Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. karra

    karra Double Gearhead

    Olen ajatellut että jos hankkisi talveksi (ja jatkoksikin) elämää piristämään bensaveekasin. Se voisi olla kevyt-ka...

    https://www.nettiauto.com/dodge/durango/14331332

    Tuo näyttää siistiltä, ja otsikossa viitataan Truckmastersiin; olisiko tuo kantavuuden nosto tehty siellä? Trafin mukaan muutoskatsastettu 15.12.2023 eli ensimmäinen muutoksen jälkeinen määräaikaiskatsastus tulossa?

    Hain omistajahistorian Traficomilta ja onhan niitä, otteita oli reilu 40 ja toista osaa reilu 20; omistajia viitisentoista, pois lukien selkeät autoliikkeet (viimeistä edellinen Ari Sipilä).

    Tuo on tuotu maahan 2004 ja ollut silloin ajossa, ainakin vakuutettuna. Siksi ihmettelen miksi ensirekisteröinti on ilmoitettu Traficomilla 2/2005? Omistaja ollut 18.8.2004-13.2.2005 Arita Helsinki. Pisimmät omistajuudet oli 2012-2017 rahoitusyhtiön nimissä ja Primitiivi Retket 2017-2022, taas 2017 oli välissä kahdellakin eri omistajalla ja liikkeellä välissä. Muuten omistukset on olleet vain vuoden mittaisia.

    Helmikuussa 2005 on ollut Fennia Skadeförsäkring, viittaako tuo kolarointiin?

    Aika monessa katsastuksessa oli hylätty, heti sitten muutaman päivän sisään hyväksytty.

    Lisäksi VIN dekooderit ei tunne Traficomilta saatua VIN numeroa S19TDFC1Z3USP0014.

    Vähän hämyisä tapaus, vaikka siisti onkin. Toki myyjältä voisi yrittää kysyä lisää, mutta näinköhän sieltä mitään historiatietoja saa?
     
    Kustom STW, viikinki75 ja Isamu tykkäävät tästä.
  2. spike

    spike Gearhead

    No onhan se kiertänyt.
     
  3. KTM

    KTM Gearhead

    VIN S19TDFC1Z3USP0014
    - S19 = Latvia (EU alueella toimiva valmista jonka vuosituotanto on alle 500 autoa)
    TDFC1Z = auton tarkempi identifiointi
    3USP0014 = valmistajan identti ja auton tarkka identiteetti (sarjanumero).

    Eli haiskahtaa Truckmasterin omalle VIN:lle joka on korvannut Dodgen VIN:nin ja siksi varmaan tuo ei taivu dekoodereissa.
     
  4. MudMax

    MudMax Gearhead

    Tuo ei ole suoraan Truckmastersin ( eli Automotive Innovations inc:n) oma VIN, vaan ilmeisesti viimeisenä tuoduissa on byrokratia delegoitu Latviaan samaan tapaan kuin Hiluxit Arctic Trucksille?
    Mikä lienee ka-Hiluxien VIN?

    Miun Truckmasters Durangossa on Kanadan VIN: 2A9HS28Y13B142xxx.
    Tuossakin alun merkit tarkoittavat Kanadan alle 500 kpl vuotuista tuotantoa ja "142" yksilöi valmistajan ja kolme viimeistä on vasta varsinainen järjestys/sarjanumero.

    Alkup. Moparin VIN löytyy hanskalokeron kannen tarrasta ja sähköisesti OBD pistokkeesta.

    Mie saattaisin myydä jo omani, kun taidan jo uskoa, että toi 3 gen Durangokin voi olla lähes yhtä varma luottopeli kun toi 1 gen on ollut ja vara-autosta voisi uskaltaa jo luopua (nastarenkaatkin olleet jo alla n. 2 vuotta kesät talvet, joten melko vähälle ajot jääneet).
    2003 4.7 AWD SLT+, tumman punainen, ajettu n. 183tkm, miulla v:sta 2005, hintaluokka muuten sama, mutta verottajalle maksettava alv täytyy lisätä, joten ei oikein sovi yksityiselle ostajalle.
     
    Muokattu: 9.10.2024
  5. MudMax

    MudMax Gearhead

    [​IMG]
    Mitenkähän tuossa valkoisessa Durangossa vetomassaksi on merkitty ilmoitukseen 1450kg?:odroll:
    [​IMG]

    edit: lisätään bongaus: Paronilla on '99 (tai '00) Durango, joka on jo Raptor saattovärissä, vuosimallina ilmoituksessa on tietysti käyttöönottovuosi '02 ja mittarilukema maileina, kuinkas muuten.
    https://www.nettiauto.com/dodge/durango/14414952
     
    Muokattu: 10.10.2024
    Isamu tykkää tästä.
  6. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Kauankos kestää että kohta tulva-autoja Floridasta saadaan bongaillao_O
     
    three hundred tykkää tästä.
  7. karra

    karra Double Gearhead

    Sinun auto kiinnostaa kyllä, tuollaisella historialle etenkin.

