Neuvokee tekkeekö mittään?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja PA-LA, 30.1.2005.

  1. impala67

    impala67 Gearhead

    varaudu siihen että ladailevat tavikset pitävät sua kroisoksena kun tommottella lotjalla on varaa ajella.

    sehän on ihan sama peli kuin piilofarmi vuoteen -85 asti, paitsi vähemmän tilaa ja pehmeemmät takapenkit...

    jos on valinnanvaraa niin joko 86 uudempi ruiskulla tai -77 -79 malli 350:lla, b-bodyn eka korimalli on musta jotenkin jyhkeemmän oloinen.
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Joo kallein malli oli noissa aina farkku.. + 20 000$ , kun hinnat alkaen sedan oli jossain 14 000$ ja Broughamversio sedaneista ainoastaan lähestyi farkun hintaa.. Näin 80-luvun lopussa.
     
  3. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    No noita ei löydy kuin poliisiautoista. LO5:ta kun ei saanut siviiliin.
    Ja harva sellaista on itse keulalle viitsinyt Suomessa kammeta.
    Eli kotomaassa saat etsiä pirun pitkään, jos moisen meinaat löytää.

    4.3L V6 ruiskuja löytynee ja 305 kaasarikoneisia, kun Metro toi noita kaasarimallein katkeraan loppuun, vaikka ruiskukin olisi ollut tarjolla. 305 tbi:tkin lienevät siksi harvassa?
     
  4. mceläin

    mceläin 1st gear

    ladailevien taviksien kysymyksiin "paljonko vie satasella" ja "mahtaa olla kallista ajelua" kyllästyneenä kirjailin isolohko buickin perään tekstin
    "FUCK THE FUEL ECONOMY" viesti meni perille ainakin lontoota ymmärtäville
     
  5. mceläin

    mceläin 1st gear

    tää masiina kirjottelee omiaan teksti piti tietenki olla "FUCK THE FUEL ECONOMY" :oops:


    EIPÄ ANNA KIRJOTTAA F SANAA :odroll:
     
  6. Joo se on hauskaa, että joku pitää vanhalla jenkillä ajelua kalliina. Paras oli yksi tuliterän Avensiksen omistaja, joka piti liikkumistani kalliina!

    Kyllä sen kuukaudesta toiseen alussa jopa arvoaan 1000€ /kk menettävän tojotan pääomakulut ovat niin valtavasti paljon suuremmat , että vaikka autoni vetäisi 3x sen minkä Avensis bensaa, niin pääomakuluineen arvonlaskemisineen ja merkkihuoltoineen
    €/ 100 km on murto-osa verrattuna Uuteen Avensikseen, joka kulkee kyllä bensahajulla verrattuna V8:iin, mutta polttaa rahaa jo pelkällä kaupasta uutena pihalle ajamisella saman kuin Letukka monessa kuukaudessa bensaan :rotfl: :rotfl:
     
  7. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    juu näyttää siltä että kasilla se on jos mulle tulee, mutta onko noissa 305 ja 350 niin paljon eroja tehoissa ja kulutuksessa että kannattaa päätään sillä vaivata kumman ottais. Jos esim: 305 "taloudellinen mutta tehoton" ja 350 melkein päinvaston. Niinkö???
     
  8. Hexa

    Hexa 1st gear

    Taitaa olla eri kaasujalka kuin Firebirdin kanssa, heh. 8)

    Jos ehdit, niin käyppä lauantaina kylässä. Tiällä.
     
  9. impala67

    impala67 Gearhead

    noh totuuden nimissä on sanottava, että kyllähän millä tahansa "arvonsa menettäneellä" kinnerillä ajelu halvemmaksi tulee kuin karpaasilla jos ne pystyy ja viitsii itse huoltaa. Mitä enemmän ajaa, sitä halvemmaksi kinnerit tulee. tavallinen kansa käyttää loppuun 10v-15v euroautoja. tosin sitten kun NE on elinkaarensa lopussa, niistä ei saa edes varaosina mitään. Farkuista saa aina tekniikan myytyä ja pari kolikkoa osistakin jos ei viitsi koko raatoa kunnostaa.
    Mutta uusien autojen ostaminen ja omistaminen on totisesti vain rikkaille (tai tyhmille), jotka todella tukee valtiomme hyvinvointia. Heille pitäisi antaa mitalit.
     
  10. Kimi

    Kimi 1st gear




    STATISTICS
    ON THE
    1989 CAPRICE CLASSIC


    All Caprice models came with a V-8 Engine and Standard Air Conditioning, as the Base Sedan V-6 Disappeared. Instead of the Four-Barrel Carburator, the 305 cu. in (5.0-litter) V-8 now had Throttle-Body Fuel Injection. Horsepower remained the same as before, while Torque got a single boost. Caprice Wagons still had their own Carburated V-8, displacing 307 cubic inches and delivering 140 Horsepower (30 less than the Sedan's). This version of the Full-Size Chevrolet had been around since 1977, and a restyle was anticipated soon
    [/quote]
     
  11. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    [/quote]


    So? Kallein malliversio oli silti farkku? Mikä on pointtisi? Ja tuo mitä lainailet koskee vain 1987-90 malleja, joihin iskettiin OLDS 307 Y farkkujen keulille ainoana optiona. Ja tuosta unohtuu sekin ihme, että yhtenä vuonna 1987 Caprice sedaninkin keulilta saattoi löytyä 307Y ..

    Ja voisin vannoa, että olen nähnyt V6-koneisen 1989 Sedan Capricen.. Ja jos viitsisin kaivaa TM:n autohinnastot vuodelta 1989 voisi selvitä oliko tuota V6 mallia yhä myynnissä..
     
  12. Kimi

    Kimi 1st gear

    Suurin stw-mallien tuontihuippu oli vv 89-90(ostin itsekin Caprice classicin). Tuolloin sedanissa oli 30 hv tehokkaampi moottori kuin farmarissa. Muuta en ole väittänyt, hinnasta en ole puhunut mitään. Ensimmäiseen viestiini laitoin: "muistaakseni". Muistini tueksi jouduin katsomaan specsit ulkomaiselta sivulta.
     
  13. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    cevy

    Mulla oli -87 caprise farkku oldsin 307 + th200 r4 kulutus matka-ajossa alle 10l/100km seka-ajossa ei yli 14l/100km. Oldssi delta 88 350 + th 350 ei koskaa alle 20l/100km vehjettä ei ole koskaa säädetty kohdalleen. meidän Vani (Olds 350 +th350 lock up) vie 22l/100km vaunuperässä. Muista että kauneus on katsojan omissa silmissä ja tutki tarkoin auton kunto ennen kuin ostat. Kyllä jenkki kulkee vähälläkin pensalla ja sellaisella voi ajella jokapäiväiset ajot.
     
  14. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    lisäys

    Lisäys äskeiseen.Katto muuten auton allekkin koska kun itse nostin Oldsin korin pois rongolta niin meinas runkopalkkien takapäät jäädä koriin kiinni oli meinaan hävinny aikapaljon rautaa jonnekkin.
    http://netikka.net/mikko.miettinen
     

Kerro tästä muillekin!