Niin, elämä on valintoja täynnä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Muki, 19.1.2006.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mies ei kysele keneltäkään mitä perseen alla pitäisi olla. Ja toisaalta eihän täälläkään kukaan ole mitää lupia kysynyt taikka toisen päätöstä "arvostellut" vaan oma pikku mielipide on pompsahtanut esille. Ite tykkään retkeillä selkäreppu selässä, mutta sen sisällä rupee ahistaa :oops: .

    t. nimim harrastuksen vastustaja N:eek: uuno :rotfl:
     
  2. kapa

    kapa 3rd gear

    kannanpa oman korteni tähän kekoon...

    ajelen työmatka/arkiajoni MB E 200cdi
    joskus uhosin etten ikipäivänä uudempaa autoa hommaa :oops:
    no ikäähän tollakin jo alkaa oleen mutta tykkään ajaa sillä ja koen sen kohtuu turvalliseksi autoksi. työmatka on 50 km halvemmaksihan se tietysti tulisi ajaa jollain muutaman satasen autolla mutta kai se ikä alkaa vaikuttaan ja on tullu sitten mukavuudenhaluiseksi.
    ai niin ja en todellakaan autoa käytä missään vehossa huollossa vaan kyllä siihen pystyy tekeen kaiken niinkun 83 ratsuniin.

    :argue: reaktioita odotellen :rotfl:
     
  3. janzamar

    janzamar 1st gear

    En mie vaan ossaa,mutta mie oonkin vähän tyhymä.. :eek:
     
  4. petro_din

    petro_din Gearhead

    entäpä jos massailee aina säännöllisesti pohjan ja suhuuttelee tavaraa palkkien sisään ettei korroosie pääse iskemään?

    kaikki menee rikki huonolla pidolla
     
  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Meidän perheessä mennään tällä hetkellä niin että meillä on kaks käyttöautoa, toinen makso huimat 300€ mut toinen oli onneks sit sentään edullisempi :lol:
    Mihin ne autoiluun käytössä olevat rahat sit menee? Meillä sen taitaa nähdä vaikkapa tuolta: http://kotisivu.mtv3.fi/bbcruiser/projektit.html :wink:
     
  6. pas2

    pas2 Gearhead

    Njoo. neljä päivää ajelin ooppelilla Hesaan eestaas eli 189 km / päivä. Rupes vituttaa, vaikka bensaa menee varmaan alle seittemän satkulla. Tänään työnsin taas kapriksella Hesaan ja siint Poriin - piis ov keik ja huomasin taas, ettei tollasilla ooppeleilla tartte enää paljoo ajella. kaameita noi pikkukipot. joojoo vie vähän pensaa.
     
  7. Käkö

    Käkö Gearhead

    Joo-o, elämä on todellakin valintoja täys... :lol:
    Mä oon "valinnut" MoParit... :lol:
    Mä oon myöskin valinnut bootsit purkkareiden sijaan... :lol:
    Mä oon myöskin valinnut bensan dieselin sijaan niinkuin Muki... :D
    Yhdestä en voi tehdä valintaa, se on se milloin mun ajaminen täällä päättyy, sen valitsee joku muu kuin minä... :odroll:


    Ja aiheeseen liittyen;
    Pari tahi useampi vuosi taaksepäin, kaivarissa tai bulen (bulevardin) marttiinan edessä talvella kun katsoi millä jengi oli liikenteessä, siis me ja ne, just ne ja me, "ameriikan" autoharrastajat, voi hyvää päivää sitä romujen kavalkaadia, sillon oli tapana se et jos kinneri oli 500 markan arvoinen ja leimaa kuukausi tai pari jäljellä niin se piti ostaa heti ja jos se hajos niin se sit kans jäi siihen mihin se hajos...
    Tosin oltiin mekin ja niin nekin oli välillä keskellä talvee yenkkarilla liikenteessä mut yleisesti ottaen talvivessat oli täysii paskoja ja on vieläkin... :eek: ihime :eek:
     
  8. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Aika uskomatonta mitä tunteen paloa tämä herättää että millä joku ajaa arkiajonsa! Jokaisella on toki oikeus omaan mielipiteeseen ja niitä perustelujakin tuntuu olevan monen sorttisia..

    Oma ratkaisuni on että vuotuiset arkiajot (n.20 tkm) hoidan -91 sakemannilla joka kuluttaa n. 7 litraa pensaa satkulla. Auton arvo tuollainen kohtuullinen vajaa tonni..ehkä.. tai ainakin muutama satanen? Toimii kuin junan vessa, aina lähtee käyntiin, ei tarvi jännittää ylimääräisiä sivuääniä tms. Ja tärkein pointti hommassa se että jää todellakin aikaa, varaa ja motivaatiota duunata se jenkki talven aikana kuntoon että saa taas kesällä täräyttää isolohkolla asvalttia rullalle!