    Aikamoinen sattuma, eilen tullut myyntiin tuossa 5 km päässä minua taas yksi:

    https://www.nettiauto.com/truckmasters/okenos/14623231

    Aion tuota käydä koeajamassa nyt kun tilaisuus on.
     
    MudMax ja Isamu tykkäävät tästä.
  8. tapsah

    tapsah 2nd gear

    Tuskinpa niitä tulee koska ei ole mitään vaaraa suolavedestä varsinkaan sähköautoille, juurihan täällä eräs kaikkien alojen erikois asiantuntija niin totes, mahkut on käsittämättömän pienet semmoseen, käytännössä nolla.
     
  9. Swinger

    Swinger Gearhead

    Floridassa on viranomaiset antaneet kehoituksen ajaa sähköautot mahdollisimman korkealle turvaan tulva, tornado ja hurrikaani vaarojen aikana. Useita kymmeniä syttynyt pelkästään floridan alueella palamaan kun vettä päässyt akustoon. Näin ainakin eilen cnn uutisoitiin jonkun piirikunnan palopäälikön mukaan. Liekkö ollut sähköautovastainen trumpin kannattaja oikeistolainen paska repuplikaani levittäessään kuuluisaa fake news.
     
  10. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Enpä löytänyt tuosta kertovaa artikkelia...
    Mutta kyllä se on vaikeaa omistaa uusi auto jos ne ei edes vettä kestä.
    Ennen oli kaikki paremmin osa 334: Muutama vuosikymmen sitten nuorilla miehillä oli korttelirallikäytössä Corolla KE20. Kävivät sillä satamassa polttamassa rengasta, kun laituri oli puupintainen, niin Corollankin voimat riitti burn outeihin. Mutta kyseisessä aktiviteetissä sattui työtapaturma. Corolla molskahti laiturilta järveen. Jättääkö auto sinne vai..? Joku kokeili kuitenkin sukeltaa ja onnistui laittamaan köyden kiinni Corollaan. Ja näin Corolla saatiin vedettyä pois järvestä. Mitä tämän jälkeen tekisi 2020-luvun auton omistaja...?

    No mutta mitä teki tuon Corollan omistaja? Vaihtoi öljyt ja tyhjäsi bensatankin vedestä ja kortteliralli jatkui seuraavana viikonloppuna niin kuin ei mitään olisi tapahtunut. Ei ollut 70-luvun autot kertakäyttöesineitä, jos sattui käytössä kastumaan.
     
    pe-le, eeko, TopyCa ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Swinger

    Swinger Gearhead

    Eilen oli paikallisissa yhdysvalloissa uutisssa tv:ssä kun ihmisiä ohjeistettiin hurrikaanin saapumiseen.
     
  12. MudMax

    MudMax Gearhead

    Suomalaisen ex-missin lausunto on päässyt vahingossa iltapaskalehden patterivatkain myönteisestä sensuurista läpi: https://www.is.fi/viihde/art-2000010752981.html
     
    Peeaa tykkää tästä.
  13. Swinger

    Swinger Gearhead

    Isamu tykkää tästä.
  14. Catiska

    Catiska Gearhead

    Yleensä ne ongelmat tulee esiin vähän myöhemmin...
     
  15. mjm2

    mjm2 3rd gear

    Isamu tykkää tästä.
  16. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    En tykkää. Kaksi mun suosikkiautomallia jätetty tuhoutumaan. Tuollainen Rekord mulla on ollutkin, Wagoneer on kokematta.
     
    eeko tykkää tästä.
  17. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Caprikin taitaa lojua vieressä.
     
    Seevu tykkää tästä.
  18. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Antas pois hakupalkalla! Tai maksais viennistä kun joku siivoaa tontin...
     
  19. fmila

    fmila Gearhead

    ...tai ois antanut pois jo 5 vuotta sitten. Tommonen Rekku-Coupe ois voinut olla hieno aihio tehdä SE tehdas kilpuri, jolla ei ikinä ehditty yhtään kisaa ajamaan. Kävivät vain "nolaamassa" Porschet LeMansin treeneissä ja sit tuli "energiakriisi" ja taas GM lopetti kisaamisen. No sen nokalla oli 327 SBC ja siinä se Lucasin bruutta jota tuolla toisessa topicissa Kekekin kehui

    t.AM
     
    Commodåren tykkää tästä.
  20. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

    Steinmetzin Jumboako tarkoitat ? Sen tarinahan tyssäsi Steinmetzin vararikkoon.
     

Kerro tästä muillekin!