. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Eikös museauto saanut olla rakennettukin, jos se on ajan tyyliin rakennettu. Eli niinkuin se olisi siihen aikaan tehty, senaikaisella tekniikalla, polttoaineensyötöllä, moottorinohjauksella, jne. Jossain oli minusta jälkiturbotettu bemarikin museorekisterissä.

    Asiaan liittyen, minusta jonkun pitäisi museoida edes yksi suomalaisen autonrakentelukulttuurin helmi, sellainen korin- ja tekniikanvaihtomersu, joka rakennettiin vaihtamalla lopuunajettuun suomenkilpiseen ambulanssimersuun saksantuonnista ensin puolet osista, ja hieman myöhemmin se toinen puoli.
     
    Muokattu: 19.3.2021

Kerro tästä muillekin!