    Joskus nuorempana tuli ajettua kyllä jenkeillä (-67 Chevelle, -67 Bel-Air..) talvellakin kun piti varmaan todistaa heimoveljille että tässä tulee kova jätkä.. Ehkä huomasin miten vähän järkeä siinä hommassa oli tai sitten halusin enemmän kontrastia arkiautoilun ja harrasteautoilun välille..?!

    Ja kyllähän se raha myös ratkaisee. Vuoden päätteeksi kun kirjataan tulot ja menot niin sinne viivan alle jää kuitenkin se pyöreä nolla. Se on vaan eri asia onko raha palanut savuna ilmaan tuolla sohjoisessa neljän ruuhkassa jollain lintalla vai kesän kisakarkeloissa, tapahtumissa ja cruisingeissa ym..

    On kuitenkin olemassa se arki että on päästävä vaivattomasti, huokeasti ja varmasti paikasta A paikkaan B ilman mitään ylimääräisiä pullisteluja tai muita rituaaleja...!
    :wink:
     
  9. Stance

    Stance Gearhead

    Auto jos joku esine maailmassa herättää kyllä tunteita. Omalla kohdalla ei ole tarvetta ajaa autolla joka päivä, eli joka aamu ei tartte autoa käynnistellä ja olenkin päätynyt yhdistämään harrasteauton ja käyttöauton. Eli olen sitten näitä "ruostuttajia" kai.. :-? Kilometrejä tulee todella vähän ja kyllä nykyautojen massassa on aina mukava erottua 30 vuotta vanhalla pelillä. Eräskin työkaveri ihmetteli että "miten niin vanha auto voi ylipäänsä enää liikkua".... :eek: Ymmärrän kyllä hyvin ettei nelilapsinen perhe voi ajaa päivittäisiä ajojaan harrastejenkillä joka nielee tuplasti bensaa verrattuna nykyfarkkuun. Mutta hei, niinhän se on että, jokainen polttaa rahansa juuri niin kuin tykkää. Auto voi olla ajopeli, näyttely-yksilö tai ikuinen projekti tallissa ja jokaiselle siitä riittää omalla tavallaan iloa. Rahat on lopussa joka tapauksessa, se on varma

    Jaa niin, ostin ekan V8:n viikko sitten, -74 Vallu 318:lla. Siinäpä taloudellinen ja oiva kauppakassi. :rotfl:
     
  10. pas2

    pas2 Gearhead

    Täs tuli hyvä pointti, itekkin olen taas tilanteessa, että "käyttöauton" tarve katoaa, voi ajella viiden kilsan työmatkan millä vaan tai vaiks fillarilla tarvittaessa. Eli ostakkee työmatkankulkijat riisseliletukka 11 l /100km ja ooppeli 6l / 100km, mä voin ajella Fargolla tai jollain :rotfl:
     
  11. patsuli reising

    patsuli reising 1st gear

    Heh Heh! vittu kerranki kaikki järkevät / viisaat ja ynnä muut immeiset keskustelemassa aiheesta mikä herättää tunteita..
    onhan tuota tullu kokkeeltua talavisin kaikenlaisia kikottimia mutta asetelma muuttu kun menin kahtomaa oriveelle -98 syksyllä -66 impalaa niin eepä tarvinna ennee miettiä millä ajetaa sohjossa ja on kyllä ajettu kaikki reissut -98-03 ,eikä tuo paljon huonommassa kuosissa oo ku ostaessakaa ku oli ruma jo valamiiks ja nyt ajetaa samalla tekniikalla -74 vanilla, impalaan kun vaihtu tuo räyhä motti ei oikein hyvä talavella kokkeelin kyllä.
    Johonki se tuo raha kuitennii häviää..kumma homma.. mutta ku koevet ojossa tiältä lähetää nii mitää et mukkaas sua..
     
  12. Käkö

    Käkö Gearhead

    :lol:
    [​IMG]
    :lol:
     
  13. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Aha Käkö, sitä on salaharjoitteltu ens kesää varten 8)
    Mekin käytiin viime viikolla treenaamassa mut ei oikein ollu pitoa, liekö tehot kasvanu talven aikana vai mikä mut kovin pyrki slicksit sutimaan :wink:

    [​IMG]

    Keulapellit jätetiin talliin niin pelaa jäähdytys paremmin näin talvipakkasilla :p
     
  14. swedu

    swedu 1st gear

    Kyllähän jotkut ovat oikeassa, että alle 1000 € autollaan saa ajaa halvemmalla 10 000 km pelkästään uuden auton arvon alenemalla, olipa kulutus vaikka 20L/100 km. Mutta toisaalta jos työmatka olisi 200 km sivu tulis joku diiseli varmaan edukkaammaksi liikkua. Jossain kohtaa vertailtavien kulkuvälineiden edukkuus risteää. Uskaltaisin väittää että aika harvalla on tilanteensa nähden kokonaisuutena se edullisin tapa liikkua. Toisella perse kestää enemmän kuin toisella.

    joku pelle hermanni voisi väsätä jonkun excel laskurin, johon vois läiskiä
    vertaillut kulut. km, vakuutus, arvon alenemat, huollossa kuluneet oluet ja tupakat yms.

    jossain kirjoitettiin longlife huolloista 30 000 km jne.
    Taitaa käytännössä moiset 30 000 km longlife-huoltovälit olla harjaanjohtavia.
    Ja tämmöisiä viitsitään sitten pitää jonain vertailun lähtökohtina.

    mutta kukin taplaa tyylillään.
     
