Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. petrus

    petrus Gearhead

    Ehkä kuitenkin enemmän, kuin jos niitä neljää nokka-akselia pyörittäisi kuminauha?
     
  2. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    ^^Sanotaanko näin, että riippuisi autosta. Joku Alfa Romeon V6 saattaisi kuumottaa ihan kunnolla. Siinä kun hihnan vaihtoväli on 60 tonnia ja kustannus yleiskorjaamossakin helposti tonnin per kerta.
     
  3. DD6

    DD6 Gearhead

    Riippunee vähän. Nyt on käyttiksenä Lancia Thesis, Alfan 3.0 V6:lla. Virallinen vaihtoikä on 120tkm/5v, mutta näillä ajoilla tulee ensimmäisenä aika vastaan. En toisaalta uskaltaisi ajattaa noin pitkälle.
    Teetettynä huolto maksaa takuulla hirvittäviä.

    Kyllähän tuo ketju luo tiettyä turvallisuuden tunnetta, mutta sitten, jos autossa on kone, jossa kiristimet alkavat paukkua jne, alkaa mieli muuttua. Noihin omiin patarautakaseihin ei tarttenu kertaakaan moista remppaa tehdä, mutta eiköhän sellainenkin tilanne eteen vielä tule.
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

  5. Motor & Parts

    Motor & Parts Gearhead

    Onpa nähty sellainenkin että MB W124 farmari diesel koneella (vm 94) sylkäs jakoketjun moottorin lohkon läpi vauhdissa. Koneella oli ajettu 86.000km. Autoon vaihdettiin takuuna uusi moottori kun auto oli uusi ja takuun piirissä.

    En tiedä mitä kaikkea moottorista kyseisen episodin jälkeen hajosi mutta yläpää otti ainakin itseensä.
     
  6. jorkki107

    jorkki107 Gearhead


    yleensä noi alkaa Mersssa kolistamaan jossain 300-700 tkm kohdilla :rotfl:
     
  7. Motor & Parts

    Motor & Parts Gearhead

    Kyseisessä moottorissa oli valmistusvirhe, hajonnut moottori lähetettiin takaisin Saksaan tutkittavaksi. Ainakin näin jutteli Vehon korjaamon edustaja kun olivat tehtaalle viasta ilmoittaneet niin sieltä olivat laittaneet pyynnön toimittaa moottori takaisin tutkimusta varten.
     
  8. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Kaverilla teki lähes vastaavan ruotsin-tuonti mersussa.Svenssonit juuri vaihtaneet ketjun.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onneks on valmistajia jotka aatelleet ainakin jotain. 3VZ-FE:ssä neljä nokkaa ja 24 tappia pyörii kumiremmillä mutta vapaasti pyörivä.
     
  10. bblock

    bblock 3rd gear

    perustakaa oma keskustelu ketju (tai hihna) tälle jakopää keskustelulle...
     
  11. piiparinen

    piiparinen Gearhead

  12. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Miten niin? :eek:
    Onhan noita saanut halvemmallakin, ja muutenkin noiden hinnat pyörii siinä 2500 euron molemmin puolin, mitä olen seurannut. :-?
     
  13. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Eihän nuo enää kovissa hinnoissa ole, kun ihmiset pelkäävät isomoottorisia ja marginaalimerkkisiä autoja. Tuo nyt kannattaisi tarvitsevan kerätä talteen, ettei ole taas jopparilla kuukauden päästä hintaan 4700 €.
     
  14. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Kuinka halpa se sitten pitäisi olla ? 100€ ?
     
  15. kippis

    kippis Gearhead

    no kyllä toi mun mielestä on kohtuullisesti tiputtanu arvonsa. hinta enää 3 % ovh:sta. auto ei vaan ole mikään huippusijoitus, tietysti poikkeuksiakin on.
     
  16. kippis

    kippis Gearhead

  17. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Joo, kyllähän 300M:n hinnat on tullut alas, mutta tuo yksilö ei ollut mitenkään älyttömän halpa verrattuna samanlaisiin.

    On mullakin ollut yli miljoonan Vuonna -91 maksanut BMW 750iAL, ja sen arvo oli ostaessani muutaman tonnin euroissa.
     
  18. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    On mullakin ollut yli miljoonan Vuonna -91 maksanut BMW 750iAL, ja sen arvo oli ostaessani muutaman tonnin euroissa.

    ja paalikunnossa 50€.
     
  19. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Eihän se mikään yllätys ole, että isojen autojen hinta sukeltaa nopeammin, jopa saman merkin sisällä.
     
  20. JnZm

    JnZm Gearhead

    BMW 1 M lähihistorian esimerkkinä : http://www.autoblog.com/2014/04/06/2011 ... nvestment/
     

Kerro tästä muillekin!