newport 64 sähköistä...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja jylppy, 30.8.2002.

  1. jylppy

    jylppy Gearhead

    Nonniin. Päätinpä releistää piilistäni etuvalot, kun rupesi sylettämään alati vilkkuvat ja heikkotehoiset orkkis valot. Mutta! Onko kellään tietoa sellaisista saiteista mistä löytyis sähkökuva kyseiseen autoon? Ja nimenomaan tarttisin sellaisen "pistokekuvan" josta näkisin tulipellissä olevien pistokkeiden navoista lähtevien johtojen merkityksen.
    Kiitos jo näin etukäteen...
     
  2. KajS

    KajS Gearhead

    Jos sulla on akku ja lamput tulipellin samalla puolella (eli akku konehuoneessa ja lamput maskissa) niin eihän sun tarvitse tietää niistä töpseleistä paljoakaan. Valoreleethän on paras laittaa sinne akun ja lamppujen välimaastoon, jotta niistä olisi jotain iloa ja johdot pysyy mahdollisimman lyhyenä.

    Nimimerkillä omat relehärpäkkeet jo poistin, jätin tukevat maadoitukset.

    Mutta monissa autoissahan valokytkimet ja mahdolliset bimetalli "sulakkeet" tosin haittaavat valojen toimintaa.

    Kokeile joitain Googlehakuja malliin chrysler newport 64 elctrics, sillai minäkin löydän niitä dodgenkorjausohjeita nurmikkoasentajalle...
     
  3. lake ender

    lake ender Gearhead

    Kuusvitoseen rakensin seuraavalla tavalla releohjauksen kaikille neljälle etulampulle.
    Virtajohdot suoraan akulta releille, sulakkeet väliin. Sitten valojen takaa alkuperäiset virtajohdot katkaisijalta poikki ja katkaisijan johdot releille.
    Releeltä siis uusi virtajohto entiseen kiinni.
    Nyt alkuperäinen katkaisija ohjaa releitä ja toimii H4:set hyvin ilman pätkintää. Valotehokaan tuskin on huonontunut. Releet ja sulakkeet vaan jemmaan, niin kelpaa mr-tarkastajallekin.
    Ei tarvittu sähkökaaviota, vaikka sellainenkin on olemassa. Käytät vaan tarpeeksi paksuja johtimia virta ja myös maajohdoissa. 2,5mm2 varmaan riittää hyvin 4mm2 taitaa olla jo liioittelua normaali polttimoille.
     
  4. KajS

    KajS Gearhead

    yorker 65:n ohjeet ovat yksiselitteiset, laita vielä oikea valorele (tästä oli jossain aikaisemmassa keskustelussa mainittu), halvat kahden kolmen euron halpisreleet (joita itse käytin) eivät valotehoa nosta, sen voi todeta mittaamalla.
     
  5. jylppy

    jylppy Gearhead

    Juu kiitoksia vinkeistä! täytyy ruveta touhuumaan kunhan saa ens pannun kiinni konehuoneeseen...
     
  6. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Keroppas Jylppy,liittyykö sun nimimerkkis jotenkin Jylppy-Racing:kiin
     
  7. jylppy

    jylppy Gearhead

    No tuota.... Ei kyllä käsittääkseni liity! Tälläinen rallitiimi on kaiketi kotkan suunnalla...
     
  8. jirka

    jirka 1st gear

    kuinka monta ovee ja toppaa sulla on siin nyyportis?millä koneella?
     
  9. jylppy

    jylppy Gearhead

    Siinä on neljä ovee ja täys määrä tolppia! Koneen virkaa hoitaa 400 cid "monsteri"...heh!
     
  10. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Ilahduttavaa havaita, että samaa tautia on liikkeellä. Siirryin nimittäin kesällä niin ikään 64 Newportin omistajaksi. Biili on vähintään 10 vuotta sateessa seissyt lahna. Kone pelaa, nappitomaatti ei. Tekniikka 413 4bbl, kuulemma vanha ex-pääministeri Miettisen edustusauto. Tällä hetkellä edustaa lähinnä sarjaa säälittävät tapaukset.
     
  11. fisu

    fisu Gearhead

    onkos valiantman tuo 6d coroonetti vielä tyrväällä ?
    siitä ei ole kuulunut mitään sen jälkeen kun pojat haki sen pois täältä.
     
  12. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Eipä ole enää Coronettia näkynyt! Ehkä se on kierrätetty edelleen. En tunne sillä ajellutta hemmoa, joten paha mennä varmistamaankaan. Mikä Fisu siinä fdva:n nettisivustossa on, kun ne viemäripojat aina vaan ovat työssä?
     

Kerro tästä muillekin!