Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. artz

    artz Gearhead

    Kai tolla vaihtohinnalla yritetään viestiä että myydään rahalla ja vaihdetaan vain jos älyttömän halvalla jotain liian hyvää tarjotaan. Noin ne itse ainakin ymmärrän. Itse laitoin edelliseen ilmoitukseeni jotenkin tyyliin: "vaihtohinta = myyntihinta, eikä mikään viittä tonnia korkeampi kuten tapana on nykyään ilmoitella". Taisin kyllä mainita lisäksi että vaihdokin oltava hinnoiteltu niin että sen tarvittaessa saa samalla hinnalla hukattua nopeastikin.

    Ei tuossa korkeammassa vaihtohinnassa kai mitään väärää ole mutta ärsyttää silti. Ärsyttää myös se, että otetaan autosta kuvia ja muokataan ne tietokoneella joksikin ihme taideteoksiksi. Sitten vielä ärsyttää se kun otetaan kuvat vasta pestystä märästä autosta, jolloin kuppainenkin maalipinta näyttää upealta. ..tai siis se ärsyttää noissa taideteoksissa&märissä autoissa että ei yhtään kuvaa autosta sellaisena kuin se oikeasti "luonnossa" näyttää
     
    Peeaa tykkää tästä.
  2. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Ei mitään järkeä, eikä myyjällä ilmeisesti ymmärrystä normaaleista kaupankäyntitavoista.
     
  3. peto

    peto Gearhead

    No ei kyllä näillä vaihdokkeja tarjoavillakaan! Kuvitellaan pystyvän tekemään kauppoja järjettömillä vaihtokaupoilla, esim. viime kesänä kauppasin kohtuukilsoilla ja hintahaitarin alapäässä olevaa vähemmistö edustajien rakastamaa voima dieseliä.....vaihdossa tarjottiin miljoonan ajettuja ritsoja hintahaitarin yläpäästä. Sitten vielä kehdattiin tarjota alle teoreettisen välirahan! Tätä taustaa vasten ymmärrän hyvin ilmoituksissa olevat korkeammat "vaihtohinnat"
     
    Karpov, Peeaa ja eilhik tykkäävät tästä.
  4. eilhik

    eilhik Double Gearhead

  5. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Täysin totta.
    Viime kesäinen kokemus olisi pitänyt kohtuu alle 200tkm kilometreillä huoltokirjalla oleva 2000 luvun lopun vag diesel vaihtaa kahteen Vito 1995 ja Fiat puntoon päittäin ja toisessa kilometrit 400tkm ja puntokin jo 250tkm ja ikää se yli 20v ja myymälläni autolla 8v myyjä suuttui kun kysyn mikä lisäarvo näihin paalikamoihin vaihdoissa on mukana?

    Asiat meni niin lopuksi että auto lähti täysin uuteen vaihdossa ei ollut järkeä katsella näitä soutuveneestä - kuviosahaan vaihtokaupoissa (mikä ettei jos niitä olisi tarvinnut)

    En yhtään ihmettele kun näitä arjensankareita ja heidän mailejaan perkasi että lähtee moni auto paaliin ihan törttöjen ostajien toimesta.
     
  6. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Moni laittaa sen vaihtohinnan korkeammaksi juuri siksi että oikeasti 10k€ arvoiseen autoon tarjotaan vaihdossa 3k€ autoa 5k€ hintalapulla ja tarjotaan 3k€ välirahaa, eli kuvitellaan että saadaan näin 10k€ auto kuudella tonnilla. Liikkeiden kanssa tuo on taas ihan päinvastoin, jos tarjoat 5k€ autoon 5k€ autoa vaihdossa niin maksat 2 tonnia välirahaa... Aika monta käyttöritsaa muutamasta satasesta muutamaan tonniin olen myynyt ja yksi kauppa on onnistunut vaihtokaupalla, ostaja tarjosi riittävän halpaa vaihdokkia ja hinnoitteli sen oikein heti.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  7. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    niin mutta kun se "vaihtohinta"-kikkailu ei ole kenenkään yksinoikeus, niin se ei toimi. koska kuka tahansa voi sen kirjoittaa ilmoitukseensa, jolloin se menettää kaiken merkityksensä.