  15. Käkö

    Käkö Gearhead

    Yep, Kiekun oli ihan pakko päästä Valiantin rattiin tänään, tosin Vallu tuntui saaneen jostain ainakin 400 heppaa lisää, sen verran löi takapallot tyhjää... :rotfl:

    Ei vaikuttais kauheen äkkiä keittävän toi teidän pikuppi, ainakaan tolla etupään versiolla... :rotfl:
     
  16. Stance

    Stance Gearhead

    Mitäs vuosimallia Käkön vallu, millainen mylly konepellin alla? Hankin juuri -74 neliovisen Valiantin 318:lla, laitoin nastat alle samantien kun ei Cooperin M+S:llä päässyt oikein mihinkään :)
     
  17. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Ei oo vielä kukaan sanonut, että jätti lämmitysöljyt tilaamatta, että sai bensaa tai pukki ei Jouluna tuonut lapsille mitään, että saatiin alsakannet tai vaimo kantaa palolaitokselta veden kotiin, että saatiin nos-kojelaudan päällinen. Jossain se raja kulkee jokaisella. Mukille pinnat kotiin, joskus on hyvä funtsia juttuja, se osoittaa ettei aivot oo valahtanut buutsin kärkeen. Pakkohan ei ole kuin kuolla, mut asiat voi ehkä tehdä toisinkin.
    Mukin innoittamana aloin laskea vuoden bensalaskua ja totesin, ettei mee kuin 2,3 kk:n nettotulot, sillon alko v..uttamaan. No, okei verottajalta tulee vähän takasin, mut oletetaan että menet uudesta vuodesta selvittyäsi töihin ja helmikuun kolmannella viikolla saat vuoden bensat maksettua, seuraavasta tilistä pääsee jo ruokakauppaan. Alkoihan tässä jo nälkä ollakin. Tossa paukkupakkasilla kattelin kun bensamittarin viisari laski tappotahtia. Pakkaset ehti loppua, kun päätin pitkästä aikaa laskea kulutusta. 13,7-14,2/100 km esilämmitystä aina käyttäen. Okei kohtuullista 5,7 / 265 hp /1910 kg autolle. Mut jos auto kuluttais kolmanneksen siitä, saisin visalaskun maksettua nopeammin, hommattua digikameran, lauantaina olis voinut käydä viinakaupassa tai lähteä kerhotallille kupittelemaan, lämpimien tallitilojen vuokra ei ehkä tuntuisi niin korkealta, voisin jemmata rahaa asuntosäästötilille tai 20 vuoden Veekasin lukemisen jälkeen viimein tilata matkan unelmien ihmemaahan Amerikkaan.
    Tai sitten Mukin vastustajat on oikeassa. Rahaa ei olis yhtään enempää, mulla olis hanuri riisikippo, jatkuva vi..tus ja naama punottaa neljän ruuhkassa.
     
  18. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Niin joo. Se on varmaan kaikille selvinnyt, että sillä isolla autolla poltetaan bensaa ihan omaksi iloksi, mitään katu-uskottavuutta sillä on turha hakea. Kun Letukan tankiin lorottaa 80 litraa, bensakauppias saa siitä 80-160 senttiä, ei ihme, ettei saa Iltalehteä kaupan päälle. Verottaja saa vähän enemmän, mutta sekin tiedustelee vaan, että eikö sinne työmaalle tosiaan pääse bussilla. Ykskään torttutukka ei oo näyttänyt peukkua, että kova luu, ajaa veekasijenkillä sladissa pakkasella eikä kukaan tyttö laittanut tekstaria, että pöksyt kastu kun jymistelit päivällä ohi.
     
  19. Maalaapa jenkin kylkeen puhelinnumeros, niin on linjat aina varattuna. Viime viikolla kauppareissulla, kun ajoin kotteron S-Marketin parkkihalliin, niin tuli puhelu vaikkei ollu ees numeroo näkyvissä. Soittaja oli kysyny omistajan tiedot AKE:sta. Ihmetteli vaan, että onpas sulla hieno museopeli. Ei yrittäny ostaa romua, niinkun yleensä, jos AKE.sta tietoja kysellään. Kunhan vaan muuten kyseli koneesta ym.
     
  20. Käkö

    Käkö Gearhead

    Ei oo mun Valiant vaan mun vaimon, Kiekun...
    '74 toikin on , 383nen vuodelta '69, 727 vuodelta '74, 8-varttinen hanuri vuodelta '74...
     

Kerro tästä muillekin!