New Yorker 3.5 1995 ja hihnapyörän irroitus.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Rado, 7.4.2015.

  1. Rado

    Rado Gearhead

    Tarvii varmaan ulosvetäjää, mutta mikä tuonne mahtuu vai joutuuko nostaa syylärin pois ?
     
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

    Riippuu mistä hihnapyörästä on kyse.
     
  3. Rado

    Rado Gearhead

    Kampuran.
     
  4. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Syyläri pois,muuten on melko ahdasta.
     
  5. Hai

    Hai Double Gearhead

  6. Rado

    Rado Gearhead

    Kiitos. Riittääkö tuo 21.90€ kokoinen kun tuo toinen loppu ?
     
  7. Substitute

    Substitute Gearhead

    Alle 98(?) vuosimallin 3,5 koneessa ei tarvitse irrottaa kampiakselin hihnapyörää jakohihnan vaihdon takia. Jakopään pelti on kaksiosainen, katkeaa siitä kampiakselin kohdalta ja hihnan mahtuu pujottamaan hihnapyörän ali. Näin joku täällä aikoinaan kirjoitti, itse kyllä hihnapyörän irrotin kun en tuota silloin tiennyt.

    Hihnan asennuksen yhteydessä kannattaa varmistaa että apumiehenpuolen nokka ei käänny yhtä pykälää sivuun kun kiristimen vapauttaa, se haluaa niin tehdä kun venttiilijouset painaa sopivasti asennuskohdassa.
    Minun autossa se oli pykälän sivussa kun auton ostin.
     
  8. Rado

    Rado Gearhead

    Ei jaon vaihtoa nyt vaan pelkkä hihnapyörän irroitus ja uusiminen.
    Siihen kaipaus ulosvedintä joka toimii.
     
  9. Hai

    Hai Double Gearhead

    Vetopisteet on aika keskellä, eli mitä pienempi, sitä hyvempi.
    [​IMG]
    Muistaakseni se oli tuo halvempi.
    Kokemukset on 1999 tai 2000 mallisesta 300ämmästä. Että jos jotain eroja on.
     
  10. Substitute

    Substitute Gearhead

    Niijoo... helposti irtosi ihan pienehköllä kolmisormiulosvetäjällä. Tuossa kuvassa näkyy hyvin ne hihanpyörän keskiosan takapinnassa olevat ulokkeet ulosvetäjän kynsille.
     
  11. Hai

    Hai Double Gearhead

    Nyt tarkemmin mietittyäni taisin jalkojakin lyhentää ja porata uudet reiät.
    Pikkujuttuja kuitenkin.
     
  12. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Joo, samanlaisella minäkin sen irrotin, eikä tarvinnut irroittaa jäähdytintä.
     
  13. Rado

    Rado Gearhead

    En ymmärrä miten mahduitte tekee.
     
  14. autoilija

    autoilija Gearhead

    Jäähdyttäjän irroitus ei ole iso homma tuossa,en ymmärrä minäkään miten sen siitä välistä pystyy irroittamaan ilman että hajoittaa jäähdyttäjän samalla..se hihnapyörä on sitten joskus aivan tolkuttoman kovin kiinni ettei lähde ihan tuosta noin vain,joskus niin kovin kiinni että ennenmmin antaa hihnapyörä periksi.Sen jakohihnan saa todellakin vaihdettua ilman sen pyörän irroitusta.Tietty jos hihnapyörä viipottaa niin se saattaa kertoa että sitä on ennenkin yritetty saada siitä irti.
     
  15. Laitatko Rado kuvan siitä touhustasi? Tai sitten edes mittoja siitä pultinkannasta jäähdyttimeen ja dampperin korvista jäähdyttimeen tai jotain jostain niin tajuis, että kuinka ahdasta sulla siellä oikein on?
     
  16. autoilija

    autoilija Gearhead

    Siellä ei 25cm enemmän ole,jos sitäkään.Olisko oikea mitta lähellä 10-15cm.Jäähdytystuulettimet kun purkaa pois on ehkä se 25cm,vartin homma purkaa kaikki pois ja säästyy tuhoilta.3h enempää ei mene koko jakopään vaihtoon kaikkineen,kun sinne tekee suosiolla tilaa ensin.
     
  17. autoilija

    autoilija Gearhead

    Se tulee koko paketti sieltä pois tuulettimineen päivineen.Luukku auki,musta muoviläpyskä keulasta irti,ristipääruuvarilla lähtee,maski pois > tukirauta irti jossa konepellin lukkosysteemit > siirrä sivuun.Jäähdyttäjään menevät letkut ja piuhat irti,ylävesiletkua ei ole edes pakko irroittaa.Taitaa olla 4kpl.pulteilla a`10mm kannalla koko hässäkkä kiinni ja siirrä pois tieltä.Ja tilaa on ainakin vähän enemmän jollei jopa ruhtinaallisesti.Kokoaminen päinvastaisesti.Akun voi irroittaa miinusnavastaan siksi aikaa ja samalla nollautuu vikakooditkin.Pakkaskestävyys nesteille jos kaikki meni hukkaan,ilmautuu paisuntakorkin kautta helposti.Lämppäri täysi kuuma ja annat käydä kunnes ilmaa ei tule ja lämmintä tulee kabiiniin.Kone kiinni ja odota vartti,käytä edelleen ja lisää nestettä.
     
  18. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ei sitä tuossa oikein muutoin mahdu tekemään kuin purkamalla tuulettimet ja jäähdyttäjän pois. Lisähaasteen tekee ilmastointikenno jos ilmastointi on toiminnassa ja paineet sisällä.
    Itse sain nostettua ilmastointikennon riittävästi ylöspäin kun vapautin putkien kiinnikkeet auton korista, sitten kennon alta pääsi käsiksi hihnapyörään.
    Ilmastoinnin liittimiin tarvii työkalun tai sitten vaikka pellistä tai alumiinista tehty puoliavoin holkki jolla voi pakittaa sen liittimen pidikejousen auki-asentoon.
     
  19. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Ei se jäähdyttäjä siitä mihinkään hajoa jos laittaa siihen ohuen levyn tai pahvin suojaksi. Niin minä tein. Hihnapyörä oli aika tiukassa, ensimmäinen ulosvetäjä tais hajota ja toisella irtosi :D
     

Kerro tästä muillekin!