Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

1. Arkkumies

Arkkumies 3rd gear

Onkohan toi japanin tuonti?
    Käytiin joskus vajaa viitisen vuotta sitten kattomassa kaverin kanssa tommosta Hemi rysyä jossa oli sama väritys. Se oli STC car centerissä eli ihan kulman takana Matin Renkaasta. Oli sillon aika tuore tuonti, mankka puhui japaniaa kimeällä äänellä ja sisustaa oli "täydennetty" kaiken maailman krumeluureilla.
    Olisko sama auto?

2. Isamu

Isamu Gearhead

Tiedä häntä, jos joku vaivautuu katsomaan rekkaritiedot niin sieltähän se selviää ja jos on japsituonti muutaman vuoden takaa niin sitten helmat ei varmaan ole ehtineet kovin paljon hapantua.

3. -71 MoPar

-71 MoPar Gearhead

Meinaatko että Japanissa on kuivaa, mitä minä olen noita uutisia katsellut ja sääilmiöitä niin aika kostealta vaikuttaa ilmasto, ja näyttäis noita tulvia piisaavan ihan tsunameiksi asti.

4. Isamu

Isamu Gearhead

Ei japanista tuodut autot ole juurikaan ruosteessa, vaikka vettä siellä sataa niin ei se vesisade yksinään ruostuta autoja.

isalmela tykkää tästä.
  5. Fuselage

Fuselage Gearhead

Samaa noi JDM porukat sanonut, että aika ruosteettomia ovat, ellei ole tuotu pohjoisilta saarilta.
    Noita Japanista tuotuja on ihan useampi ollut nyt vuoden sisään myynnissä, pari Magnumia myös.
    Paljonkohan hinta ollut siellä, kun on kannattanut rahdata tänne saakka. Oisko noissa joku vero yms juttu että paikalliset myy sit halvalla pois.

6. P. Thornton

P. Thornton 2nd gear

Jos 80/90-luvun TM:ien jutut pitää vielä kutinsa niin Japanissa autoihin on uusittava jarruja ym. ennen katsastusta kun ikää alkaa tulemaan. Vaikka ei olisikaan vikaa. Pidetään kalusto kunnossa ja oman maan autoteollisuudella asiakkaita.

HS sivuaa aihetta:
    "Japanissa seitsemän vuoden ikäiselle autolle täytyy tehdä todella mittava ja kallis katsastus. Tässä vaiheessa omistaja usein vaihtaa autonsa uuteen. Tuoreessa tutkimuksessakin havaittiin, että ensimmäinen omistaja pitää autoaan keskimäärin 7,2 vuotta."

https://www.hs.fi/tiede/art-2000008292834.html

Muokattu: 26.11.2024
    Isamu tykkää tästä.
  7. viikinki75

viikinki75 Double Gearhead

Henkilöautoksi voi rekisteröidä minkä painoisen auton tahansa, mutta kun kokonaispaino ylittää 3500kg. painon, niin tarvitaan kuorma-autokortti. Aivan sama miksikä se keksintö on rekisteröity.
    T. 12.000kg henkilöauton omistaja.

isalmela ja cdv70 tykkäävät tästä.
  8. karra

karra Double Gearhead

On se:
    Tuontimaa Japani
    Tyyppi LX
    Todistuksen teknisen osan järjestysnumero 11

Ensirekisteröinti Suomeen 4.9.2019

Erikoisehto
    LTJ: mallin ylimääräiset tiedot, rekisteröintitodistukselle tulevat LTJ-mallimerkintä
    Moottori; Ajoneuvo hyväksytty ilman EU-säädösten mukaista OBD-järjestelmää.
    Ulkomainen rekisterinumero 329 58

Isamu ja Arkkumies tykkäävät tästä.
  9. karra

karra Double Gearhead

Isamu tykkää tästä.
  10. Isamu

Isamu Gearhead

5.3 trailblazer vois olla kiva kun olis lyhyt runko, toi pitkä näyttää vaan tosi oudolta ja rumalta omaan silmään.

