Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Puhelimella kuvat ja jostain syystä se kuvan asentotunniste ei välity nettiautoon tai sitten se puhelimen kierto ei ole päällä ja tieto ei edes mene kuvaan.
     
  2. Toke

    Toke Gearhead

    Nettiauton mobiiliversiolla on edelleen ongelmana se ettei kuvia pysty juuri milloinkaan kääntämään ilmoitusta laadittaessa eikä jälkeenpäin muokkaamallakaan. Tämä ominaisuus on siellä ollut jo monta vuotta. Tietokoneella onnistuu kyllä.
     
  3. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Seevu tykkää tästä.
  4. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Itse huomasin kanssa että kuvien latauksessa oli ongelma firefoxilla mutta chromella onnistui. Kuvien kääntäminen muokkaa tilassa taas onnistui firefoxilla...
    Tästä on kyllä jonkun aikaa kun on ilmoituksia laittanut.
     
  5. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Hieno modaus :D
    Ite opetellu ajamaan Magnumilla maili mittarilla, kun km/h on just tollanen sinne päin oleva. Tosin, jos ylinopeudesta jää kiinni, niin heti ässä hihasta, "kun on niin vaikea ajaa tarkasti kun toi km/h on noin epätarkka" :eek::p
     
  7. dean66

    dean66 Gearhead

    Paljohan se on, jos ei oo tottunu rahaa käsittelemään =) kiva laite kuitenkin omistaa. minullakin tämmöinen oli jonkun talven.

    5.9 magnumilla tuo oli aikansa nopein tuotanto-SUV ainakin kiihtyvyyden osalta (alle 7sek sataseen) ja vauhdikkaammin päästiin vasta kymmenen vuoden päästä SRTn tehtyä sopivan tekniikan silloiseen jeeppiin.

    tuskin näistä keräilyharvinaisuuksia koskaan meidän perämetsissä tulee, että silleen ajatellen varmaan haasteellista saada toistakymppiä tämmöisestä vaikka miten ois kohtuuvähän ajettu ja siisti.
     
  8. Forester

    Forester 2nd gear

    Knoppitietoa: Vuonna 2006 oli nopein nollasta sataan kiihdytys 5,4 s tuotanto SUV:illa.
     
  9. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ok, toi 5,9 on harvinaisempi, mutta kylla niitäkin on vaikka kuinka paljon suomessa. Onhan tuo siisti, mutta hintaero esim. tähän on aika iso. Jos sillä olisi ajettu vaikka alle 100.000km. EHKÄ olisi jotain säilyttämisen arvoa.
    https://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/14823627
    12.000€/5000€ on iso ero vaikka kunnossakin on eroa.

    Jos haluaisin välttämättä tolla 5,9 koneella olevan, niin mun kiinnostus kääntyisi ennemmin tämmösen puoleen, koska en tollasissa alkuperäisyydestä niin perusta
    https://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/14874663
     
    Muokattu: 2.3.2025
  10. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mulla oli yhdessä Cadillacissa vaakamittaristo, jossa oli teipattu mailit, ja en kyllä heti huomannut sitä. Toi taas in vähän...
     
  11. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Mun mielestä taas nuo muutokset tekee tosta käytännössä varaosa-auton.
     
    JYR tykkää tästä.
  12. Isamu

    Isamu Gearhead

  13. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    https://www.nettimoto.com/harley-davidson/muu-malli/3192842

    Museokatsatettu? Miten? En näistä "maatalouskoneista" paljoakaan tiedä, mutta onko tuossa paljoakaan jäljellä vuodelta 1989? Ei kannattaisi museotarkastajien kusta omiin muroihin, vaikka se maistusi kuinka hyvältä.

    Myyjänä ilmoituksen mukaan yksityinen henkilö, mutta todellisuudessa autoliike M. Sumuvuori Oy. Näköjään huijaa Nettimoton yritysilmoittajamaksuissa ilmoittamalla yksityishenkilönä. Hauska yksityiskohta: Firma käyttää omalla nettisivullaan sloganina "Rehtiä pohjalaista autokauppaa" No niinpä... (http://www.sumuvuori.com/myynti)
     
    Muokattu: 4.3.2025
    viikinki75 ja kad_boost tykkäävät tästä.
  14. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Hyvin paljon vaihtelee nämä museostatuksen saaneiden "alkuperäisyys" nykypäivänä. Varmasti paljon kiinni tarkastajasta.

    Esim. 90-luvun autossa itsetehty plyysillä päällystetty keskikonsoli ei MUN mielestä kuulu museoautoon, eikä myöskään samassa autossa olevat lukuisat "virheet". Esim. 2000-luvun vapaavirtaussuodatin, hyvin näkyvillä olevat itse tehdyt sähköviritelmät, ym. ym.

    Toiseen suuntaan taas älyttömin kuulemani juttu museotarkastuksessa on se, kun museotarkastaja kokeili kädellä takakontin puolelta vanhan jenkin hattuhyllyn alaosaa, ja siellä oli ruostetta! Koska museoautossa ei saa olla ruostetta! Tämä muistaakseni täältä luettu jonkun kokemuksena museotarkastuksesta.

    Viimeisestä ilmeisesti aikaa, mutta kuten huomaatte, aina ei mee nallekarkit tasan. ;)
     
    eeko tykkää tästä.
  15. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Joo, tuo sattuu mulle kun ennakkotarkastutin 350GS Buickia.....piti mielessään laskea kymmeneen ennenkuin avasin suuni...
     
    Seevu ja viikinki75 tykkäävät tästä.
  16. dean66

    dean66 Gearhead

    Entiseen maailman aikaan MR-leima piti hakea uudelleen määräajoin, olikohan 10 tai 15 vuoden välein. Ei välttämättä olisi ihan huono idea tämä nykyaikanakaan.

    Myös tuo MR-tarkastusmenettely on mennyt outoon suuntaan, kun käytännössä kuka tahansa saa tehdä tarkastuksia. Traficom käytännössä on asiaa valvova viranomainen ja tämä on niin marginaalinen "ongelma", että heiltä ei löydy mielenkiintoa asian järkevöittämiseksi. Tässäkin mielessä "ennen oli paremmin" :D
     
  17. north

    north Gearhead

  18. ikiliikkuja

    ikiliikkuja 3rd gear

    Ihan oma mielipide, keneltä se on pois jos ei olla hirveän tiukkapiposia museoajoneuvon vaatimuksissa…
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  19. spike

    spike Gearhead

    Tuossa on kyllä se riski että jos joku epäsopiva virkahenkilöoletettu huomaa että järjetelmää väärinkäytetään niin koko museoauto järjetelmä lakkaa olemasta ja sitten voidaan myös unohtaa kaikki mahdolliset huojennukset tai vastaavat muilta harrasteautoilta tulevaisuudessa.
     
    japetalk, viikinki75, kad_boost ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Turnn

    Turnn Gearhead


    Se on se kateus.
     

Kerro tästä muillekin!