    Jos mulla on auto myynnissä nettiautossa, sitten bongaan vaikkapa kolme tonnia kalliimman auton johon voisin vaihtaa, mutta siinä ilmoituksessa lukeekin että vaihtohinta on 2tonnia vielä enemmän kuin pyynti, eli koska mulla ei ole mitään vaihtohintaa erikseen niin väliraha olisikin muka 5tonnia? Sitten menen kirjoittamaan äkkiä omaan ilmoitukseen saman että vaihtohinta on 2t€ korkeampi kuin pyynti, ja ehdoton kauppoja...sillä kolmen tonnin välirahalla.

    Kuka voittaa?

    ja ylipäätään toi vaihtohinta-teksti mun mielestä kertoo, että vaihtohalukkuutta löytyy. Jos haluaa vain myydä, niin kirjoittaa sen siihen. Tottakai joku urpo silti yrittää vaihtaa johonkin, mutta ruksii ne kysymykset heti vaan pois. ei ole kauhea vaiva.
     
  8. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Minä kun olen tällainen vanha jäärä jo, niin olen tottunut tekemään autokaupaa niin, että ensin tutkitaan auto(t) ja sen jälkeen neuvotellaan hinnasta. Jos ei päästä yksimielisyyteen niin ei tule kauppoja.
     
  9. 42olds

    42olds 2nd gear

    Onhan tuo "vaihtohinta X"- maininta joskus ihan ymmärrettävää. Niin älyttömiä vaihtoehdotuksia välillä tulee. Ja jos nyt pakolla on vaihdettava johonkin, niin mieluusti siitä ottaa vähän voittoa itselleen.

    Omaan myynnissä olevaan koslaan on tullut muutama aivan järjetön vaihtoehdotus: Olisi pitänyt vaihtaa 5v vanhempaan ja 300tkm enemmän ajettuun autoon päikseen, uisteluveneellä tekeekin paljon näin syksyllä yms.

    Paras oli kuitenkin tämä sankari: "Moi, olen autoihin täysin hurahtanut taidemaalari ja katselin Nettiautosta, että sinulla on myytävänä hieno Nitro ja voisin olla kiinnostunut siitä. Oletko sinä kuvataideihmisiä, minulla olisi tällainen vähän erikoisempi idea: kiinnostaisiko sinua vaihtaa autosi taiteeseeni sekä näihin autoihin: Audi A4 2,5V6 TDI-automaatti-02, aj. vain 305 tkm, hyvät varusteet. Jakohihna vaihdettu vuosi sitten. Pehmeä premium-auto ja hyvät varusteet. Hinta on 3800e ja VW Caddy 1,9TDI-2004, ajettu vain 241tkm, täydellinen huoltokirja, jakohihna vaihdettu 18000 km sitten, katsastettu 12.10., tilava henkilöpaku, hinta 4200e sekä hieno 2,2-bensa-automaatti Mersu C-94, ajettu vain 327 tkm, joka on Mersulle vähän, sisältä kuin uusi, hinta 1400e. Kaikki ovat autoja kokoelmastani ja vaihdettu myös taiteeseeni. Muihin kokoelmiin verrattuna minulla on se ero, että kokoelma elää koko ajan, autot on tehty ajettaviksi. Autoni eivät ole julkisesti missään myytävänä. Voisin antaa auton lisäksi vaihdossa 2500-3000 euron edestä taidettani. Niihin voi tutustua esimerkiksi Instagramista ---, Facebookista ---, Galleria Lauran ja Galleria Dixin kotisivuilla, lahdentaidelainaamo.fi sivuilla sekä pian avattavassa Taiko-verkkopyyntipalvelussa. Taikosta löytyy jo nyt pari isoa maalaustani hinnaltaan 1600 euroa. Olen mm. Taidemaalariliiton jäsen, joka on alan suurin järjestö maailmassa. Terveisin XXX, taidemaalari Hollola"
     
    viikinki75 ja leivonharri tykkäävät tästä.
  10. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Kuka pakottaa ottamaan vaihdossa jotain p....a mikä ei kiinnosta ja mistä p...an tyrkyttäjä ei ole muulla keinolla päässyt eroon?
     
