New Yorker -95 ->

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja umpio, 22.4.2011.

  1. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Mitä valoja meinaat? Mulla on niissä ns. sumareissa, jotka on ne kaikkein sisimmät, H3 halogeenit ja ajovaloissa HB5/9007 jälkiasennus HID sarja.
    Jos sulla on '94 vuosmalli saat laittaa xenonit laillisesti ellei oo suomiauto. Mulla ei onnaakaan enää vaan joutuu katsastukseen vaihtelemaan takas halogeeneihin.
     
  2. autoilija

    autoilija Gearhead

    ^Niin kiitos yv-vinkeistä ja käyttäjäkommenteista. Ilmastointia en ole kokeillut vielä, pyyhkijät pätkivät, onkohan niissä jotain vakiopaikkaa josta lähtisi vikaa etsimään?[/quote]

    Pyyhkijöistä tiedän vakiopaikkana kuluvan loppuun ne vivuston muoviset laakerin asemaa ajavat palikat,ne tosin ei taida vaikuttaa mitenkään pätkimiseen vaan toinen tai kumpikin pyyhin vain pysähtyvät johonkin asentoon.
    Ilmastoinnin kompura on vakiotavaraa joka hirttää kiinni jossain vaiheessa,ei kannata korjailla,ameriikasta saa uuden,minulla ainakin on jokaisesta itse kompura loppunut jossain vaiheessa aina.Sen lopun alun kuulee äänestä kun alkaa mukavasti pitämään kaikenlaista rallatusta..
     
  3. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Juu, mullakin kitisee se magneettikytkin jo aika huomattavasti. Ensikesänä laukee varmaankin.
     
  4. autoilija

    autoilija Gearhead

    En tiedä siitä magneettikytkimestä mutta kun se kompura on loppu niin itse laite alkaa pitämään sellaista "rallatusta" ,ajan myöten leikkaa kiinni ja sen mukana palaa sitä pyörittävä hihna mukavasti savuten.. Omaan yorkeriin laitettiin suosiolla koko uusi kompura,on hiljaisempi ainakin. Sattuu muuten olemaan koko auto myytävänä jos jotakuta kiinnostaa ,muistaakseni 09/1995 mallia,tuotu Sveitsistä Viroon 2010 jossa rekisteröity mutta ei ajettu siellä kuin mitä on tarvinnut eli muutama kymmenen km. Eli suomeksi myydään tax-free ...Laitan oikeasti myyntiin kunhan käyn leimaamassa sen taas ensin tässä kuussa.
     
  5. umpio

    umpio 3rd gear

    Kävitkö hakemassa sen Heinolan auton pois, mitä itsekin hetken harkitsin? :p
     
  6. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Mä kävin kattoos sitä Heinolan autoa ja totesin että oli parempi hakea, sillä hetkellä tarjolla ollut, laatikkorempattu vuosimallia uudempi yksilö. '94 mallissa on muistaakseni vielä se lähes suoraan 41TE laatikosta kopioitu versio pärisevine solenoideineen.
     
  7. autoilija

    autoilija Gearhead

    Eikö mahda olla hyvä että ne pärisee,kertoo vaan että solenoidit toimii ? Eihän nyt kuitenkaan kyseessä ole mikään GM tuotteen TH ,vaan 42LE ja sen kuuluukin vähän pitää asiaan kuuluvaa sähköistä ääntä,Mopar on mennyt omia menojaan laatikoidenkin kanssa ,siksi se onkin ultradrive .
     
  8. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Nimenomaan se on hyvä asia että ne pärisee, mutta suurimmassa osassa ne ei enää pärise. :rotfl: Sitäpaitsi se on aivan helvetin raivostuttava ääni kun auto on muuten hiljainen. Itselläni on se uudempi versio lootasta jossa on erilainen solenoidipakki ja tässä ei kyllä kuulu mitään pärinää, vähän tasauspyörästön ulinaa silloin tällöin.
     
