New Yorker 1963 mikä body tyyppi ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja sutinen, 28.9.2025.

  1. sutinen

    sutinen Gearhead

    Mihin body tyyppii kuuluu New Yorker vm 1963.
    Vai kuuluko mihinkään luokitukseen.
    Netti tiedot on mitä on mutta fakta kiinnostaisi.
    Osien etsinnässä helpottaisi tyypin tieto.
     
  2. Mikä vika nettitiedoissa on? Onko tämäkin joku juttu, mikä pitää itse kokea?

    Tuon ikäinen Chrysler on vielä ilman mitään luokituksia. 1965 New Yorker saa C -body luokituksen.
     
  3. sutinen

    sutinen Gearhead

    Autohan on vuosimallia 1963.
    Netti tiedoista kyllä vähän tietoa ja yleensä ei vanhemmalla luokitusta löydy.
    Mut jossain jos sulla paremmin tietoa niin heitä mullekin linkki.
     
  4. Minä heitin jo yhden linkin, laitetaan toinen:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_New_Yorker

    All 1965 model-year Chryslers (as well as full-sized Plymouth and Dodge models) were built on an all-new C-body unibody platform that featured a bolt-on, rubber-isolated front subframe.
     
  5. sutinen

    sutinen Gearhead

    Tuossa puhutaan 1965 alkaen mutta oliko jo muutos tehty vuonna 1962-1963. Autohan jo täytynyt tehdä käytännössä 62 jos myytiin jo 63 heti vuoden alusta. Noista tiedoista kun päättelin niin mikä lie väliin putoja malli.
    Mut ovela ettei tuon kummoisempaa virallista tieto juuri 1963 löydy .
    Mut pidetään sit body c kun tilailen osia.
    Kiitos sulle vaivan näöstä
     
  6. Edelleen siitä ensimmäisestä linkistä..

    C-bodies were built between 1965 and 1978. They had wheelbases ranging from 119 to 124 inches, they were generally loaded with features, and all C-Body cars used a torsion bar front suspension design.[1]

    Ei ennen sitä..
     
  7. Rautamäki

    Rautamäki Gearhead

    Kirjassani, Standard Catalog of American Cars, on 1965 alkaen Chryslerin body/style number-koodissa C ja kaksi numeroa, vanhemmissa ei ole kirjaimia vaan kolmenumeroinen koodi. Tästäköhän se C-body-nimitys juontaa. Dodgen ja Plymouthin täyskokoisista myös käytetään C-body-nimitystä mutta niiden koodeissa ei C kirjainta esiinny.
     
    sutinen tykkää tästä.
  8. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Mitä osia mahtaa olla hakusessa , sillä on varmaan myös jotain merkitystä . Niin ja jenkeissä aletaan tekemään seuraavan vuoden mallia yleensä kesälomien jälkeen , elikkä ekat 1963 vuosimallin autot tehty 08 tai 09 kk 1962 .
     
    sutinen tykkää tästä.
  9. sutinen

    sutinen Gearhead

  10. sutinen

    sutinen Gearhead

    Mulla vain 3 numeroa lätkässä 833.
    Simpukan laakerit ei täsmännyt rockautosta, mut purin neulalaakerit ja uusin mitä voi. Onneksi O renkas kävi simpukan kanteen ja sen vuoto loppui.
    Ylä ja alapallot taas kävi heittämällä paikalleen.
     
    Muokattu: 28.9.2025
  11. sutinen

    sutinen Gearhead

    Tätähän yritin kertoa eli käytännössä joku body mitä ei ole virallisesti. Mut ostelen osia nyt body c jatkossa.
     
  12. Rautamäki

    Rautamäki Gearhead

    New Yorker 4d sedan
    Factory price $4186
    Production total 14884
     
    sutinen tykkää tästä.
  13. sutinen

    sutinen Gearhead

    Sit jollain hyviä linkkejä strokattuihin kampiakseleihin, mäntä sarjoihin millä saadaan litran tai reilun lisäys. Jos vielä Eu maasta löytys niin säästäs alv ssa, tulli kuluissa ja rahdissa.
    Perus 440 tuossa nyt paikallaan.
    Nyt loppuu työnteko eläkkeelle jään joutaa autoa laittamaan.
     
  14. sutinen

    sutinen Gearhead

    Oli muuten 5 vuoden takuu vuonna 1963 moottorille, vaihteistolle ja perälle. Nyky autossakin osassa 3 vuotta. No laatu auto aikaansa edellä. 210 oli jo tuohon aikaan huiput ja oliko alta 8 sekuntia sataseen. Kulutus seka ajossa 23 lirtaa. Hyvä kyyti toki hieman maksaakin. Poliisit joku aika sitten puhalluttivat tuumi ettei taida olla tämän vuoden mallia.
     
  15. Onko joku vaihtanut sen sinne? Alunperin siellä on ollut 413.
     
  16. Rautamäki

    Rautamäki Gearhead

    Älä ostele kun ei se ole c-body. Osta 1963 Chryslerin osia.
     
    sutinen tykkää tästä.
  17. sutinen

    sutinen Gearhead

    On vaihettu ja kone nyt vuodelta 1976
     
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ennen 1965 c-bodyä ei ole mitään koodia isokorisille. Puhutaan vain Full Size.
     
    sutinen tykkää tästä.
  19. Onko stroukkikitti kuitenkaan paras viritys hintaansa nähden? Itse ajattelisin, että joku viritys, jossa nostetaan puristuksia, vaihdetaan sopiva imusarja, kaasutin ja nokka-akseli voisi olla kustannustehokkaampi. Joku minua fiksumpi antakoon ohjeita siihen.
     
  20. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Koneeen tekemiseen löytyy hyvää tietoa tuolta:
    overdrive.fi/forum/threads/440-rakentelu.262362/

    Tietysti riippu paljon siitä mitä kone vaatii. Ehjää konetta en alkaisi uusiksi rakentamaan, vaan etsisin toisern koneen aihioksi ja myisin vakiopadan, mutta jos alakerta vaatii laakerointia enemmän, niin stroukkisarja on yllättävän kustannustehokas vaihtoehto, eikä lisäisku/-tilavuus ainakaan pahaa tee raskaassa autossa.

    Vakioalakerralla männät jää todella alas lohkossa, niin mäntiä jos joutuu uusimaan niin uusien puristuskorkeus on hyvä koittaa saada lohkon yläpinnan tasalle.->lisää puristusta tulee heti.
    Jos kampura vaatii hionnan ja lohko porautuksen, niin vaihtaisin kaikki kiertävät samalla pitemmällä iskulla 0leviin.
     
    sutinen tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!