Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Tämähän alkoi kiinnostaa, kun on mennyt ohi. Täällä on saksankielinen juttu. Tässä käännös:

    In the spring of 1972, Opel introduced the Commodore B Coupé. As a 2.8 GS/E, the car could also appeal to power-hungry buyers, but nobody took it as far as the Steinmetz team, who presented a fundamental conversion in 1973.

    Fender flares, monstrous front and rear spoilers and a small-block Chevy engine with six liters of displacement and over 500 hp made the 1,020 kg car, which was aptly called the Jumbo 6000, over 300 km/h fast, certainly fast enough to easily outpace the Ford Capri and BMW CSL Coupés that were available at the time.

    Unfortunately, there was no suitable racing series for the fast Opel and at the end of the day, no notable racing successes emerged. The car is said to have been scrapped in the 1970s. What a pity!

    And this is what the Automobil Revue wrote in issue 49/1973:
    “Opel tuner Klaus Steinmetz (Rüsselsheim) has come up with a special gag for the next season: he took a “stripped down” Opel Commodore and fitted it with a 510 hp Chevrolet V8 engine with a capacity of 5990 cm3 (the Diplomat’s engine). A Formula 5000 engine (485 hp) can also be installed on request. In order to keep the car, which weighs a round ton, firmly on the ground even at high speeds (top speed 300 km/h), it was fitted with oversized spoilers or stabilizing wings. The monster was christened “Jumbo 6000”.

    Steinmetz hopes to be able to use his Silhouette Car (a vehicle category that may be emerging) in Interserie races. The Jumbo is not allowed to start as a Group 5 sports car because it has a displacement of over three liters. The Jumbo is for sale: the super thing costs 118,000 DM or around 145,000 Swiss francs. Steinmetz also builds a tamer street version without a "tail" with a 3.4-liter six-cylinder engine (208 hp), which is offered for 29,700 DM. We will report in more detail about the new high-performance vehicles from Steinmetz."
     
  2. Commodåren

    Commodåren 3rd gear

  3. Muokattu: 12.10.2024
  4. fmila

    fmila Gearhead

    Luin jostain aikansa lehdestä, et se 327 versio ois ollut tehtaalla suunnitelmissa just ennen energiakriisiä ja Steinmez oli sitä "kokeilemassa" silloin treeneissäkin. Porschen Henri P. kirjoitti vain siitä ohimennen kun hän oli testaamassa LeMansissa, ni takaa tuli Jumbo ja vaihtoi rinnalla vielä yhden vaihteen lisää ja katosi "Mulsannen aamu sumuun", vaikka hänellä oli jo "flat out". Kohteena oli käsittääkseni ihan vaan ryhmä 3n herruus ja sen mukaiset tuotantomäärät olis ollut myynnissä jo seuraavana keväänä. Mut niinhän B- Omegankin piti tulla V8lla myyntiin, mutta jäi "vain" Vauxhalliksi. Omalla työpaikallakin niitä oli myyty jo ennakkoon 5 kpl. Saivat tyytyä 3,2 V6een, harmi

    t.AM
     
  5. fmila

    fmila Gearhead

    Oiskohan 4.125" x 3.48" = 372 cid eli 400 cid lohko ja 350n akseli???

    t. AM
     
  6. Se menee yli. Se 6 litraa on noin 365,5 cid.

    Jos se olis 350 ja olis porattu .060 ylikokoon, eli 4.060 x 3.48. Niin se olis 360,2 cid eli 5,9 litraa.
     
  7. Commodåren

    Commodåren 3rd gear

    Ei jäänyt edes Vauxhalliksi, toivat Ausseista Holden Monaroja. Sääli vain ettei Opelilla lämmetty asiaan.
     
