Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Hyvä huomio, jos merkistä ei ole väliä ja klikkaa vain Nettiauton museoautot -osaston auki, siellä on pilvin pimein klassikkoa reilusti alta mopoauton hinnan.
     
  2. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mikä niissä Bemareissa aina närästää?

    8 vuotta sitten kun sain ajokortin, mulla oli -93 325i, ja siinä rinnalla -71 roadrunner 440ci.

    Nyt, kymmeniä bemareita viisaampana ajan edelleen työmatkani 3- sarjan avolla, ja jenkkiautoista on ollut Hemi Roadrunnerista lähtien vaikka mitä. Ikinä en ole saanut kuunnella arvostelua valinnoistani.

    Sen "teini" BMW:n kuljettaja saattaa oikeasti yllättää ihan jokaisen täällä kirjoittelevan...
     
  3. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ei mikään, oikeastaan. :rotfl: (teini) BMW:stä on vain tullut sellainen mielleyhtymä vasta kortin saaneeseen ja autoilua aloittavaan henkilöön. Ihan hyviä autojahan BMW:t on, verrattuna moneen muuhun merkkiin nykypäivänä. Eikös BMW ole ainoa, mikä on pysynyt kuivin jaloin (ja jopa kasvattanut myyntiään) näinä huonoina aikoina?

    Kaverilla on kans Bemareita ollut ja hyvin on toimineet. On vain aika väsynyt noihin kaikkitietäviin kloppeihin, mitä esim. Bimmerforumi on täynnä. :odroll:
     
  4. JnZm

    JnZm Gearhead

    Ostin itse satasen Motonet-lukijan kun mulla oli VAG-vaihe, maksoi itsensä takaisin niin omissa vikakoodiluvuissa kuin työkaverien milloin minkäkin vikakoodin analyysissä ja huoltovälinollauksissa. Laite älysi jopa Mk3-Golfin sielunelämää, uusin puolestaan oli -11 mallin A3 joten ei tuo aivan kelvottomaksi pitäis jäädä vielä pieneen aikaan.

    ...ja jo 3gen-Fbodyt osaa antaa useamman kymmentä koodia ulos, mielestäni mukavampaa selvitellä noin miksei käynnisty, ettei lähde yksitellen tankilta kohti pakoputkea käymään läpi aivan kaikkea jos viallinen osa onkin vain parinkympin sytkämoduuli.
     
  5. Timmo

    Timmo 1st gear

  6. rb

    rb Double Gearhead

    /\ /\ Hieno ykköskoppainen RAMi ja vielä viimeistä vuosikertaa.

    Onneksi en ole kiinnostunut asuntoauto matkailusta. Muutenhan tommoinen olisi pakko ostaa...
     
  7. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Pari-kolme vuotta nikkaroitu koppia, kun näyttää olevan vanhempaa vuosikertaa 89-91 ilman intercooleria.
     
  8. Kamakaze

    Kamakaze 1st gear


    Hintaerot ovat bemareissa pienehköt verrattuna amerikkalaisiin. Tuhannen euron budjetilla voi saada jopa 525i:n ja kun euroja löytyy kolme tuhatta, niin alkaa löytymään hyväkuntoisia kasikoneisia malleja ja monia muitakin tehopelejä :odroll:

    Toisaalta amerikkalaiset harrasteautot ovat suurimmaksi osaksia iältään yli 20-vuotiaita ja paljon harvinaisempia, joka osaltaan selittää kohonneita hintoja. Viidellä tonnilla voi löytyä melko asiallisia autoja, mutta ainakin suomessa kasikoneiset 60-luvun sedanitkin pyörivät jo lähempänä 10 tuhatta, toki parin tonnin raatojakin tulee vastaan satunnaisesti.

    Varmasti kymmenen vuoden sisällä E34 korimallin huippumallien hinnat ovat jotain ihan muuta kuin tällä hetkellä, tosin niin käy monille muillekin autoille. Erikoismallit kuten E30 M3 yms. ovatkin sitten jo unelmia :odroll:
     
  9. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Tosta hintakehityksestä muuten hauska esimerkki.

