Niitattu runko retusointi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Quest, 20.4.2008.

  1. Quest

    Quest Gearhead

    Olis nyt stripattu ja valmiina hiekkapuhallukseen. Mitäs muuta pitäis tehä jotta tulis kerralla hyvä, jottei ruoste puske joka välistä jälkeen päin.
    Ja sillai ettei pussihousut pillastu jos joskus museois tai jotain vai mitä se nyt oli.
    Saumat hitsaten, tinaten vai liimaten..
    Vai hiekkaa maalia ja peukut pystyyn.

    Ja edittiä het perää, pitääkö noita niittejä prässätä/takoa tiukemmiksi, jos ne on vaikka viiressäkymmenessä vuoressa vähän höllentyneet?
    Ja minkäläisella vimpaimella??
     
  2. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    No niitin prässääminen on aika lyhytaikainen ilo... Hitsaa missä ei näy...
     
  3. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Kyllä ainakin kokometallirakenteisissa hävittäjälentokoneissa löystyneitä niittejä on kiristelty naputtelemalla niitä tiukemmalle ja sitten isommassa remontissa uusittu ylikokoisilla.
    Pitkäikäinen korjaus tuo ei välttämättä ole teräsrungossa ja teräsniiteillä, mutta jos se vaikka puolet siitä 50 vuodesta.. 8)
    Jos sitten purat kaikki niittaukset ja niittaat uudelleen niin parhaan tuloksen saat kun poraat kaikki niitinreijät seuraavaan ylikokoon ja kasaat taas ylikokoniiteillä. Teräsniitit voi vaatia kuumennuksen punahehkuun ennenkuin niittaus onnistuu kunnolla, jos on kyseessä isot niitit, eipähän tartte voimaa niin älyttömästi.
    Kyseessä lienee kupukantaisia niittejä, joten niille pitäisi olla sitten sopiva "kuoppakärkinen" tuurna ettei se kupu mene tasaiseksi niitatessa ja pysyy ulkonäkö oikeana ja tietysti sopiva vastarauta taakse...
     

Kerro tästä muillekin!