  8. Isamu

    Isamu Gearhead

    Fuselage ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  9. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Kyllä, jos ei pienistä kilsoista huolimatta ole päässyt ne ruosteet jylläämään takapäässä niin varsin kohtuullinen hinta mahtavasta autosta :cool:
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Se nopea tarkistaa, tunkki takatunkki kohtaan. Jos siinä vaiheessa rutisee jo, niin hyvät päivän jatkot. :D Mutta jos siitä selviää ja koputtelee helmamuoveja, eikä sieltä varise ruostetta, niin sit on hyvällä mallilla. Mutta 13500€ 5.7 Hemistä....
    Mutta kyllähän noi kilometrit huomaa, jos vertaan esim Nettiauton halvimpaan 5.7 Hemiin.
    https://classic.nettiauto.com/chrysler/300c/14624427
     
  11. Isamu

    Isamu Gearhead

    Japsituonti eikä ole täällä nähny talvisia teitä niin vahva veikkaus ettei ruostetta löydy :)
     
  12. Stugenaattori

    Stugenaattori 1st gear

    Poimintoja jotka mielestäni edullisia:

    https://www.nettiauto.com/cadillac/fleetwood/14406468

    https://www.nettiauto.com/lincoln/mark/14301761

    Mark seiska taitaa olla jo kolmannella kierroksella kaupan, samaan aikaan ei-museorekattuja mennyt liikkeistä kalliimmalla. Outoa. Fleetistä tippui hinta pari tonnia kun leima kylmeni. Vähän kahden vaiheilla onko raatokiitous iso miinus, normaalisti vähän huolettaa millaisia kittipatentteja on uutena tehty, mutta tuo ainakin kestänyt hyvin aikaa ja on ainakin miehekkään pitkä.

    Tänä vuonna muutenkin ihmeen halvalla lähtenyt etenkin tuollaista ei ihan kaikkein halutuinta kalustoa.

    Pari etuvetoista Cadillacia myös MR-rekattuina ihan sopivasti kaupan. Jos miettii että jotkut pyytävät kasariescorteista noita hintoja vain museoleiman turvin...
     
  13. Isamu

    Isamu Gearhead

    esmi tykkää tästä.
  14. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Challenger Rtee ja Peeaa tykkäävät tästä.
  15. Isamu

    Isamu Gearhead

    Niin on, mulla kolahtaa tuo coupe muotoilu. Sama kun kaveri ei ollenkaan ymmärrä mun heikkoutta 80-luvun GMn G-bodyyn, erityisesti SS monte carlo.
     
    Lemmu tykkää tästä.
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tulee mieleen myös yksi musta Cadillac Catera LPE jonka Lingenfelter teki enempi vähempi GM:n siunauksella, sillä osathan tuli suoraan sieltä...tästä oli joskus juttu GM High Tech Performance lehdessä.

    Käsittääkseni se sama yksilö on tässä :

    https://bringatrailer.com/listing/2001-cadillac-catera-2/

    Ps. Lopussa onkin kuva alkuperäisestä lehtijutusta.
     
    TopyCa ja Commodåren tykkäävät tästä.
  17. Commodåren

    Commodåren 3rd gear

    Minulla on tuo lehti, ja siinä painotettiin ettei ollut mikään läpihuutojuttu vaikka näyttää samalta päällepäin kuin Holden Commodore. Erityisesti pakosarjojen kanssa joutuivat taiteilemaan tilanpuutteen vuoksi, Catera(ja Omega) kun on pari tuumaa kapeampi konehuoneen kohdalta.
    Tässä myös Brittien V8 Omega versio:
     
    Isamu tykkää tästä.
  18. Isamu

    Isamu Gearhead

    Dynotorque/driftworks meno 6/5 :cool:
     
  19. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Hieno auto! Mutta, heti kiinnitää huomio rattiin ilman AirBag'iä. Yleensä eivät uskalla myydä.

    Jos/kun tulee kolari voi varautua 10 miljoonan taalan korvauksiin....
     
  20. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Nettiauton alkuperäisen sivuston piti sulkeutua 15.10, mutta näköjään edelleen toimii. Onneksi. On sen verran epäonnistunut tuo uusi sivusto. Tässä vanha versio:
    https://classic.nettiauto.com/

    Olen joskus laittanut linkkejä tänne aivan päättömistä hintatavoitteista. Nyt toisin. Mielestäni joku tekee hyvät kaupat ostamalla museokatsastetun Ramblerin 3000 eurolla:
    https://classic.nettiauto.com/rambler/american/14638992
     
    Impala 69, isalmela ja Peeaa tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!