Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    isalmela tykkää tästä.
  2. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Luulisi ostajien myös tajuavan sen, että olipa hinta mikä tahansa niin aika harvassa on 50 % ilmaa. Tuo tuntuu olevan nyt vakiotarjous. Vissiin kaikki katsoneet Konginkankaan Kuningasta ja vielä uusinnat päälle.
     
    Muokattu: 3.11.2022
  3. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Nojoo, ei nyt kaikki mitään 50% sentään tarjoile. Mutta eipä myyjät tunnu syttyvän 80% tarjouksiinkaan. 2000-luvun kevytkuorkki 6.0 bensakoneella, 10000e pyynnillä, myyty kesän alusta saakka. Yhdet renkaat, vähän lakkavikaa, siis normi laitos. Tarjosin 8000e (talvirenkaat ja vanteet jostain, helposti menee pelkkä 600-800 siihen). "Ei mun oo pakko myydä, täs on niin pienet maksut että voi seistä hyvin pihassakin". :)
    Otti pois myynnistä, auto edelleen samalla omistajalla. Miks edes laittaa myyntiin jos tarkoitus ei ole hankkiutua autosta eroon...
     
  4. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Joo, en tiiä muista, mutta jos laitan auton myyntiin vaikka 50.000 eur, niin ei mulla kyllä ole aikomusta myydä sitä 40.oo0 eur.
     
    palotila, KKOSKINEN ja tyyp360 tykkäävät tästä.
  5. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    mpower tykkää tästä.
  6. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Kokemuksieni mukaan liikkeestä ostetut autot ovat kyllä kalliimpia ( ja siten lisäarvoa ja leivän trokarille tuo) kuin yksityisiltä ostetut. Ongelma on vain se, yksityiseltä ostaessa harva mitään vaihdossa haluu!:D
     
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Varsinainen "sekasikiö", mikähän tuo on niin kuin papereiden mukaan, K5 Blazer vai lyhennetty K10 pick up vai mikä ?

    https://www.nettiauto.com/chevrolet/pickup/13235236

    Näyttää kun siinä olisi Blazer alusta ja pick up kori + lyhennetty lava hitsattuna hyttiin...jakolaatikko vaikuttaa alkuperäiseltä ainakin kepistä ja etuakselista päätellen.
    Paljonko mahtaa olla vaihdettuja osia, runko tai kori + moottori ainakin vaihdettu ?
     
    Muokattu: 4.11.2022
    Peeaa tykkää tästä.
  8. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Niin tuo minun kommentti koski sitä kun ei ole hintaa ollenkaan. Siitä on vaikea laskea mitään prosentteja kun ei myyjä itsekään tiedä mikä se 100%:n hinta on.
     
  9. ZKP1971

    ZKP1971 1st gear

    Peeaa tykkää tästä.
  10. hapa58

    hapa58 Gearhead

  11. paja1

    paja1 Double Gearhead

    ^ Vähintä mitä suomalainen voisi tässä tilanteessa tehdä niin linkata ton rodin ainakin trafille että pitäisvät huolen ettei tämmöisen kilvittäminen pääse toistumaan :poff:
     
    Dataviilaaja, Turnn, kuula ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    2 vuotta sit ensirekisteröity Suomeen ja renkaatkin otteessa... muuttoauto?
     
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No mitenkäs ne uudet rakentelusäädökset menikään: rungolliseen autoon sai vaihtaa max. 100kW moottorin, jos on levyjarrut ja pitikö sitä runkoa jotenkin vahvistaa. Erillisjousitus myös vaatimuksena mutta tuossa kilpi peittää oleellisen kohdan, periaatteessa voisi olla nivel kilven takana ja siltäkin osin täyttäisi säädökset.

    Chevyn 305 on 99kW DIN.
     
    juko7 tykkää tästä.
  14. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Toivottavasti edellä kirjoitetut ovat sarkasmia?
    Minusta pitäisi joukolla juhlia ja olla porukalla iloinen, että joku on saanut tuollaisen T-hotin kilpiin....täällä kekkoslovakiassa. :oops:
     
    Dataviilaaja, Charger´69, sleepercooler ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Tokkopa on... Yksiosainen raidetanko pyörien välissä, saattaa olla mielenkiintoinen ohjausgeometria.
     
  16. Nämä on taas näitä. Uustuotanko RHS runko, joku uudehko perä (ei 20luvulta), uus moottori, uusi etuakseli, uus vaihdelaatikko ja voimansiirtoakseli, lasikuitukoppa.

    Missä on prosentit.
    Minusta on aika heikolla pohjalla jos vain todetaan että "hyvä kun näitä saa kilpiin sosialistisessa suomessa".

    Nämähän ne juuri pilaavat koko systeemin, tai sanotaanko se idiootti autoinsinööri joka päästänyt tämmösen kilpiin. Mitäs sitten kun tapahtuu onnettomuus ja joku kuolee. Onnettomuustutkinta puuttuu asiaan ja sitten ei ole kenenkään enää mukava rakentaa hot rodeja tai mitä nyt vaan ns. muuteltuja autoja.

    Olisi edes 40% alkuperäistä. Tässäkin on alkuperäistä vain se että mikään ei ole alkuperäistä.
     
    Concarne, sleepercooler, Turbiini ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Herää kysymys: voidaanko rodeja rakentavia rankaista yhden virkamiehen (rekisteröinti katsastajan) virheestä? Suomessa; melko varmasti? ... ja onko vaikka K1 katsastuksen insinööri virkamies, joka toimii virkavastuulla? En tiedä?
    Ei kuitenkaan maalata vielä piruja seinälle.
     
  18. JarmoY

    JarmoY 3rd gear


    Katsastusmieheksi tai naiseksi pääsee vaikka ei olisi autoinsinööri.
     
  19. OK, empä tiennyt tuota. Ennen tais olla vaatimuksena teknillinen koulu tai opisto, en tiedä.
    No, titteleillä ja koulutuksilla ei niin merkitystä vaan mitä tehdään ja miten tehdään.
     
  20. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Onkohan semmoinen yleistä, että ajopeli hylätään rakennemuutoksista sen jälkeen, kun se on dokumentoidusti (tyypillinen "kaikki muutokset ovat otteessa") saatu jossakin hyväksyttyä ja rekisteröinti suoritettua. T-hoppa on aika etäällä siitä, mitä säännöt nyt sallii. Mutta samalla tavoin on monta muutakin ajopeliä.

    Kaverilla oli josku HD, joka jopa kerran takavarikoitiin satamassa epäillyn rikoksen takia. Kuusi viikkoa myöhemmin tulli palautti ajoneuvon ja kirjoitti samalla laitteesta lausunnon, että on sellaisenaan ihan laillinen. Tuli ns parhaat paperit ko pyörälle. Sääli, että se myöhemmin purettiin toisen ajoneuvon "valmistenumeroksi". 59 mallisessa pyörässä ei tullissa käydessään välttämättä ollut ainuttakaan alkuperäistä osaa. Muutetussa rungossa ei mitään numeroita, moottorin valut 60-luvun alusta. Japsikeula jne. Ongelma alkoi siitä, että kaveri laittoi sekä runkoon, että moottoriin papereissa olevan valmistenumeron, jotta pääsisi ulkomaille...
     

Kerro tästä muillekin!