Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. lintta88

    lintta88 2nd gear

    leivonharri tykkää tästä.
  2. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    isalmela ja Peeaa tykkäävät tästä.
  3. Nupa

    Nupa Gearhead

    Kyl toi donkkityyli saapuu tännekki ajan mittaan, tiiäks miks?
    No ku harrastajat vanhenee ni ei ne enää taivu siihen 2-4" madallettuun mikälie mikä ottaa kiinni jokaikiseen hidastetöyssyyn. Tai ehkä taipuu muttei enää pääse sieltä ylös.
    Ei siihen tarvi kaksmetristä ne*ruu et tollasen haluu omistaa.
    Ikävä kyllä.
    Ei jatkoon.
     
    toyopet tykkää tästä.
  4. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

  5. mpower

    mpower Double Gearhead

    Voi kauhia sentään ja!® Toisaalta on sanottava se, Mauton Talli firmaan just sopiva myytäväksi! Siis makua tuon rakentelussa ei mielestäni ole kyllä käytetty!:)
    ÄÄH, onhan huonojakin makuja kyllä, juu! :rolleyes:
     
    Muokattu: 27.10.2022
  6. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Ilveshän on näköjään säilynyt kohtuu kunnossa. Koskas tuo viimeksi näyttelyitä kiersi?
     
  7. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Muistan tämän "Ilveksen" jo vanhojen veekasien myynti-ilmoituksista. Aika huikea peli ollut etenkin niihin aikoihin. Koskahan tarkemmin rakennettu ja kenen aikaansaannos?
     
    dart -66 tykkää tästä.
  8. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tuosta madalletusta, pojalle sanoin, että pitää vähän treenata autosta nousemista kehdatakseen tuolla lavalätyskällä lähteä julkiselle paikalle. :D
    [​IMG]
     
    Seevu, Lemmu, wiwwe ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

  11. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    No, tuskin sillä puuhun kiipeää ja salettiin kilsat=mailit. Autokauppiaan jorinoita...
     
    Artsi Bunker tykkää tästä.
  12. moppet

    moppet 3rd gear

    Muisti on kyllä jo mennyt..... mutta ihan kuin olisin jossain Nastolan seudulla tämän nähnyt livenä, siis muualla kuin näyttelyssä.... tekijän pihalla ??? Aika erikoinen oli ja minusta hieno aikakaudelleen... pitää muistaa että oltiin -80 luvulla.
     
    dart -66 tykkää tästä.
  13. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Eipä ole aikoihin näkynyt tätä missään, mutta tunnistin kyllä heti ja hyvin on säilynyt, hieno juttu :odcool:

    Voi tietty olla monen nykyihmisen mielestä liian erikoinen, mutta tämä Jaggehan on tosiaan legenda ja osa harrastamisen historiaa tässä maassa...siis kauan ennen "thuuuuuninkia" ja tätä omituista nykymenoa :odwink:
     
    Zejk1 ja dart -66 tykkäävät tästä.
  14. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Hannu Suomensyrjä rakensi Ilveksen 80-luvulla Nastolassa, itseasiassa kahteen kertaan. Nykyinen pro street-look on seurausta kaseikossa käynnistä (jos en ihan väärin muista). Alkuunhan tuo oli huomattavasti hillitympi ulkoasultaan. Tänä päivänä arvosteltaessa on muistettava aikakautensa tyylisuunta, jonka hieno edustaja tuo kuitenkin on vieläpä ennakkoluuloton lähtökohta huomioiden.
    Ei kaikkien tarvitse kaikista tyylisuunnista tykätä, mutta ei ole pakko ääneen mollatakaan...

    Peace ja ugh.
     
    LehtinenA, Stratos, KKOSKINEN ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Lemmu ja Isamu tykkäävät tästä.
  16. -71 MoPar

    -71 MoPar 3rd gear

    Hyvä on haukkua muiden tekosia, kun itse pystyy parempaan. Muistan hyvin kuin eilisen päivän, auto tuli Koiskalaan #Luihon pajalle" ja siihen piti saada levikkeet lokasuojiin, samaan tyyliin kuin AMG Mersut ja Porschet ym. huimat , elettiin -70'-80' luvun taitetta tais olla -78 .
    No "pelti-Matti" funtsi hetken , otti pahvia teki mallin ja saman pellistä mittas välillä jotta 245/60 donitsit mahtuu sisään ja hitsaili kaaret kasaan. Ei ollut muita koneita kuin Kempin mig peltisakset , vasara ja vastinrauta lisäks rälläkkä. Niillä eväin valmistui "Ilves" ja hyvänä on pysynyt näihin päiviin asti, kaikki muutokset on tosiaan peltiä ei kuitua . Matti on maannut mullan alla liki 30v. mutta Ilves kulkee edelleen .
    Mielestäni on hölmöä haukkua jotain asiaa tai tyyliä jos ei tiedä historiaa, mikä on ollut aikoinaan muotia voi tänä päivänä näyttää kamalalta. Hienoa että on säilynyt kuitenkin yli 40v. vanhaa autonrakennus historiaa.
     
    LehtinenA ja dart -66 tykkäävät tästä.
  17. mpower

    mpower Double Gearhead

    No joo!:) Tarkoitin vaan sitä, että eikös tuollainen neliovinen iso Jaguar ole enimmäkseen tyylikkääseen lipuumiseen tarkoitettu, eikä niinkään rakennettu kiihdyttelyyn?:rolleyes:
     
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kyllä Jaguar on omassa markkinoinnissaan aikanaan korostaneet nopeutta ja kisamenestyksiäkin. Ja kai noita jäi jäljelle? Ei viimeistä tunnettua yksilöä kuitenkaan tuohon ole käytetty aihioksi. Tallinaapurilla on sekä Double-Six että V12 merkein tuota moottoria keulallaan kanniskelevia ja mun tehtävä on kiristää jousta slantissa, jotta oisin tallin nopein...
     
  19. three hundred

    three hundred 3rd gear

    Kyl Jykäkin käy välillä vetämässä Hemi Jagella….
     
  20. Ehkä Jaguarien kiihdyttelyt ei ole missään valtavirtaa, mutta ei täysin tuntematon ilmiökään.

    Tässä yksi:

    PERFORMANCE DATA
    1/4 Mile ET:
    12.776
    1/4 Mile MPH:
    108.503


    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!