karra tykkää tästä.
  11. -71 MoPar

-71 MoPar Gearhead

12. isalmela, Rambo John J ja Seevu tykkäävät tästä.
  13. -71 MoPar

-71 MoPar Gearhead

Minun mielestä on ollut kyllä muitakin kohteita ! Laittamasi Ford on kyllä hieno korinen ja mielenkiintoinen kohde. Mutta vaatii rahaa ja aikaa aikalailla enempi ennen kuin on ajossa, 10000€ ton kunnostamiseen on vasta alkua jos tekee muutakin kuin rotta mallin. Ja kun tuntuu olevan ylitsepääsemättömiä vaikeuksia jos vähän kaari kukkii tai helmassa muovin alla reikää. Ei noi peltityöt niin kalliita ole ainakaan jos itse tekee ja näkee vaivaa . Taitaa vain olla niin että laiskuus vaivaa eikä viitsitä liata käsiä.

Niin ja veikkaan ettei tuota Fordia myydä alle 7K€.

14. tapsah

tapsah 3rd gear

15. -71 MoPar

-71 MoPar Gearhead

Niin se tekee joka autoon jossain vaiheessa , käy konttorilla ja hakee leiman tai vikalistan. Jos saa vikalistan niin laittaa kuntoon , ei se niin vaikeaa voi olla . Nythän se on vasta renkaiden ja vanteiden hinnassa . Eikä ole minun auto ainakaan vielä .

16. tapsah

tapsah 3rd gear

osta pois ja kerro täällä mitä tuli leima maksaan niin nähdään teikkö hyvät kaupat vai tuliko kalliit vanteet ja renkaat.

17. north

north Gearhead

Hei mä oon neuvonnut et kun meet autokaupoille niin kerro myyjälle yksityinen tai yritys et saanko katsastaa tuotteen ihan omalla kustannuksella ja jos menenee läpi tai tulee vikalista niin katellaan.
    Täytyy korjata vielä et jos on tuore leima niin ei samalle kottorille.

18. -71 MoPar

-71 MoPar Gearhead

Kuule tapsa minähän jo tarjosin 2 sarjaa renkaat ja vanteet , kesäpyörät vanteineen kasassa ja talvikiekot auton alla + auto harjakaisina Huuto Nr. 1 , mutta ei näköjään jäänyt . Nyt vain katselen jääkö auto minulle sopivaan hintaan , sen näkee vasta kun huudot päättyvät . Toisalta saa tota vielä tonnilla nostaa ennen kuin on vaaraa , että jää käsiin.

19. mpower

mpower Double Gearhead

HMM! Mää olen aina ihmetellyt noissa autoilmoituksissa olevia käsittelykuluja! Tai toimistokuluja!:rolleyes:

Mieleeni juolahtikin, saakohan söpö toimistoneiti johtajan polvella istuen osan rahoista!?:rolleyes:

Sen verran vittumainen kyllä minäkin ollut, en ole ikinä maksanut, tinkanut semmoset pois!:)

Peeaa tykkää tästä.
  20. teddy99

teddy99 Double Gearhead

Toimistomaksusta voisi joissain autoliikkeissä luulla, että toimistoneiti "hoitaa" asiakkaan jossain takahuoneessa, jotta kauppa varmasti toteutuu? Ainakin Bangkokissa olen nähnyt tällaisen autoliikkeen. Tosin siellä ei ollut tuollaisia typeriä piilokuluja, vaan "hoito" kuului aina auton hintaan. Kätevää ja rehellistä. Mutta jos Suomalaisessa autoliikkeessä on toimistomaksu lähes 200 euroa, kuten tässä 2270 euron KIA:n myynti-ilmoituksessa, niin voisinpa melkein soittaa ja kysyä, minkä ikäinen ja painoinen toimistoneiti on siellä hoitamassa asiakkaita. Vai saako ostaja mukaansa thai hieromon kuukausikortin? :odroll: Vai mitä kumman nautintoja ostaja saa tuolla 199 euron pakkomaksulla?
    https://www.nettiauto.com/kia/ceed/14501877

Peeaa ja mpower tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!