Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. hartsa69

    hartsa69 Gearhead

  2. tapsah

    tapsah 2nd gear Bannattu


    no nyt pomppas, nyt onkin oikein auktoriteetti selittämässä..
    elä kuulee arvostele toisten tekemiä juttuja, joku ja varmaan moni pitää sitä sun koiranoksennus perä-pohjolan autonäyttely-voittajaa ja yhtä typerää peräkärriä räpellyksenä.
     
    Muokattu: 27.3.2022
  3. Inlinee

    Inlinee Gearhead

  4. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Tyylitajua ei saa edes rahalla.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  5. tapsah

    tapsah 2nd gear Bannattu

    no se kyllä huomattu tyylitajua se on huonokin tyylitaju...
     
  6. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Eikä varsinkaan sillä...:confused:
     
  7. Capri 69

    Capri 69 Gearhead

    Hyvä hinnan nousu. 1500 € oli pyynti autoliikkeessä ilman vahausta. Itsekin meinasin käydä katsomassa, mutta oli heti myyty. Pienehkö harmitus, jos menee lähellekkään pyyntiä.
     
  8. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Peeaa tykkää tästä.
  9. hartsa69

    hartsa69 Gearhead

  10. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Peeaa tykkää tästä.
  11. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Mikä on sopiva hinta siististä leppäkyljestä tai sedanista?

    Tämä aina häirinny, kun kymppi semmosesta on liikaa, mut kymppi jostai läpimädästä kutoskoneisen Suomi-Impalan raadosta on löytö?
     
    Petri R., Kustom STW, Swinger ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Periaatteessa kasarifarkku on kaikin puolin parempi auto kun 60-luvun fullsizet. Paitsi ulkonäön ja ilmoitettujen hevosvoimien suhteen.
     
    Inlinee, Petri R., Seevu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Jumankaut nyt ei riitä pelimerkit enää Helgen varmariin vaikka veis kaikki pullotkin kauppaan. Aika kova hinta, olisko Ukrainan sota polkassut vähän boostia hintalapulle tässäkin..
     
    litres tykkää tästä.
  14. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Viis tonnia. Henkilöautot. Helgen autosta vois ehkä maksaa seiskankin jos tuo sävytysvirhe takakyljessä ei ole livenä niin paha kuin kuvissa. Lankkupenkkifarkuille jotka muutenkin yleensä aika pahoja tapauksia, en laskis arvoa paria tonnia enempää. Ihan vaan kun kysyit.:cool:
     
    Inlinee ja litres tykkäävät tästä.
  15. Swinger

    Swinger Gearhead

    Jos oikeasti todella siisti ja ruosteeton farkku ni en minä kyllä 10k€ pyyntiä pitäisi ihan tolkuttomana. Jos läpi ruosteisista tekniikka paskana olevista pyydetään 3k€ Niin onko loppupeleissä ero niin iso että jollain riittäisi motivaatio alkaa paskasta entisöimään. Itse ennemmin ostaisin hyvän ja ylläpitäisin sitä ku paskan mikä ei koskaan valmistu muilta osin kuin saatto värin pintaan saamalla
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  16. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Ootko ihan omin pikku kätösin duunannut noin makeem rodin, kun näin tanakasti alaleuka väpättää?
    Mulla ei ole koukkua saati minkäänlaista kärryä.
     
  17. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Jos asiaa tarkastelee ainoastaan omasta näkökulmastaan, niin voisin ymmärtää Helgen pyynnit. Samasta syystä vasta perikunta kauppaa mun Buickin.

    Leppäjeeppi on oikeasti maailman paras harrastejenkki. 6-8 kaveria kyytiin tai opiskelijan yksiön kamat kerralla. Runko, veekasi, automaatti, takaveto. Kromipuskurit, sohvapenkit, yleensä vielä niin paljon lisävarusteita, että 90-luvun mersumies on kateellinen. Taloudellinen, 80 km/h vauhdissa toisiokurkut kiinni kulkee kunnossa 10l/100km ysivitosella tai mitä minkinrehua sattuu tankkiin kaatamaan. Suorituskyky ei houkuttele epätaloudelliseen ajotapaan, kaasua painamalla lisää vain ääntä. Mitä puuttuu? Ulkonäköä ja suorituskykyä.

    Jos ottaa lähtökohdaksi, että jotain yhtä hyvää, tai oikeastaan vähän parempaa pitäisi saada pienellä välirahalla tilalle, niin mitä on alle neljän tonnin hintaluokassa saatavilla? Jos tuplaa leppäkyljestä saadun summan, voi ostaa samanlaisen, mutta sedan mallin. Jonkun Oy Muu-Vaara Ab:n entisen edustusauton, jolla on jo 25 vuotta ajettu sikaa. Suorituskyky, eikä oikein ulkonäkökään parane, mutta tavaran kuljetuskapasiteetti pienenee dramaattisesti.

    Sitten kun alkaa olemaan 15-20K€ hintaa, niin alkaa löytymään ulkonäköä ja ainakin paperilla suorituskykyäkin. Jonkun vaikka "muskeli"moparin:
    https://www.nettiauto.com/dodge/coronet/12733190
    Painoa taitaa olla 400 kg enemmän ja olikohan niitä tehoja sittenkään kummoisesti? Ainakin tuo 71 Eldo: Tehdas lupaa 365 hp aurinkoisena päivänä ilman apulaitteita, nettohepat, hip-hurraa, 235 hp!! 130 konin häviö markkinamiesten ja sakemannien välillä.
    Sitten vielä tilankäyttö ja kulutuskysymykset...

    Helgen hintapyynti on perinteisesti maltistunut tuonne 19K€ pintaan, ehkä hänkin vain haluaisi jotain yhtä hyvää tilalle?
     
    Petri R. ja Inlinee tykkäävät tästä.
  18. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    viikinki75 ja isalmela tykkäävät tästä.
  19. tammercity

    tammercity Gearhead

    Perinteisesti leppäkyljet ovat taitaneet olla niitä tekniikkansa luovuttavia halpiksia siinä vaiheessa, kun mosat hajoaa muista laitteista. Pitäähän niitä nyt vieläkin alle tonnilla saada, kun 90-luvun lopussakin sai. Ei vaan vitsit sikseen. Harrastajakunta on onnistunut ihan omin kätösin tuhoamaan leppäkyljet ja sedanit lähelle sukupuuttoa tekniikan himoissaan. Veikkaisin, että tekniikkansa luovuttaneita raatoja makaa aika monessa pihassa, jotka odottelevat sitä romumiestä hakemaan viimeiselle matkalle. Mitä taas hintoihin tulee, niin itse laittaisin alkupään 77-8jotain laitteisiin kovempaa hintaa, kuin taas suunnilleen 86-90 laitteisiin, joita tuntuisi vielä löytyvän jonkun verran. Mikä se hintataso sitten on, niin se jää ostajan ja myyjän välille.
     
  20. Inlinee

    Inlinee Gearhead

Kerro tästä muillekin!