  11. 42olds

    42olds 2nd gear

    Tai ehkäpä se korkeampi vaihtohinta on hienovarainen vihjaus sille pskan tarjoajalle, että eipä nyt kiinnosta vaihtaa?

    Yleensäkään en tajua näitä vaihtoautojen tyrkyttäjiä. Varsinkin jos ilmoituksessa lukee isolla "EI VAIHTOA!"
     
  12. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Minä laitan vaihtohinta eri -tekstin sijasta mieluummin esim. "hyvitän huonosti vaihdokista joka ei itseäni kiinnosta"
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä se on nykyään paljon faktaa että välillä pitää vaihdossa ottaa jotain kun ei kauppa käy. Toki ne tarkistetaana silviissiin ettei paskaa oteta.

    Ihailen silti normaalimyyjien ja ei vaihtoa myyjien sitkeyttä jotka tuotettaan myy jopa vuositolkulla. Eise musta tunnu enää myymiseltä sillon.
     
  14. rb

    rb Double Gearhead

    Heinäkuussa oli mun edellinen nettiauto sessio ja nyt kolme kuukautta myöhemmin kun katsoo, niin kieltämättä yllättävän paljon siellä samoja kinnereitä on edelleen myynnissä.

    Lukipa niissä "ei vaihtoa" tai ei.

    Mut kyl ne "ei vaihtoa" kin sieltä näyttää häipyvän tosi nopeasti, jotka ovat hinnoitelleet tuotteen siten, että se herättää kiinnostuksen.

    Parista oon jo nenää kaivellessa myöhästyny (toihan ois kiva... pitäskö vai eikö pitäs vai mitä tekis), joten ensi viikolla skarppaan ja alan selata 30 viimeistä aktiivisesti ja kun se älyllisen oloinen laite sinne ilmestyy, niin soitan sille välittömästi.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Totta. Mutta välillä vaikka ois hintakin sopiva niin ei vaan kauppa käy. Lähinnä koskee yleisempiä automalleja joissa vähän enempi tarjontaa.

    Omat vaihtokaupat viimeksi vuodelta 2013.


    Onhan nekin menneet siinä mielessä pilalle nykyään että kun vihdoin on arvottu väliraha tai arvo kohdalleen päikseen tai ei, niin sitten joku ämpyily iskee. Käteisostaja on pari kertaa mutkin pelastanut.
     
  16. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mullekin tämä taidemaalari ehdotteli kauppoja.
     
  17. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Mulle tarjottiin joskus vaihdossa autoon rivarinpätkää jostain Kainuun suunnalta muistaakseni.

    Ilmoituksessa luki että ei vaihtoa mutta sitä yrittäjää piti kyllä ihan kehua kaikkien aikojen villeimmästä vaihtoehdotuksesta.
     
  18. mopar72

    mopar72 Gearhead

    Taitaa olla samalta suunnalta kun muutaman kerran kanssa asuntoja vaihdossa tarjottu. Oisko ollu Otamäki tai joku semmonen, siellä ilmeisesti kokonaisia kerrostaloja sai pilkkahintaan?
     
  19. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Jotkut tykkää chattailla vuosia? Itse en myyjänä edes vastaa chattikysymyksiin, vaan jos joku oikeasti haluaa jotain minulta ostaa, niin soittakoot ilmoituksessa olevaan numeroon. Mutta aika paljon on yksinäisiä ihmisiä, joilla ei ole oikein mitään kontakteja ulkomaailmaan. Laittavat sitten jonkun ilmoituksen nettiin että voisi jollain lailla olla kontaktissa toisiin ihmisiin.

    Olisikohan tämänkin kohteen myynti-ilmoituksessa joku sellainen tausta? Mielestäni tämä on ollut chattimotossa myynnissä varmaan 3 vuotta ja tuohon hintaan varmasti pysyy myynnissä myös seuraavat 3 vuotta. Mutta kai tuo myyjä sitten tykkää chattailla paljon mopoikäisten poikien viisaisiin kysymyksiin.

    http://www.nettimoto.com/suzuki/pv/1239589
     
  20. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mulla villein tarjottu taitaa olla ultrakevyt lentokone.:)
     

Kerro tästä muillekin!