Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 3rd gear

    No nyt olisi kyllä helmi tarjolla sopuhintaan. Ja näyttäisi tarvitsevan hyvän kodin ja hieman huolenpitoa:) Kuvissa näyttäisi olevan taivasalla muutakin kalustoa joka ehkä huolehtivaa kotia kaipaisi:)
     
  2. Riku Rotten

    Riku Rotten Gearhead

  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Isamu tykkää tästä.
  4. Isamu

    Isamu Gearhead

  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jep, tollasta jos ostaa ja on läppäri, niin 29,95$ ei ole paljon Appcarista millä näkee kaikki koodit, suoraan sylinterin mikä antaa missfireä yms. Tai jos kaverilla on niin, ostaa lisenssin lisää.
     
  6. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Hei arvoisat maahanmuuttajat ja tervetuloa tänne kotoutumiskurssille. Tänään meillä on aiheena "Suomilisä". Mitähän se sellainen sana mahtaa tarkoittaa?
    No, katsotaanpas. Vaikkapa auto. Autoissa se menee usein näin: Esimerkkinä meillä tässä on avomallin Chevrolet Camaro, vuosimalli 2013. V8 koneella. Suomessa myynnissä hintaan 39900 euroa ja vastaava Saksassa, tosin hieman enemmän ajettuna, 14999 euroa.

    https://classic.nettiauto.com/chevrolet/camaro/14482867

    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=404318754&c=Cabrio&dam=false&fr=2012:2024&isSearchRequest=true&ms=5600;10;;&od=up&ref=srp&refId=b98e3426-ae28-13ed-0134-3d4b188a4b3c&s=Car&sb=p&searchId=b98e3426-ae28-13ed-0134-3d4b188a4b3c&vc=Car

    No mutta kukapa nyt tuollaisella paljon bensaa polttavalla avoautolla täällä pohjolassa haluaisi edes ajaa? Katsotaanpa vähän ruostuneita ja elämää nähneitä perusmallin Mersuja Suomessa, että Saksassa: Nämähän ovat suosittuja takseja siellä Afrikassa. Molemmat näyttävät olevan samaa vuosimallia 1986, molemmissa sama moottori 2,3, molemmilla ajettu saman verran ja molemmat näyttävät yleiskunnoltaan olevan aika väsähtäneitä. Näissä molemmissa on myyjänä autoliike. Hinta Suomessa 14990 euroa ja Saksassa 1800 euroa.

    https://classic.nettiauto.com/mercedes-benz/e/14636812

    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=379552870&dam=false&fr=1985:1991&isSearchRequest=true&ms=17200;127;;&od=down&p=:3000&ref=srp&refId=143ed6cb-5e04-d91f-6c45-fcf22dfa9660&s=Car&sb=doc&searchId=143ed6cb-5e04-d91f-6c45-fcf22dfa9660&tr=MANUAL_GEAR&vc=Car

    Tämä on siis se Suomilisä. Sama pätee myös elintarvikkeisiin, työkustannuksiin ja moniin muihin menoihin. Onneksi vastaavasti meillä täällä Suomessa palkat ja verotus ovat..... :odroll: hmmm.... Ai niin. Eipä teidän kotoutumiskurssilaisten tarvitse koskaan niistä asioista mitään tietää.
     
    Muokattu: 18.10.2024
    Lemmu, Seevu, litres ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Kaippa ne nuo peremminvarustellut mallit on yleensä kalliimpia.
    Suomi versioon oln sentäs ruksittu sähkösäätöinen vänkärin puolen peili.
     
    462857 tykkää tästä.
  8. Isamu

    Isamu Gearhead

  9. c.kassu

    c.kassu 1st gear

  10. karra

    karra Double Gearhead

    No onhan tuossa suomiversiossa puolet liikaa taikka se ykkönen pitäs ottaa edestä pois, tutkimatta ei voi hutkia. Saksanversio on aika nuhjuinen, kuka tietää todellisista kilsoista; kuskin penkki on puhki jo. Ei se MR statuskaan autuaaksi tee mutta on sen joku kuitenkin jollain lailla lailla verifioinut, versus tuo gyntterin malli jossa maalissa reilummin sävyeroja.
     
  11. Chevette

    Chevette 3rd gear

  12. Isamu

    Isamu Gearhead

    Peeaa tykkää tästä.
  13. c.kassu

    c.kassu 1st gear

    No juu mut hullu se on joka ton maksaa ton kuntoisesta korista ja ei saa kuitenkaan rakennettua numbermatching 340 tekniikkaista peliä.
     
    litres tykkää tästä.
  14. Catiska

    Catiska Gearhead

    Miksi ei saisi? Kyllä 340 tekniikkaa on vielä sen verran tarjolla että oikean vuosimallin osat löytyy, toki vähän joutuu etsimään.
    Mutta, en minäkään tuosta korista tuota summaa maksaisi. Lähinnä siksi että 340 Duster on jo koettu.
     
  15. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 3rd gear

    Eipä ole tullut noita kakssatkuja katseltua sillä silmällä,mutta mitä vilkuillut niin onhan ne kaikki olleet jotain tuning vehkeitä. Noin orkkiskuntoiseen en muista törmänneeni. Mutta on kieltämättä hintaakin alkuperäissyydelle laitettu.
     
  16. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Mahtaako joku jossain jakaa aateveljille MR lausuntoja autoja näkemättä?
    Tällainen vaihtoehto tuli mieleen mm. MR katsastetusta Volkkarista, jonka takakulma oli kolaroitu. No sattuuhan sitä. Paitsi..... Samainen kolarivaurio näkyi myös museoajoneuvolausunnossa olevassa kuvassa. :odeek:
     
    eeko tykkää tästä.
  17. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 3rd gear

    No jos konservoitu suunnitelman mukaisesti niin rutut on museokatsastettavissa;)
     
  18. karra

    karra Double Gearhead

    Tänään MB Klubi tarkasti oman 1990 200E:n. Vaikka olin omasta mielestäni tutkinut ja korjannut niin muutama virhe löytyi jotka pitää korjata (konepelllin sisäpuolella etureunassa poikkipalkissa muutama ruostepisku, oikean oven alareunassa ruostepisku, muutama hankautuma helmamuoveissa, ja oikealla tunkinreikien helmaluukuista puuttui maali - paikkamalattava, konepellin takareuna liian korkealla - säätö ja takakontin sisäpanelissa murtuma - liimattava/uusittava) , ja muutama huomio että jos haluan paremman niin kantsii tehdä (moottorin parempi pesu, takakyljessä pari parkkipaikkapainaumaa, toinen etuvalo liian sisällä, puskurin alareunassa pari parkkipaikkanaarmua).

    Vanhan varmaankin ajonestolaitteen joku osa on keskikonsolissa, siihen pitäisi vaihtaa iso jalopuinen osa mutta kuuluu auton historiaan.

    Pieniä käytön jälkiä saa olla (parkkipaikkakolhut, naarmut) mutta ruoste on nou-nou, sen voi korjata ja korjaaminen usein riittää mutta ulkopelleissä ei saa olla isoja näkyviä korjattuja alueita.
     
    eeko ja isalmela tykkäävät tästä.
  19. c.kassu

    c.kassu 1st gear

    Eikö se täydy olla saman koodinen tekniikka kuin tehtaalta lähtiessä, eli se mikä näkyy VIN kilvessä. Näin siis ite olin ymmärtänyt sen termin. Voin olla myös väärässä.
     

Kerro tästä muillekin!