  9. autoilija

    autoilija Gearhead

    Sanottakoon vielä että en mollaa GM -lootia tai muitakaan ,mutta on siinä aika suuri ero käyttömukavuuden kanssa,ei ole mikään mekaaninen automaatti kuin muilla .
     
  10. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Juu hyvä loota tää on, toivottavasti kestää mahdollisimman pitkään. Vielä kun tuosta VIPin rakentamisesta ehtis niin tekisin tähänkin 300M:n autostickin ja Specialin suuremmat jarrut. En oo vaan uskaltanu kysyä paljon maksaa South Westillä purkuautosta otetut satulan kiinnikkeet ja vetarit...
     
  11. autoilija

    autoilija Gearhead

    Kyllä se kestää kun huollat sitä säännöllisest ja oikeni,en ole koskaan törmännyt vielä näissä laitteissa laatikko-ongelmaan ja on sentään 9 vuotta tullut näillä ajeltua. Mikä on VIP ? Ja miksi ihmeessä pitää saada tehokkaammat jarrut ja autostick , jos saan ihmetellä ? Itseäni on mietityttänyt aina onkohan tätä konetta joku turbottanut,voisi olla aika iloinen laite..
     
  12. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    VIP on toi '67 Plymouth tossa allekirjotuksessa.
    Autostick siksi että se on hyväksi koettu shift kitin kanssa jo 300M ajoilta ja jarrut ihan vaan siksi että se on mahdollista ja mulla on tässä nyt kierot jarrulevyt jotka ei menee meimasta läpi kun väristää niin perkaleesti.

    Kyllä tuollanen 3.5 oli turbotettuna jonkun amerikan joen Intrepidissä, mutta strokereitahan näistä nyt rakennetaan. Poraamalla ja uusilla veiveillä saa koneen 4.0 litraseksi ja tehot sinne 300 paremmalle puolelle. Näin siis tuossa H.O koneessa eikä tässä vanhassa rautakoneessa.
     
  13. autoilija

    autoilija Gearhead

    Uudet jarrulevyt maksaa muutaman kympin ,ei kai sen takia tarvitse koko jarrustoa vaihtaa? Ok,nyt tajusin mikä on VIP. Rautakone ,215 ei ole ihan pelkkää rautaa,taisi olla vuonna -93 tehokkain luokkansa moottori,211/215hp tulee jo luonnostaan ,en tiedä onko LHS/Yorker olemassa sillä oikealla "rautakoneella" eli tappi 198 ,ainakin Concorde/Vision/Intrepid on olemassa silläkin variaatiolla ?
     
  14. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Joo, mutta samalla saa vaihdettua koko setin parempaan. Lisävoima jarruissa ei ole koskaan huono asia.

    Meinaatko tota 3.3 konetta? Intrepidiin on saanu 3.3 konetta, ja Eagle Visioniin. Chrysler Visionista en tiedä, mutta Concordessa sitäkin on. LHS ja New Yorker oli aina isoimmalla koneella.

    3.3 koneeseen saa viritettyä niitä Shelby Chryslerin sisuskaluja ja muuta sälää ja koneen pystyy muuttamaan 3.8 koneeksi (jota oli Dodge Caravanissa ja Plymouth Voyagerissa) kampuralla ja veiveillä.

    Tuossa juttu 3.3 ->3.8 strokerista: http://www.dodgeintrepid.net/showthread.php?t=80122

    Ja tässä 3.5 ->4.0 stroker projekti: http://www.dodgeintrepid.net/showthread.php?t=180952

    Ainakin kuulostaa tehokkaalta: http://www.youtube.com/watch?v=azt3-XVd ... r_embedded
     
  15. Rado

    Rado Gearhead

    Re:

    Miten 94 saa laittaa Xenon-polttimot mut ei 95 ?
    94 ei ole edes umpioiden automaattista tasosäätöä vaan säätö tehdään konehuoneesta manuaalisesti.
     

Kerro tästä muillekin!