Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. T5

    T5 Gearhead

    Siinä tapauksessa erittäin outo postaus. Vertailla autoja, joiden km määrä on 100tkm toisistaan Lisäksi rengas/vannehinnassa oli ilmaa aika paljon jne.
     
  2. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    No kyllähän tämä nykyinen museoautojärjestelmä on suoraan sanottuna aivan käsittämättömän huono. Tavalliset tallaajat toimivat museoautotarkastajina. Se, että sattuuko se auto sille kelpaamaan on lähes sattumanvaraista ja riippuu henkilöstä. Sitten kun nämä tarkastajat ovat vielä kerhojen jäseniä niin eipä voi välttyä ajatukselta, että on helpompi hyväksyä kaverin auto kuin joku toinen. Viittaan tällä Karpov sinunkin kommentteihin siitä, että melkoinen määrä noista museoautoista ei kriteereitä täytä millään tasolla.

    Ratkaisuna mielestäni on se, että tästä hulluudesta luovutaan kokonaan ja laitetaan kalusto verolle ja maksamaan vakuutukset niin kuin muutkin tai sitten oikeasti otetaan käyttöön harrasteautorekisteri ja siinä mielestäni parempi kriteeri kuin ikä on (esimerkiksi) se kuinka paljon sillä vuodessa ajetaan. Tämä malli missä tuijotellaan, että onko se ilmanputsari tai bensansuodatin nyt sitten alkuperäistä vastaava ja sillä perusteella saa autoverotuksesta ja vakuutuksesta "vapaudut maksuista-kortin" on vähintäänkin kyseenalainen.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  3. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

    Srt vanteet maksaa aika reippaasti jenkkeissäkin pyytävät 1200e huonoistakin ja ebayssä on uudet oem vanteet parhaillaan tonnin kpl.ja ylikin.
    Eikä siihen ex Mika Salon hopeisen srt:n kilometreihin paljoa eroa ole kun sillä on alle 100t ajettu
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo kyllä mä museoautojen nykytason olen huomannut. Jos ennen piti olla kaikki vähän liiankin vimpan päälle, konservointi antaa jo liikaa anteeksi.

    Oma ehdotus olis tiukka museoajoneuvoluokka pienillä kuluilla ja sitten näille viikonloppuajelijoille ja muille joku kevyempi harrasteautoluokka. Sitten lopuksi ne jotka ajaa 365 päivää amerikkalaisella.
     
  5. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Naapuri osti viime vuonna vanhakoppaisen harrastevanin 11000€.
    Tosin kyseessä ei ole mikään 2+3 perusvani.;)

    Eikä ostajakaan noviisi. Hällä ollut toistakymmentä vuotta käyttiksenä vanhakoppainen G30.
     
  6. passerby

    passerby 3rd gear

  7. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kyllä se vaan aika vahvasti S10/S15 sivuprofiililta näyttää.
    Isuzu on kuitenkin ihan erilainen.
     
  8. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

  9. Camaro on kyllä arvokas nuilla mätsingiellä missä vain.

    Harmi kun joku on joutunut luopumaan silmäterästään, mutta semmosta se on ulosoton kanssa ja jos esim. harrastevaunu on ollut firman nimissä,....
     
  10. electra1

    electra1 Gearhead

    Omasta mielestä yksityiskohdat, tupakki-ikkunat, pyöränkaaret ja ovenkahvat ei mätsää s-15, mutta en kyllä keksinyt mikä muukaan se olisi.
     
    passerby tykkää tästä.
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Minäpä heitän hyvin valistuneen arvauksen, kyseessä on GMC B10 brassi tai argentiinan malli, koneena 4.1 suora kuutonen.
     
    isalmela tykkää tästä.
  12. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    B10 lukee loksussakin, kun kuvaa zuumas...
     
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Jep, soitin autosta, suora kutonen, manuaaliloota, katsastamaton. 3000€ pyynti pelkällä autolla.

    Ostakaahan minulta jeeppi tai crown, niin käyn tinkimässä.
     
  14. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

  15. passerby

    passerby 3rd gear

    Voipi olla, perustuen Isuzun koriin? :odbiggrin:
     
    jariha tykkää tästä.
  16. electra1

    electra1 Gearhead

    Googlettamalla löytyi pari kuvaa ko. mallista, ulkonäkö niin kuin chevy ja ford ois yhdistetty.. Hatara mielikuva että oisin nähnyt joskus punaisen samanlaisen suomessa. Mutta nyt on ainakin oikea vastaus löydetty :D
     
    passerby tykkää tästä.
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Puolet hinnasta pois niin rupee olemaan jo ok pyynti harvinaisuuteen nähden.
     
  18. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Osapolitiikka voi olla ihan kulutusosien suhteenkin hiukan hankalaa.
     
  19. Catiska

    Catiska Gearhead

    Eikä aina voida puhua edes konservoinnista. En ole katsonut vieläkö nettiautossa on myynnissä eräs -50 loppupuolen moppe joka on museokilvissä. Autossa ei ole edes kyseisen aikakauden moottoria vaan seuraavalta vuosikymmeneltä oleva mitä ei ko autoon ollut edes saatavilla.
    Ensin ajattelin jotta se on vaihdettu museotarkastuksen jälkeen mutta se on ihan merkitty tarkastuspöytäkirjaan. Tuota ei mielestäni enää voi sanoa konservoinniksi.
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  20. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Nuoruusvuosien klassikko Veekasin sivuilta. Olis meleko luihakas, van joku tökkää noissa sivulaseissa. Onko siinä levitetty kattoa liikaa vai mikä lie silimään pistää.
     

Kerro tästä muillekin!