    Mulla oli 20v. kloppina n15v. sitten -90 200D Mersu, vaihdoin ensin sen päittäin -91 mopomallin Calibraan, Calibrasta taisin heittää 5tmk väliä -89 E30 M3 Bemariin.

    Mersut ja Opelit oli siihen aikaan 60-70tmk autoja, bemari vähän kalliimpi. Nyt Mersu ja Opeli alle tonnin, M3 yli 20t€.

    Mulla oli eka auto BMW 316 -84, kaikenlaista on välissäkin ollut mutta viimeinen 10v suurimman osan ajasta käyttiksinä Bemareita, nyt -05 535dA. Tarvinnee tunnustautua bemaristiksi.

    Noi on nykyautoiksi siitä mukavia että niitä "harrastetaan". Tietoa löytyy poikkeuksellisen paljon netistä, bemarin omat testerit piraattina, varaosakuvastot BMW omilta sivuilta ja muualta, kytkentäkaaviot, korjaamo-ohjelmat sun muut netistä. Vaikka autot on aika teknisiä ja elektroniikkaa paljon, niiden kanssa pärjää kyllä.
     
  10. Marklin

    Marklin Double Gearhead

  11. fisu

    fisu Gearhead

  12. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

  13. arppaj

    arppaj Gearhead

    Saa.
     
  14. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Aika monessa kustomissa on takasivulasi paikalleen työnnettävää mallia,u-mallisia kiinnikkeitä käyttäen.
     
  15. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Välillä muuten huvittaa katsella myynninedistämislauseketta "on ketju kone ei kalliita remmin vaihtoja". Hihnanvaihtokammoisiin toki tehoaa, auto kun on tasan niin hyvä kuin sen edellinen hihnan vaihto.

    Ketjukone on selvä etu ensimmäiselle omistajalle, mutta sekin hyöty kapenee mitä lähemmäs loppukäyttäjää mennään, ketjua kun ei ole välttämättä edes vaihdettavaksi suunniteltu mutta suomalaisilla kilsoilla ketjukin joskus väsähtää.

    Ja eipä se ketjukoneisuus lämmitä, jos kaikki muu onkin jo vaihtokunnossa.
     
  16. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Niin..."ei kalliita remminvaihtoja"...Vaan huomattavasti kalliimpi ketjunvaihto (sitten kun se eteen tulee)...Tosin yksikään autonmyyjä ei vaan ole muistanut tästä mainita :odroll: :eek: ...Vai onko.?. :wink: ....En ainakaan minä ole yhdessäkään myynti-ilmoituksessa nähnyt tuollaista mainintaa :-? :p
     
  17. Timmo

    Timmo 1st gear

    Tuostahan kannattaa sitten laatia kauppakirjaan "myyjä vastaa jakopään ketjusta viisi vuotta kauppapäivästä lukien". Jos änkyttää niin muistuttaa, mitä tuli ilmoitukseen kirjoitettua :D :D
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eli tyyppiesimerkki tuosta mikä pistää hymyn huuliin on 280-300tkm ajettu vaikka saab 9000 missä mainostetaan vähiä kilometrejä koska saab kestää kuten myös ketjukonetta.

    Kas kummaa kun oman ja luetun kokemuksen mukaan noilla kohdilla a: kansipahvi menee b: ketju alkaa olemaan vaihtokunnossa.


    08 skodaan vaihto naapuri jakoketjun alta 200tkm, oli iso paukku lähellä. Iso paukku oli ketjun vaihtokin ja siinä oli vähän eri niksejä kun 200D ketjunvaihdossa...
     
  19. jkv

    jkv 1st gear

    Mersun v6:sen ketju ei kestä sataatuhatta
     
  20. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Katsoinpa ihan piruuttani Nettiautosta, mitä löytyy hakusanalla "ketjukoneella". http://www.nettiauto.com/listAdvSearchF ... d_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=114690934@tb=tmp_find_agent

    181 tulosta, juurikin tällaisia ehtoopuolella olevia ajokkeja ja useassa se peruslässytys "ei kalliita remminvaihtoja".

    Tosin ajan itsekin ketjukoneisella, mutta en tunne minkäänlaista vapautuneisuuden tunnetta kun tietää että siinä ketjussa on kiinni neljä nokka-akselia.
     

Kerro tästä muillekin!